خداقوتی به نیروهای پرتلاش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار

ساعاتی قبل خبر یک عملیات موفق امداد و نجات توسط نیروهای پرتلاش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار در رسانه های محلی منتشر گردید.
این عملیات برای پیدا کردن و نجات ده شهروند گرفتار شده در منطقه کوهستانی شملق سبزوار انجام شد که باتلاش نیروهای امداد و نجات با موفقیت به پایان رسیده است.
مجله فرهنگی اجتماعی اسرارنامه به همین مناسبت فرصت را غنیمت شمرده و به همه پرسنل زحمت کش آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور به ویژه آتش نشانان سبزواری ، به خاطر همه زحمات این عزیزان که حقیقتاً حرفه سخت و پرخطری را برعهده دارند ، از صمیم قلب درود و خدا قوت عرض می کند.
درادامه شما گرامیان می توانید  شرح کامل این حادثه را به نقل از پایگاه خبری سبزوار پیام  مطالعه بفرمایید:


توسط سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی سبزوار صورت گرفت :

نجات 10فرد گرفتار شده در کوههای منطقه شملق



10فرد گرفتار شده در کوههای منطقه شملق سبزوار توسط گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرستان نجات یافتند.
به گزارش سبزوار پیام به نقل از مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار ، در این عملیات 4مرد ، 5 زن و یک کودک خردسال 2 ساله که پس از سفر به کوه های منطقه شملق مسیر خود را در راه بازگشت گم کرده بودند ، توسط نیروهای سازمان آتشنشانی سبزوار نجات داده شدند.
امیرهادی بلوکی ضمن اعلام این خبر ، شرح ماجرا را چنین بیان می کند :  طی یک تماس تلفنی ناتمام در ساعت 58/15 روز چهارشنبه 15/6/91با مرکز تلفن125 مبنی بر درخواست کمک فردی که دچار گرفتاری و گم کردن مسیر بازگشت از کوههای منطقه شملق سبزوار شده بود، تیم 5نفره پیشرو امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار در کمتر از یک ساعت در منطقه اعلام شده حضور یافته و عملیات جستجو و نجات را آغاز نمودند.
این عملیات توسط گروه پیشرو تا ساعت 6صبح روز بعد ادامه پیدا کرد و با توجه به وسعت منطقه و شرایط خاص کوهستانی ،طی درخواست گروه پیشرو ،گروه پشتیبان متشکل از 2نفر آتش نشان رسمی و2نفر آتش نشان افتخاری به منطقه اعزام شدند .
این گزارش همچنین حاکی از آن است که سرانجام با تلاش بی وقفه نیروهای تخصصی امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار با وجود کمبود تجهیزات تخصصی ، موفق شدند گمشدگان را در ساعت 10/10صبح روز پنجشنبه 16/6/91 در حاشیه معدن کرومیت روستای جلمبادان پیدا کرده و آنها را نجات دهند.
نجات یافتگان که سه شبانه روز در کوهستان به سربرده بودند پس از تامین تغذیه اولیه و انرژی از دست رفته ،توسط نیروهای امداد و نجات به ارتفاعات پایین تر انتقال داده شده و سپس با خودرو های امداد ی به محل سکونتشان بازگردانده شدند.
سرپرست گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار علت این اتفاق را عدم شناخت کامل منطقه توسط راهنمایان این گروه 10نفره اعلام کرد.
منبع : سبزوارپیام

گفتنی است منطقه کوهستانی شملق که مدفن امام زاده سلطان سید قریش(ع) را نیز در خود جای داده است ، یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان سبزوار و اماکن دیدنی غرب خراسان محسوب می شود.
این منطقه که در حدود فاصله 35 کیلومتری شمال غرب سبزوار و در شهرستان جدیدالتأسیس داورزن واقع شده است یکی از مکان های دیدنی تفریحی و زیارتی خطه سربداران محسوب شده و همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری از مناطق اطراف می باشد.
با این حال کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه باعث می شود گاهی مسافرین با مشکلاتی مواجه گردند که حادثه ذکر شده در این گزارش یکی ازاین موارد است. همچنین شرایط خاص جغرافیایی منطقه شملق باعث شده رفت و آمد به این منطقه به مرور زمان رسم و رسوم خاص خود را پیدا کند که این مطالب به صورت جداگانه ای قابل بحث و بررسی است.
مجله اینترنتی اسرارنامه به همین مناسبت قصد دارد در ساعات یا روزهای آینده در بخش سبزوارگردی همین وبسایت به معرفی بیشتر منطقه شملق بپردازد.
تا آن زمان با ما همراه باشید...

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
متشکریم آقای میرعلی ، متشکریم باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما