با همت سبزوارنیوز و انجمن خبرنگاران سبزوار

دوره های فشرده آموزش دبیری خبر در سبزوار برگزار می شود


سبزوارنیوز/ به منظور تکمیل نیروهای زبده خبری و همچنین خبرنگاران مورد نیاز نخستین خبرگزاری محلی شرق کشور، دوره های آموزش خبرنگاری و دبیری خبر در سبزوار برگزار خواهد شد.
جواد دباغی مقدم با اعلام این خبر گفت: در این دوره ها که با نظارت انجمن خبرنگاران سبزوار و در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری سبزوار برگزار می شود، کارگاه هایی خاص همچون دروازه بانی و ارزشهای خبر، تحلیل و محتوا، انتخاب آگاهانه تیتر، گزارش نویسی، آشنایی با فتوژورنالیسم و عناصر خبر به هنرآموزان آموزش داده خواهد شد.
سردبیر نخستین خبرگزاری محلی استان ادامه داد: آنچه امروز برای خیز بلندی که دیار سربداران باید برای به ثمر نشستن آرزوی دیرین این دیار جهت مرکزیت استان سربداران برداردد، تربیت و آموزش خبرنگاران است و در این مسیر تلاش می کنیم این دوره ها در نهایت به معرفی چهره هایی متعهد به خبر ختم گردد.
وی بیان داشت: اکنون وقت آن رسیده تا در سالی که آمیخته با نام فرهنگ با عزم ملی است، سهم کوچکی در این راستا برداشته و افرادی با ایده های تازه و البته علاقه مند به خبر وارد عرصه شوند.
دباغی مقدم ادامه داد: سبزوار بضاعت خیلی بیش از این ها را دارد و می توان امیدوار بود بعد از این روابط عمومی های ادارات شهرستان نیز به سهم خود در زمینه تولید و عرضه خبر و معرفی هرچه بهتر سازمان و نهاد خود، فعال شوند.
وی با انتقاد مجدد از وضعیت فعلی در اغلب ادارات شهرستان که حتی از داشتن یک سایت و درگاه اینترنتی نیز بی بهره هستند، تأکید کرد: در صورتی که متولیان شهرستان در این زمینه شرایط مناسبی برای برخورداری سازمانها و نهادهای شهرستان ار سایت فراهم گردد، این اراده نیز وجود دارد تا در خصوص تربیت نیرو جهت تولید و تهیه خبر تلاش نماییم.
سردبیر سبزوارنیوز تصریح کرد: این خبرگزاری محلی آماده است تا براساس شاخص ها و استانداردهای لازم و مورد نظر وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی، دوره های آموزش خبری ویژه کارکنان ادارات نیز برگزار نماید.
شایان گفتن است جزییات و چگونگی ثبت نام برای این دوره ها طی روزهای آینده به اطلاع همشهریان علاقه مند به خبرنگاری و خبرنویسی اعلام خواهد شد. به همین منظور تلفن با شماره 09122993845 جهت پاسخگویی و جزییات این طرح در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یک خبرنگار نیشابوری: سبزوار یکه تاز اخبار صدا و سیمای خراسان رضوی است

نظرت را بنویس
comments

دوست

به نظر من آقاي دباغي تيشه برداشته و به خاطر بعضي ها به ريشه شهر ميزند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما