تحلیل جواد دباغی مقدم روزنامه نگار سبزواری از گرداب خودساخته داعش برای ترکیه و عربستان

جواد دباغی مقدم روزنامه نگارشناخته شده و تحلیل گر سبزواری در روزهای اخیر تحلیلی درباره چگونگی پیدایش  گروه تروریستی داعش و سرانجام این گروه و حامیانش را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده است، که به نظر می رسد با واقعیت های این پدیده شوم این روزهای جهان اسلام منطبق است.

 مجله اینترنتی اسرارنامه، در ادامه این تحلیل دباغی مقدم را  که با ادبیاتی نسبتاً عامیانه و مناسبت فضای فیسبوک نوشته است، در ادامه منتشر می کند:

جواد دباغی مقدم:

برای حافظه تاریخی شماری از آدمها باید باید متأسف بود!! چرا؟ همین جایزه صلح نوبل! به دختری تقدیم می گردد که باید فردا جور تاریخی یک قوم را در پاکستان بر گردن کشد!
شاید تعجب برانگیز باشد اما سه ماه پیش گفتم که داعش زاییده ترکیه برای کنترل کردهای جنوب این کشور بود
(منبع) داعش آمد تا کردها نتوانند برای دولت مرکزی این کشور (رجب طیب اردوغان) دردسرآفرین باشند! چیزی که امروز باعث فرو رفتن ترکیه در گرداب خودساخته ای می شود که خود پدید آورنده اش بوده است، آنها برای عبدالله اوجالان بیش از استاندارد های لازم باروت در پوکه اش ریختند، بگونه ای که این همه باروت امروز دولت ترکیه را هدف قرار داده است.
تا چندی دیگر داعش نیز مثل ملاعمر و بن لادن از بین می رود و ترکیه نیز دیگر گردنکشی نمی تواند بکند، همان که برایش و بخاطرش این همه هزینه کرده بود! کشوری که همچون شیوخ جنوبی خلیج فارس بیشترین بهره را از جنگ تحمیلی ایران برد. ترکیه این روزها مقتدر از تنگنای ایران شده بود، تبدیل به یکی از کشورهای کمتر مورد توجه منطقه خواهد شد. این بخاطر خیانت تاریخی به مردم جنوب این کشور است. همان اتفاقی که برای امپراطوری عثمانی افتاد.
دولتی کم حافظه که نتوانست درست محاسبه کند که داعش با کارداران سفارتش آن همه استثنایی مدار می کند و به کشورش باز می گرداند، اما ...
معادلات خیلی به راحتی در حال شکل گیری است، پاکستان در آینده به یک دست نشانده نیاز دارد، شبیه آنچه که بی نظیر بوتو دختر ذوالفقار علی بوتو را داشت.
بگذریم! درباره معادلات سیاسی منطقه حرف و حدیث زیاد هست، بهتر است بنشینیم و به بازی هایی که سر یکدیگر می آورند این قوم نظاره افکنیم. بعد از طالبان و داعش قطعا نوبت به عربستان سعودی است.
این یک گذار تاریخی بوده و نوبت ها به صورت چرخشی به نام یکی از شیوخ و دولت های منطقه خواهد نشست، چون کشورهای منطقه را دست نشانده ها می گردانند و نه اراده واقعی مردم منطقه!

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

داعش مولود شوم اختلافات قومی و مذهبی

نظرت را بنویس
comments

میم . کاف

با سلام خدمت دوستان خوبم در اسرارنامه ضمن عرض ارادت پیشنهاد می کنم عکسی که برای این مطلب انتخاب شده را تغییر دهید چون فضای بسیار خشونت باری را به تصویر کشیده است و مناسب حال وهوای وبسایت فرهنگی و وزین اسرارنامه نمی باشد. البته این نظر شخصی حقیر است. راستش را بخواهید ابتدا با دیدن این تصویر خیلی شوکه شدم چون انتظار مخاطب از وبسایت شما ارائه مطالب فرهنگی است و اندکی این تصویر تبعات منفی ای را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد. با آرزوی توفیق
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما