شهردار سبزوار و مشاور رئیس دانشگاه حکیم سبزواری:

برگزاری کنگره سربداران در سبزوار به صورت بین المللی/سبزوار دومین مرکز فعالیت های فرهنگی خراسان رضوی خواهد شد

شهردار سبزوار و مشاور رئیس دانشگاه حکیم سبزواری امروز در جلسه هماهنگی برای رونمایی از مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن سیمای استانی خراسان رضوی که توسط جوانان مرکز مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و خانه هنردانشجوی حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری اجرا شده است ، از تصمیم خود برای برگزاری کنگره بزرگداشت سربداران به صورت بین المللی در دارالمومنین سبزوار خبر داد و همچنین به شماری دیگر از اهداف فرهنگی خود در سمت شهرداری شهر دیرینه های پایدار اشاره کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به نقل از سبزوارفرهنگ وبسایت متعلق به خانه فرهنگ دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری ، دکتر محمدعلی طالبی در این جلسه گفته است:

 

شهردارسبزوار: دنبال نام و نان نیستم،می خواهم شهری فرهنگی بسازم

 دنبال نام و نان نیستممی خواهم شهری فرهنگی بسازم مشاور رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، از ایجاد مرکزی مستقل در جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی شهرستان خبرداد.

دکتر محمدعلی طالبی، که پس از چهارماه و اندی،کابوس همیشگی عدم حضور شهردار را با حضورش به پایان رساند در اولین جلسه [هماهنگی] آیین رونمایی از نخستین انیمیشن شهرستان سبزوار که با حمایت مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم به اتمام رسید، از راه اندازی ساختمان فعلی شهرداری جهت حمایت،مشارکت و ایجاد بسترهای مناسب در تمامی فعالیت های فرهنگی خبرداد.

شهردارسبزوار، با اشاره به سبقه ی فرهنگی سبزوار افزود: هر شهری از لحاظ گوناگون اعم از صنعتی،کشاورزی،اقتصادی و... شهرت دارد اما شهرستان سبزوار با قدمت6تا10هزارساله خود با فرهنگ،دانش و پایداریش به شهری مثال زدنی در کشور تبدیل شده است.

دکتر طالبی تمام مباحث دنیا را شامل سه بحث: هنر،دانش و پایداری عنوان کرد و گفت: جنس هنر، از جنس کارهای خداست زیرا دست به آفرینش می زند و این افرینش است که همیشه پایدار و ماندگار می ماند و هنرمند با هنر خود کاری خدایی، مانا و ماندگار برجای می گذارد.

وی ضمن خرسندی از تولید نخستین انیمیشن شهرستان سبزوار، قول حمایت بیشتر از سوی شهرداری داد و خاطرنشان کرد:اگر توفیق یافتیم،با استفاده از ظرفیت ها و توان مندیهای هنرمندان سبزوار،شعبه ی دوم تمام فعالیت های فرهنگی پس از مشهد در استان را از آن خود خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفتصدمین سالگرد قیام سربداران افزود:طی جلسات و مذاکرات انجام شده، در پی ان هستیم که این سالگرد به صورت بین المللی برگزارشود و بدلیل فرصت کافی جهت اماده سازی شرایط مطلوب تر شهرستان  و دیگر کارهای اجرایی احتمال برگزاری این مراسم در اردیبهشت ماه94 انجام خواهد شد.

در واقع اگر بتوانیم نگاهی به تاریخ داشته باشیم این قیام سربداران سبزوار بود که جنبش و قیام دیگر سلسله های شیعی در جهان را بوجود آورد.

مشاور دکترحدادنیا گفت: ما باید سفره ای مثل سفره هفتصدمین سالگرد قیام سربداران پهن کنیم،2سال قبل از مراسم تلاش کنیم و20سال انتفاع فرهنگی ببریم.

 لازم به ذکراست: مجموعه 13قسمتی راهشن و ماهشن،اولین انیمیشن ساخته شده توسط تیم هنری هنرمندان جوان سبزواری می باشد.

منبع: سبزوارفرهنگ

 

همچنین بنا به گزارش وبسایت خانه فرهنگ دانشجو ، در این جلسه سیدنورالله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز به سخنرانی پرداخته و درباره تولید انیمیشن 13 قسمتی راشن و ماهشن به تهیه کنندگی سیمای استانی خراسان رضوی در سبزوار گفته است:

سیدنورالله رضوی: ماجراهای راشن وماهشن مربوط به چندسال اخیرنیست،بنده از زمانی که  پا به عرصه ی هنر گذاشتم با تخیلاتی که در سر می پروراندم و با حضور همکاران هنرمندم در محیط کاری(بابایی،داورپناه،سلیمانی و...) که هریک در بخشی از کارهای فنی ،سمعی بصری،تئاتر،موسیقی و... دستی توانا داشتند،از سالهای74 تا امروز توانستیم ثابت کنیم که "غیرممکن،غیرممکن نیست."

رضوی که کارگردان هنری این انیمیشن 13قسمتی را برعهده داشته به خبرنگار سبزوارفرهنگ گفت:گرچه این انیمیشن توسط15هنرمند به نتیجه رسید اما  از ابتدای کار افراد بسیاری مستقیم و غیرمستقیم در تولید راهشن وماهشن نقش داشتند. و هدف ما از برگزاری این رونمایی علاوه بر نشان دادن ظرفیت های موجود در شهرستان به اهالی فن ، فراهم امدن فرصتی جهت تقدیر  از زحمات تمامی این افراد و همکاران می باشد.

وی در ادامه از حمایت های دانشگاه حکیم سبزواری،موسسه فرهنگی هنری کیاسبزبیهق،مرکزعالی تربیت مدرس قرآن و شرکت مهندسی سروستان نیز تقدیر کرد.
طبق برنامه ریزی های انجام شده،آیین رونمایی یکی از روزهای17 یا19بهمن ماه سال جاری برگزارخواهدشد
.

منبع: سبزوارفرهنگ

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهردار سبزوار مشاور رئیس دانشگاه حکیم سبزواری شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما