امضای تفاهم‌نامه شهرداری سبزوار و حوزه هنری استان خراسان رضوی

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار گفت: به منظور گسترش تعامل و همکاری بین دستگاه های فرهنگی، تفاهم نامه رسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شهرداری سبزوار منعقد شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با بیان مطلب فوق افزود: با تاسیس دفتر نمایندگی حوره هنری در سبزوار با حمایت شهرداری، شهرداری با در اختیار قرار دادن ساختمان مناسب و همچنین هماهنگی با فرمانداری برای قرار گرفتن در ردیف بودجه ای مشخص در استانداری خراسان رضوی، زمینه فعالیت این دفتر را فراهم خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با عقد این تفاهم نامه ظرفیت سازی و توسعه توانمندی منابع انسانی و سخت افزاری هنرمندان جوان در عرصه های متفاوت هنری و فرهنگی، تولیدات ادبی، فرهنگی، هنری با توجه به سابقه، بضاعت و تجربه بالای هنرمندان و نویسندگان حوزه نظیر ارتقای کیفی دوره ها، کلاس ها و کارگاه های قصه نویسی، فیلم نامه نویسی، رمان، داستان، نمایشنامه و... و نیز پشتیبانی از آنها با استفاده از تجارب و سرمایه های مشترک فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما بسترسازی برای تولید اثار هنری و فرهنگی توسط هنرمندان سبزوار و ارائه وعرضه در سطح استان و کشور می باشد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حوزه هنری در جهت نشر کتب مرتبط با حوزه هنری در زمینه های ادبی، هنری و فرهنگی، ایجاد زمینه های ارتقای سطح هنری و توان افزایی هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان از طریق هماهنگی برای آموزش های هنری و حمایت ویژه از هنرمندان جوان سبزوار نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اختریان با اظهار اینکه هماهنگی های لازم جهت عرضه اثار تولیدی فرهنگی هنری و منتشر شده در سبزوار صورت خواهد گرفت، گفت: حمایت از فعالیت های جمعی هنرمندان متعهد استان و سبزوار از طربق استفاده از فضاها و اماکن فرهنگی هنری، ارتقای سطح کیفی فعالیت های هنری و فرهنگی فعالین شهرستان از طریق همکاری در برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها، همایش ها، جلسات ادبی، هنری و فرهنگی و همکاری و مشارکت طرفین در زمینه استعدادیابی، کشف و پرورش هنرمندان و فعالان فرهنگی خلاق شهرستان در زمینه های گوناگون هنر نیز مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار یکی دیگر از اهداف حوزه هنری استان خراسان رضوی و شهرداری سبزوار را فراهم ساختن زمینه رشد و گسترش هنر مبتنی بر معرفت دینی و متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی برشمرد و  ابراز امیدوار کرد: بتوانند همکاری و مشارکت های لازم را در زمینه حضور موثر و هدفمند هنرمندان در جشنواره ها، برنامه و مسابقات مختلف هنری شهر، داستان، رمان، نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی و... به انجام برسانند.

گفتنی است این تفاهم نامه  به امضای رفائی مدیر حوزه هنری استان خراسان رضوی و تیم همراه، دکتر طالبی شهردار سبزوار، کاظم کرامت رئیس شورای اسلامی شهر، فوجی و مقصودی اعضای شورای اسلامی شهر، دکتر سلیمانی مدیر موزه شهرداری و اختریان مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار رسید.

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما