رئیس کتابخانه ناوی سبزوار از گسترش فضای ساختمانی این کتابخانه درآینده نزدیک خبر داد

رئیس کتابخانه ناوی سبزوار  از گسترش فضای ساختمانی این کتابخانه درآینده نزدیک خبر داد وگفت به همت فرزند مرحوم سرهنگ ناوی ، زمین پشت کتابخانه در حال ساخته شدن و تکمیل است.

زهرا ناوی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه افزود: هنوز برای اینکه این فضای جدید دقیقا به چه مصرفی اختصاص یابد ، تصمیم قطعی گرفته نشده و قرار است آقای مقصودی مسوول کمیسیون فرهنگی شورای شهر به همراه  فرزند مرحوم ناوی و تعدادی دیگر از صاحب نظران در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به سالروز درگذشت مرحوم ناوی در 15 اسفند گفت: امروز با اینکه برنامه خاصی درکتابخانه ترتیب داده نشده بود ، اما دوستداران فرهنگ و مطالعه به محل کتابخانه آمدند و بر سر مزار مرحوم ناوی حاضر شدندو برای شادی روح ایشان به قرائت فاتحه پرداختند.

زهراناوی که چندین سال است مدیریت کتابخانه نام برده را برعهده دارد و در این زمینه عملکرد موفقی نیز داشته است ، سپس به توضیحاتی مختصر درباره این کتابخانه پرداخت و گفت: کتابخانه در حال حاضر 35 هزارجلد کتاب و بیش از 5000هزارنفر عضو فعال دارد و بزرگترین کتابخانه شهرستان سبزوار است.

وی همچنین اظهار داشت: کتابخانه ناوی همه روزه از ساعت 7 صبح الی 21 شب فعال است و از این بابت بیشترین ساعات کار را در بین کتابخانه های سبزوار دارد.

گفتنی است مرحوم فرامرزناوی موسس این کتابخانه ، از همشهریان فرهیخته و فرهنگ دوست سبزواری بود که با سخاوتی که در طبع و منش خانوادگی خود داشت در امور خیریه دیار سربداران سرمایه گذاری های زیادی کرد که معروف ترین آنها ساخت کتابخانه ناوی بود که سال های سال بعد از وفاتش با مورد استفاده هزاران دانش آموز ، دانشجو ، پژوهشگر و به طور کل عموم مردم سبزوار قرار گرفته و نام نیکی از آن مرحوم را بر جای گذاتشه است.

همسر وی مرحومه حشمت امیری نیز پس از  وفات شوهرش راه او را در امور خیریه ادامه داد و نام خود را درمیان بزرگ مردان و بزرگ زنان سبزواری به ثبت رسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتابخانه ناوی و شخصیت مرحوم سرهنگ فرامرز ناوی هم اکنون به پیوندهای زیر مراجعه نمایید:

آشنایی با کتابخانه عمومی فرامرز ناوی

آشنایی با مرحوم فرامرز ناوی موسس کتابخانه ناوی سبزوار

 


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مهدی مقصودی : مرحوم سرهنگ ناوی از طلایه داران عرصه وقف فرهنگی در سبزوار بود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما