سبد کدامین کالا (یک مثقال تدبیر-دوکیلو عزت نفس-سه شانه کرامت)؟

یکی از مهمترین رویدادهای اجتماعی و اقتصادی ایران در دو هفته گذشته توزیع سبد کالای دولت بین بعضی از اقشار جامعه بود که کم وکیف کالاهای ارائه شده از طریق این سبد و مهمتر از آن نحوه نامطلوب توزیع سبدکالا به یکی از اصلی ترین سوژه های خبری رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، مردم ایران که پس از روی کارآمدن دولت دکتر روحانی با شعار تدبیر و امید انتظار اتخاذ سیاست هایی خردمندانه  و حساب شده در امور مختلف بودند ، اینک از نحوه اشتباه اجرای طرح سبدکالا گلایه مندند و به اشکال مختلف اعتراض خود را به این رفتار نسنجیده دولت نشان می دهند.

در همین راستا آقای محمدابراهیم اکبری که از نویسندگان توانمند دیار سربداران و از اعضای انجمن داستان نویسان کانون هنرمندان سبزوار و نیز عضو شورای نظارت برنمایش شهرستان است به تازگی مطلبی انتقادی نوشته و در اختیار تحریریه اسرارنامه قرار داده است.

در ادامه متن انتقادی این نویسنده سبزواری درباره سبدکالای دولت را مطالعه خواهید کرد:

 

سبد کدامین کالا (یک مثقال تدبیر-دوکیلو عزت نفس-سه شانه کرامت)؟

اصلا چطور است حالا که آمار تلفات جاده ای،قتل های ناموسی وبه تازگی قربانیان صف سبد کالا با آمار کشته شدگان جنگ برابری می کند از یکی از کشورهای پرزور همسایه بخواهیم به ما حمله کند!
آنوقت مثل هشت سال دفاع مقدس مرد ها میروند جبهه،خانم ها دستبندهای طلا،پیرزن ها فرش زیر پا و روستاییان پاکدل حتی سرشیر دامهایشان را به جبهه ها می فرستند.آنوقت دیگر الف.ب.پ.ت.ث.ج.چ و.... ها هم نسبت به اقتصاد این مملکت فکر بد نمی کنند.
چطور است تمام دستگاههای تبلیغاتی در استان کرمان یک تعزیه ی رسمی و با شکوه برگزارنمایند و اعلام کنند آن دو نفری که در صف سبد کالا کشته شده اند بابک زنجانی و خاوری بوده اند وعاجزانه یا حاکمانه از مردم متدین و انقلابی کرمان بخواهند که باور کنند.
چطور است واژه های مقدس حریت،کرامت،عزت نفس و آزادگی را از تمام متون مقدس و عرفانی مان حذف کنیم تا محققان و ایران شناسان در حین تحقیق در آنچه فرهنگ دیرینه ی این مرز و بوم است با انچه در صف های سبد کالا اتفاق می افتد گیجشان نکند.
راستی کشورهای همسایه ی نفت خیز چطور بی سروصدا و بی هیچ مشکلی به مردمشان یارانه میدهند؟
ایران انسان با شخصیتی بود در22بهمن57 به خیابان آمد و فریاد زد:استقلال آزادی جمهوری اسلامی.حرفی از سبد کالا نزد.آمد تا گامی بلند در راستای آزادگی اش بردارد.
بیاییم در این ایام مبارک فجر انقلاب اسلامی به پاسداشت تمام صبوری ها،مجاهدت ها و قناعت هایی که این مام عزیز متحمل شده است در ایده ها،برنامه ها و رفتارهایی که شخصیت و کرامت این بزرگوار را خدشه دار می نماید تجدید نظر کنیم.تا بار دیگر لبخندش را ببینیم.
تا بار دیگر ببینیم با آرامشی با شکوه دیوان حافظش را برداشته و همراه با صدای سازش زمزمه میکند:
چه شکرهاست در این شهر که قانع شده اند
شاهبازان طریقت به مقام مگسی
بال بگشا و صفیر از شجر طوبی زن
حیف باشد چو تو مرغی که اسیر قفسی

نویسنده : محمدابراهیم اکبری

 

برای مطالعه نوشته های بیشتر از همین نویسنده به پیوند موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

 

برای مشاهده کاریکاتورهایی با موضوع سبدکالا در بخش طنز مصور اسرارنامه ، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

به قلم محمدابراهیم اکبری: اضداد در نظام آفرینش

نظرت را بنویس
comments

خسرو

جالب است ائ کاش....

مجله اینترنتی سبزوار

ما منتظر نظرات و مطالب ارزشمند شما در مجله هستیم.ایمیل مجله:sabzevar.vcp@chmail.ir http://sabzevar.vcp.ir/ مجله اینترنتی سبزوار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما