انجمن حمایت از زندانیان سبزوار رتبه برتر خراسان رضوی را کسب کرد

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان سبزوار خبر داد
کسب رتبه برتر انجمن حمایت از زندانیان سبزوار

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان سبزوار از کسب رتبه برتر این انجمن در سطح استان خراسان‌رضوی خبر داد.

علی‌اکبر فرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان سبزوار بیش از 10 سال است که کار حمایت از خانواده زندانیان در این شهرستان را بر عهده دارد، اظهار داشت: این نهاد خیریه زیر نظر دفترکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌ها تشکیل شده که هدف آن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها با رویکردهای فرهنگی، اقتصادی و جذب کمک‌های خیران است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار بابیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان سبزوار در 10 سال گذشته رشد بسیار خوبی در شاخصه‌های مختلف داشته است، تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم این مجموعه در سبزوار حرکت به سمت فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زندانیان بوده است. این روند سبب شد تا در سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان سبزوار بتواند رتبه بیستم را در بین انجمن‌های حمایت از زندانیان در کشور را کسب کند.

وی با بیان اینکه بیش از 300 خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن در سبزوار هستند، یادآور شد: خوشبختانه انجمن‌های حمایت از زندانیان دارای محدودیت‌های کاری نیست و به لحاظ ساختار قانونی می‌تواند در بسترهای مختلف اقتصادی و معیشتی در راستای حل مشکلات خانواده زندانیان گام بردارد و در این زمینه انجمن در شهرستان سبزوار از نظر کمیت و کیفیت بسیار موفق بوده و در حد توان توانسته این نیازها و مشکلات را برطرف کند.

فرزی با بیان اینکه کمک‌های حمایتی انجمن حمایت از زندانیان سبزوار در 10 سال گذشته بیش از 25 برابر افزایش پیدا کرده ‌است، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم میزان این کمک‌ها را امسال به 50 برابر برسانیم. خوشبختانه حمایت‌های خیران و فعالیت‌های انجمن به سمتی رفته که که شاخص‌های ما در حوزه کمک به مددجویان به 100 درصد رسیده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان سبزوار با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان نیازمند و خانواده‌ها بخشی از فعالیت‌های ماست، اضافه کرد: بیش از 50 تن از زندانیان جویای کار و جوانان نیازمند در مجموعه‌های زیر نظر این انجمن از جمله آموزشگاه رانندگی حمایت، فروشگاه، میدان احشام و دام و نانوایی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان سبزوار در حوزه درمان نیز ورود پیدا کرده است، یادآور شد: در این زمینه هماهنگی‌های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی سبزوار صورت گرفته تا مددجویان به صورت رایگان خدمات ویژه‌ای را دریافت کنند.

فرزی با اشاره به اینکه کمک به آزادسازی زندانیان بدهکار تا مبلغ 20 میلیون ریال عنوان کرد: خوشبختانه در این زمینه کمک‌های خوبی توسط خیران صورت گرفته که در این زمینه باید از کمک های موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) قدردانی کرد. این مبلغ به عنوان وام بلاعوض به زندانیان نیازمند داده می‌شود که در این زمینه نیز تاکنون بیش از 40 زندانی آزاد شدند.

فرزی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این انجمن ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی انجمن در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و مددجویان صورت می‌گیرد و در این زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی از توصیه‌هایی است که مقام معظم رهبری در شعار سال هم اعلام فرموده‌اند و ما نیز در انجمن حمایت از زندانیان سبزوار این برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به چشم‌انداز انجمن حمایت از زندانیان سبزوار در آینده نیز گفت: از برنامه‌های این مجموعه تعریف طرح جامعی برای انجمن، گسترش شهرک آموزش رانندگی حمایت زیر نظر انجمن، اشتغال‌زایی برای زندانیان و مددجویان و گسترش فعالیت‌های انجمن در عرصه‌های مختلف است.

وی از سفر مدیرکل دفتر اقدامات تامینی و تربیتی کشور به سبزوار خبر داد و افزود: این سفر در راستای بازدید از مراکز تحت پوشش و در جریان قرار گرفتن فعالیت‌های انجمن صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما