برگزاری دوره آموزشی امدادیارروستا در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رضا شهرآبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره‌ها آموزش تیم‌های امداد و نجات در روستاهاست، اظهار داشت: این طرح برای نخستین‌بار در سطح روستاها اجرا می‌شود و در آن تیم‌های پنج نفره در هر روستا به عنوان امدادگر آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه حادثه همواره در کمین ماست؛ با اشاره به اینکه مردم از کسانی هستند که زمان وقوع حادثه زودتر از هر نیروی امدادی وارد صحنه می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگروه آموزش همگانی در کشور به عهده جمعیت هلال احمر است، آموزش عمومی با شعار هر خانواده یک امدادگر آغاز شده و طرح امدادیار هم بخشی از این برنامه آموزشی ملی است.

این کارشناس امداد و سوانح با اشاره به اینکه طرح امدادیار روستا به صورت پایلوت در 10 روستای شهرستان داورزن و سبزوار برگزار می‌شود، گفت: آیین افتتاح این طرح در روستای چشام از توابع شهرستان داورزن برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار ادامه داد: بر اساس سهیمه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ما باید تا پایان سال در 20 روستا این طرح را اجرا کنیم که با توجه به ظرفیت شهرستان این طرح در 30 روستا و تا پایان سال تا 50 روستا نیز اجرا می‌شود.

شهرآبادی با اشاره به اینکه طرح آموزش مبتنی بر نیاز محلی نیز در روستا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌های امدادیار روستا و تشکیل تیم‌های تخصصی در این حوزه برنامه‌ریزی شده تا به جوانان و علاقه‌مندان به آموزش‌های کمک‌های اولیه در هر روستا نیز آموزش‌ داده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار از اجرای طرح امدادیار روستا در همه روستاهای شهرستان‌های سبزوار، داورزن و خوشاب در آینده نیز خبر داد.


منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما