راه آهن سراسری کاشمر را به سبزوار و تربت حیدریه متصل می کند.

فرماندار شهرستان کاشمر امروز از تصویب طرح اتصال این شهرستان به راه آهن سراسری از مسیر شهرهای تربت حیدریه - بردسکن و سبزوار خبر داده است.

مهدی فروزان که پیش از این اولین فرماندار شهرستان جوین در دیار سربداران بود و اینک در کاشمر که زادگاه اوست به خدمت مشغول است در مطلبی که شماری از وبسایت های خبری کشور به انتشار آن پرداختند علاوه بر راه آهن سراسری ، به موضوع احداث فرودگاه این شهر نیز اشاره کرده است.

نظر به اینکه منطقه غرب و جنوب غرب خراسان رضوی در حاشیه کویر قرار دارد و فاصله زیاد آن تا مشهد مقدس مرکز استان باعث ایجاد محرومیت های زیادی درشهرستان های این ناحیه شده است امید می رود طرح احداث راه آهن سراسری در میان شهرستان های مذکور هرچه سریعتر آغاز شده و اجرا گردد.

گفتنی است ناحیه غرب خراسان رضوی به دلیل برخورداری از نعمت زمین های مسطح و دشت های وسیع از موقعیت خوبی برای توسعه انواع راه ها برخوردار است که همین حالا نیز با مراجعه به نقش راه های کشور مشاهده می کنیم بیشترین مرکز ثقل جاده های شمال شرق ایران بعد از مشهد مقدس در سبزوار و تربت حیدریه وجود دارد.

 


سبزوار ، تربت حیدریه و مشهد سه گرانیگاه مواصلاتی شمال شرق کشور

 

در این بین در منطقه سبزوار بزرگ تنها جای راه آهن خالی است که هرچند فاصله سبزوار تا نزدیک ترین ایستگاه راه آهن فقط 45 کیلومتر است، اما بازهم مردم منطقه این حق را دارند که مستقیما از امکان حمل و نقل ریلی برخوردار باشند. خصوصا اینکه با اجرای پروژه راه آهن سلطان آباد - سبزوار - کاشمر - تربت حیدریه ، نه فقط شهر سبزوار بلکه کلیه نواحی غرب و جنوب غرب خراسان رضوی از مزایای توسعه ای آن برخوردار می شوند.

بنابراین امیدمی رود با هوشیاری و پیگیری مناسب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات و مسوولان محلی در شهرستان های منطقه این پروژه به سرعت اجرایی شود.

اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل اظهارات امروز مهدی فروزان درباره پروژه راه آهن سراسری سبزوار - بردسکن - کاشمر - تربت حیدریه می پردازد:



کاشمر به راه آهن‌سراسری متصل می‌شود


فرماندار کاشمر از اتصال کاشمر به راه آهن سراسری خبر داد.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار، طرح اتصال کاشمر به خط راه‌آهن سراسری از محل منابع فاینانس تصویب شد و ایجاد خط راه‌آهن تربت‌حیدریه، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن و سبزوار به تصویب رسیده است. در سال جاری این پروژه با اعتبارات تخصیص یافته آغاز می‌شود.


وی با اشاره به وضعیت فرودگاه کاشمر، افزود: پس از فراز و نشیب‌های فراوان در روند توسعه‌ای فرودگاه، این پروژه به نتیجه مثبت رسید و با اعتبارات پایداری که به آن اختصاص یافت عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می‌شود.

فروزان از تصویب فاز اول ساخت محور جاده مواصلاتی ‌کاشمر به کوهسرخ خبر داد و اظهار کرد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال 93 فاز اول آن اجرایی خواهد شد.

فرماندار کاشمر به پروژه فاضلاب کاشمر اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل انتخاب نشدن استاندار و حضور نیافتن مسئولان کشوری در شهرستان به تعویق افتاد. با وجود تمامی مشکلات، به پیمانکار ابلاغ کردیم هرچه سریع‌تر کار خود را شروع کند. بالغ بر 2 ماه است پیمانکار، با تطبیق نقشه‌های اجرایی و توافق با شهرداری، کار خود را آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

گفتنی است ، پیش از این نیز نمایندگان سبزوار آقایان دکتر محسنی ثانی و حاج علی بروغنی در سال 90 به همراه سایر همکاران خود مجلس شورای اسلامی این پروژه را پیگیری کرده بودند که به نظر می رسد آن پیگیری ها سرانجام در حال به نتیجه رسیدن است.شرح مفصل پیگیری های نمایندگان خراسان برای توسعه حمل و نقل ریلی شمال شرق کشور از مسیر سبزوار ، کاشمر و تربت حیدریه را می توانید هم اکنون در پیوند موجود در انتهای همین صفحه (بخش کوچه پس کوچه پیوندها) مطالعه نمایید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

درخواست نمایندگان خراسان: توسعه حمل و نقل ریلی کشور از مسیر سبزوار

نظرت را بنویس
comments

سلام .راهن کاشمر دست نهنگه تا پور بشه.

مهدی

سلام ..سفای پول...راهن کاشمر .کی به چه علت دیرکرد داره....چیری اوز داره گله نداره .کوتاهی از تویه ..

مهدی

سلام ..سفای پول...راهن کاشمر .کی به چه علت دیرکرد داره....

مهدی

سلام راه اهن کاشمر ...کی کجاست مدرس مدرن دوست داره حضرت علی .. باید بکشی راه اهن گریه کن بکش

هم استانی

هم استانی عزیز مطلب شما در وبسایت خراسان مرکزی انتشار یافت

یک خبرنگار

سلام این موضوع از چندین سال قبل توسط آقای سید آبادی نماینده پیشین مردم سبزوار پیشنهاد و مطرح شد که در آن زمان در خبرگزاری ها و مطبوعات انعکاس یافت انشاءا...که با همکاری مسوولان همه شهرستان ها این مهم به نتیجه برسد

سیدآبادی فقط سنگ اندازی کرد

محمد

سنگ بزرگ نشانه نزدنه راه آهن سبزوار الان تعطیل شده

میر

نخیر درسته که راه آهن سبزوارم مثل خیلی پروزه های کشور به خاطر بحران اقتصادی به مشکل برخورد کرده ولی تعطیل کامل نشده.این پروزه ها ی مهم چندسال طول میکشه اجراشون الان تو گوگل سرچ کن میبینی دارن کارای جذب اعتبارشو انجام میدن تا فازاجراییش از سرگرفته شه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما