دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

اولین دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دکتر حسین بخشی دبیر کمیته عمرانی دانشگاه های منطقه 8 کشور  و مدیر طرح های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: همایش دو روزه آشنایی با راهکارهای مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دانشگاه های کشور و با هدف کمک به تغییر الگوی مصرف انرژی در دانشگاه ها برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری این همایش منجر به فرهنگسازی و تولید علم و دانش  برای استفاده بهینه از انرژی در سایر بخش ها از جمله در صنعت  و ساختمان خواهد شد.

بخشی ادامه داد حاضران این همایش از حدود 50 دانشگاه در مناطق 2 و 8 عمرانی کشور حضور پیدا گرد هم آمده اند.

مدیرطرح های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: برگزاری این همایش از سیاست های وزارت علوم است که اولین دوره آن به دلیل استقبال ها و به خصوص حمایت خوب دکتر حدادنیا در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

 وی ادامه داد سیاست وزارت خانه این است که ان شاالله  برگزاری این گونه همایش ها ادامه یابد و ان شاالله بتوانیم به یک الگوی رفتاری مناسب در زمینه مصرف انرژی برسیم.

مهندس کریمی مدیر اجرایی برگزاری همایش بهینه سازی مصرف انرژی نیز در این رابطه به خبرنگار اسرارنامه گفت: مدعوین این همایش تمام کارشناسان رشته عمران، تأسیسات ، مکانیک ، برق و معماری و مدیران حوزه عمرانی دانشگاه های مناطق 2 و 8 کشور هستند که شامل دانشگاه های استان های مازندران ، گلستان ، گیلان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی و سمنان است.

وی افزود: این همایش با همکاری شرکت مبنا و وزارت علوم برگزار می شود و در مدتی که میهمانان در سبزوار حضور دارند قسمت اعظم وقتشان در کلاس های آموزشی و کارگاه های تخصصی سپری می شود.

کریمی ادامه داد: برای تنوع روحیه میهمانان این همایش در حاشیه نشست های علمی و تخصصی، توسط روابط عمومی دنشگاه یک تور سبزوارگردی نیز در نظر گرفته شده و صرف شام میهمانان در روستای ییلاقی طبس انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارگاه های تخصصی این همایش حداقل روزی 6 ساعت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

گفتنی است، دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه دولتی خراسان رضوی است که پس از فردوسی مشهد از طولانی ترین سابقه تأسیس و بیشترین تعداد دانشجویان برخوردار است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مأموریت دانشگاه حکیم سبزواری در ارتباط با خبرنگاران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما