رئیس شورای شهر سبزوار :

طرح جامع تفضیلی سبزوار هیچ گونه سنخیتی با این شهرستان ندارد

کاظم کرامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: ما سرزمینی با تاریخ غنی هستیم که متاسفانه فرهنگ بومی و مذهبی آن رو به فراموشی است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر سبزوار با تمام تنگناهای مالی که دارد به دنبال حمایت از هنرمندان سبزواری است، تصریح کرد: در این حوزه ادارات فرهنگی، آموزش و پرورش و حتی فرمانداری نیز باید توجه ویژه داشته باشند و نگذارند ثروت‌های فرهنگی و بومی این شهر رو به نابودی برود.

رئیس شورای شهر سبزوار با بیان اینکه دولت شیعی سربداران نقش موثری در گسترش فرهنگ دینی و شیعی در کشور داشته‌اند، افزود: بسیاری از روحانیون تا چند سال پیش از کتاب روضه شهدا ملاحسین واعظ کاشفی برای خواندن روضه اباعبدالله الحسین(ع) استفاده می‌کردند و بسیاری از تعزیه‌هایی که در سطح کشور برگزار می‌شد همه از این فرهنگ بومی و شیعی سبزوار ریشه گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر سبزوار برای تسهیل‌سازی روند حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همدلی که در شهرستان به وجود آمده روند جذب و حضور سرمایه‌گذاران در شهر تسهیل یافته است.

کرامت با بیان اینکه پروژه‌های خوبی مانند امامزاده شعیب، امیریه و هشت بهشت با حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان در حال اجراست، گفت: امروز چشم‌انداز شهر تغییر یافته و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرستان در حال رقابت هستند.

رئیس شورای شهر سبزوار با اشاره به  طرح جامع تفصیلی شهر سبزوار نیز گفت: این طرح هیچ سنخیتی با شهرستان ندارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان خط مقدم در اجرای امورات شهری باید از کم و کیف طرح جامع تفصیلی مطلع باشد، اظهار داشت: متاسفانه ما در طول سال‌های اخیر هیچ جلسه‌ای در حوزه طرح جامع با اعضای شورای اسلامی سبزوار برگزار نشده و ما حتی مشاور این طرح را در شهرستان ندیده‌ایم.

کرامت با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی مورد قبول و پذیرش اعضای شورای شهر و شهرداری نیست تصریح کرد: مشاور طراح طرح در مدت تهیه آن هیچگاه در شهرستان حضور نداشته و طرح را طراحی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در طول هشت سال گذشته بیش از 150 مورد ایراد از طرح جامع تفصیلی گرفته و به استان ابلاغ شده است، یادآور شد: در این حوزه جلساتی گذاشته شده که در جلسه‌ای نیز که با حضور استاندار خراسان برگزار شد ایشان قول دادند تا نسبت به طرح جامع سبزوار بازبینی و جلسات اختصاصی گذاشته تا طرح اصلاح شود.

کرامت با بیان اینکه اصلاح طرح سبزوار دارای زحمت نیست و به با حضور کارشناسان می‌توان آن را اصلاح کرد، افزود: متاسفانه سبزوار از شهرهایی است که در چند سال اخیر طرح جامع نداشته است که این مسئله شورا و شهرداری را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.


منبع :خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما