نشست هم اندیشی حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نوشت:


دکتر حدادنیا: به نیت حمایت از دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم، دست یکایک معلمان و دبیران دلسوز شهرستان را صمیمانه می فشاریم.

مقارن با هفته گرامیداشت دولت، اولین نشست صمیمی تعامل و هم اندیشی حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش با حضور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش سبزوار و جمعی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، مدیران و معاونین آموزشی آموزشگاه های سبزوار به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای تعامل بیشتر دانشگاه و آموزش و پرورش و نیز بررسی ابعاد مختلف برگزاری اولین همایش بزرگ معرفی رشته های دانشگاهی مورد نقد و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر جواد حدادنیا در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم، به ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی و نمودار توزیع و پراکندگی دانشجو و رشته های تحصیلی در استان پرداخت و با اشاره به برخی ناهمگنی ها در این خصوص، ارتباط مستمر و مداوم حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش را به عنوان راهکاری اساسی در اصلاح الگوی نظری و عملی آموزش و دانش آموختگی و تداوم آن از مقاطع اولیه تحصیلی تا مقاطع عالی تر تحصیلات تکمیلی برشمرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، استعدادیابی، پرورش و جذب نخبگان علمی در شهرستان را الگویی عملی برای شناسائی و کمک به تقویت بنیه علمی شهرستان و نهایتاً، منتفع شدن منطقه از برکات آن دانست و با اشاره به آمادگی دانشگاه حکیم سبزواری جهت هر گونه کمک و ارائه تسهیلات به آموزش و پرورش در همین راستا، افزود:

” صادقانه در راستای حمایت از دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم، دست یکایک همکاران و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی را در شهرستان به گرمی می فشاریم و امیدواریم این تعامل و هم اندیشی استمرار داشته باشد.”

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش سبزوار نیز ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه، انجام آن را از آرزوهای دیرینه مسئولان آموزش و پرورش برشمرد و ابراز امیدواری کرد که اکنون و پس از سال ها انتظار با همکاری دو حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش بتوان مشکلات موجود در این خصوص را مرتفع و برای آینده سازان این مرز و بوم برنامه ریزی مدون و مستدلی ارائه کرد.

آقای خاتم پور همچنین مشکلات فرا رو از جمله کمبود اعتبارات را از موانع اصلی در برنامه ریزی جذب و پرورش نخبگان علمی شهرستان دانست ولی با تمامی این سختی ها اذعان داشت که آموزش و پرورش این رسالت خطیر و مهم خود را با تمام نوان پیگیری و اجرا خواهد نمود.

در این جلسه همچنین تعدادی از پیشکسوتان و مدیران آموزشگاه های سبزوار به ارائه نکته نظرات بسیار ارزنده و راهبردی خود در باب تعامل بیشتر دانشگاه و آموزش و پرورش پرداختند و ابراز امیدواری کردند که ماحصل و خروجی برگزاری این هم اندیشی، نکته عطفی برای تقویت پایه ها و بنیان های علمی و آموزشی شهرستان و منطقه باشد.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

برای مشاهده گالری تصاویر این نشست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما