با افزایش 72 درصدی

فرودگاه سبزوار در نوروز 93 بیش از 2500نفر مسافر را جا به جا کرد

فرودگاه سبزوار به عنوان دومین فرودگاه استان خراسان رضوی در ایام نوروز 93 با افزایش 72 درصدی میزان جابه جایی مسافر نسبت به مدت مشابه در سال 92 مواجه شد و بدین ترتیب از تاریخ 25 اسفند 92 الی 15 فروردین 93 تعداد 2539 نفر مسافر  از طریق پروازهای نوروزی این فرودگاه جابه جا شدند.
رئیس فرودگاه سبزوار جزئیات این خبر را در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا به صورت زیر شرح داده است:

رییس فرودگاه سبزوار از افزایش 72 درصدی جابجایی مسافر در ایام نوروز از فرودگاه این شهرستان خبر داد.
علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، با اشاره به جابجایی 2 هزار و 359 مسافر از این فرودگاه از 25 اسفندماه سال 92 لغایت 15 فروردین‌ماه 93 از این فرودگاه، تعداد مسافر جابجاشده در مدت مشابه در سال گذشته را هزار و 367 نفرعنوان کرد و افزود: با توجه به آمار شاهد افزایش 72 درصدی جابجای مسافر در ایام نوروز امسال از فرودگاه این شهرستان هستیم.
وی همچنین از افزایش 60 درصدی بار جابجا شده از این فرودگاه در مدت مشابه در امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بار جابجاشده از 25 اسفندماه 92 لغایت 15 فروردین‌ماه 93، بیش از 20 تن بوده که همین رقم در مدت مشابه در سال گذشته بیش از 12 تن بوده است.
همتی در ادامه به افزایش پروازهای این فرودگاه از فروردین امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: از فروردین امسال پروازهای این فروگاه از 4 پرواز در ایام هفته به 5 پرواز افزایش یافت.
در سال 92 پروازهای فرودگاه سبزوار در روزهای یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در مسیر تهران- سبزوار و بالعکس بوده که از فروردین امسال جمعه‌ها نیز به پروازهای فرودگاه سبزوار اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


گفتنی است استان پهناور خراسان رضوی با برخورداری از حدود 30 شهرستان و جمعیتی نزدیک به 6 میلیون نفر در حال حاضر تنها از دو فرودگاه فعال در شهرهای مشهد و سبزوار برخوردار است.  دومین فرودگاه استان خراسان رضوی در سبزوار می تواند حوزه جمعیتی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر را در شهرستان های سبزوار ، کاشمر ، بردسکن ، خلیل آباد ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، نیشابور ، داورزن ، فیروزه و ششتمد را در غرب ، مرکز و جنوب غرب خراسان رضوی تحت پوشش خدمات خود قرار دهد. همچنین شهرستان های جنوبی استان خراسان شمالی و نواحی شرقی استان سمنان نیز می توانند از پروازهای این فرودگاه برخوردار شوند.
به جز مشهد و سبزوار  سایر شهرهای بزرگ و دارای اهمیت سیاسی ، اداری ، اقتصادی ،  دانشگاهی و فرهنگی خراسان رضوی نظیر گناباد،  سرخس، تربت حیدریه و کاشمر(به صورت اشتراکی) نیز در حال احداث فرودگاه هستند.
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فهرست و نقشه تمام فرودگاه های ایران در شهرهای مختلف کشور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما