با ابتکار جذاب انتشارات فیروزی

نبض فرهنگ مطالعه سبزوار در دستان «کافه کتاب» سریعتر شد

در روزهای میانی اردیبهشت 93 به همان اندازه که نبض هنر سبزوار در دستان گروه داروگ با اجرای هنرمندانه شاهنامه خوانی و نمایش رزم رستم و سهراب با تلفیقی از شعر ، موسیقی ، تئاتر و ورزش های پهلوانی می زند، نبض فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دیار سربدارن نیز در دستان انتشارات فیروزی تپیدن گرفته است.

انتشارات فیروزی همان  انتشارات وزینی که تا کنون با چاپ چند کتاب فاخر و ارزشمند از جمله"وزیری امیر حسنک" به قلم نویسنده برجسته شهرمان محمود دولت آبادی ، "معماری و معماران سبزوار" به قلم پژوهشگر پرتلاش سبزواری آقای حمید معماری ، "در سایه خار" کتاب شعری از شاعر و معلم پیشکسوت سبزواری آقای فرامرز الداغی و چند کتاب دیگر در حوزه فرهنگ ، ادبیات ، هنر و تاریخ  سبزوار، به اندازه کافی جای خود را درمیان اهالی مطالعه و شهروندان فرهیخته سبزواری باز کرده است ، اینک با افتتاح اولین شعبه کافه کتاب در فضایی دلپذیر در یکی از خیابان های مرکزی شهر کهن بیهق مکانی مناسب برای گرد هم آمدن دوستداران کتاب فراهم آورده است تا بتوانند ساعاتی چند از تازه های کتاب و رویدادهای مهم فرهنگی شهر و کشور بگویند و بشنوند و البته در کنار آن از امکانات پذیرایی نیز برخوردار باشند.

امید که این حرکت ابتکاری انتشارات فیروزی از حمایت موثر مسوولان محلی و سایر همشهریان دوستدار فرهنگ در سبزوار برخوردار شود و بتواند برای همیشه به یک مکان دلپذیر و مفرح با محوریت کتاب و کتابخوانی برای جوانان سبزواری تبدیل شود.

اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کاملی می پردازد که مجله اینترنتی سبزواری ها برای معرفی اولین شعبه کافه کتاب در سبزوار منتشر کرده است:

 

 

کتاب بنوشید

… و فیروزی اما، او را شناساندند که فرزند «فیروز» است و فیروز به نوجوانی من در سبزوار، مردی بود با دکانی باریک؛ و کتاب و روزنامه می‌فروخت و من می‌رفتم از او کتاب کرایه می‌کردم به شبی سی شاهی، از این سر شب تا فردا شب همان ساعت، و چهره‌ی او با موهای فرفری هنوز در نظرم هست… و گفتند که این علیرضا، فرزند فیروز است و خود بی‌تاثیر نبود پسر فیروز در پذیرفتن انجام این کار دشوار؛ و خوب است که در هر شهر، یک ناشر معتبر کتاب باشد و انتشارات فیروزی یک نمونه‌ی آن باشد در شهرستان سبزوار.

۱۲ فروردین ۹۲ – تهران،محمود دولت‌آبادی (منبع)

 

انتشارات فیروزی؛ که به نوعی میراثیست گرانبها از مردی بزرگ (مرحوم محمد تقی فیروزی و یا به قول استاد دولت آبادی، آقا فیروز) این روزها تمام تلاش خود را می‌کند تا به نوعی ادای دینی داشته باشد به فرهنگ کهن دیار سبزوار.

پس از چاپ چندین عنوان کتاب فاخر، که سطح کیفی چاپ و نشر را در شهرستان ارتقا داد؛ این انتشارات اقدام به تاسیس دومین شعبه کافه کتاب نموده است.

کلبه ی چوبی پارک سه گوش پس از تعویض مدیریت، این روزها حال و هوای دیگری دارد. قفسه بندی شکیل و محیط کتاب خوانی دنج این کتاب فروشی و صد البته فضای زیبای پارک باعث شده است در طی مدت کوتاهی که از افتتاح رسمی‌آن می‌گذرد؛ مورد استقبال فرهنگ دوستان و کتاب خوانان سبزوار قرار گیرد.

مراسم افتتاح این کتاب فروشی با حضور جمعی از اهل فرهنگ و هنر و همچنین جناب آقای مهدی مقصودی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی‌سبزوار و جناب آقای مهندس حسین دولت آبادی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار برگزار شد.

در تبلیغات محیطی این شعبه ی کافه کتاب چیزی که بیشتر توجه را جلب می‌کند، تاکید بر فرهنگ اشتراک گذاری کتاب است. این کتاب فروشی کتاب‌های خود را کرایه می‌دهد و کتاب‌های دست دوم مراجعین را نیز خریداری می‌کند؛ که این باعث خواهد شد کتاب‌ها از زندان کتابخانه‌های شخصی رها شده و بین مخاطبین خود در گردش باشند.

“بفرمایید چای کتاب پهلو” شعار اصلی این فروشگاه است، شما می‌توانید در این کلبه ی ساده  صمیمی‌کتاب خوانی کنید و در کنار آن چایی گیاهی بنوشید.

منبع: مجله اینترنتی سبزواری ها

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محسنی ثانی از روند احداث فرهنگسرای بزرگ امام رضا در سبزوار بازدید کرد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما