اقدام جالب وبسایت نویسان ششتمدی در آستانه تعطیلات نوروزی سال 91

وبسایت گروه علوم اجتماعی ششتمد که یکی از پایگاه های اینترنتی پرکار و معتبر محلی در زمینه ارائه تحلیل های عمیق از مسائل و موضوعات پیرامون شهرستان سبزوار و به ویژه بخش پرافتخار ششتمد است ، اینک در روزهای پایانی سال جاری و ایام نزدیک به تعطیلات نوروز 91 برای شناساندن توانمندی های گردشگری ، تاریخی و هنری سبزوار دست به اقدام جالبی زده است.

این وبسایت در یکی از پست های اخیر خود به انتشار حدود 200 تصویر زیبا از جاذبه های مختلف گردشگری و توانمندی های انسانی موجود در شهرها و روستاهای سرزمین سربداران – سبزوار ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد ، روداب ، جغتای و جوین – پرداخته است.

نکته جالب  اینجاست که به گفته گروه علوم اجتماعی ششتمد حدود 90 درصد این عکس ها برای اولین بار در دنیای اینترنت منتشر می شوند و برخی از عکس ها ممکن است مربوط به بنا یا موقعیتی باشند که هم اکنون دیگر در اثر وجود برخی بی توجهی ها ، درعالم واقعیت به جز همین تصاویر اثری از آنها باقی نیست.

انتشار این عکس ها در آستانه نوروز 1391 می تواند زمینه مناسبی باشد برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری و پتانسیل های تاریخی و فرهنگی سبزوار به همه مخاطبین و هموطنان عزیز ایرانی باشد.

 کشورهای توسعه یافته دنیا همه ساله از محل رونق صنعت گردشگری ، درآمدهای کلانی کسب می کنند که این درآمدها در نهایت منجر به اشتغالزایی بیشتر و افزایش سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم آن کشور می شود.

 اما متأسفانه این مهم در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بدتر اینکه دارالمومنین سبزوار و شهر و روستاهای اطراف آن نیز باوجود همه جاذبه های گردشگری و پیشنیه غنی تاریخی و با وجود قرار گرفتن در مسیر عبور و مرور سالیانه ده ها میلیون نفر زائر و مسافر جاده مشهد – تهران تا کنون موفق نشده است با معرفی درست و به موقع استعدادهای گردشگری استفاده موثری از این قابلیت خود ببرد.

اما اینک مدیران وبسایت علوم اجتماعی ششتمد به نوبه خود تلاش کرده اند ، گوشه ای از توانمندی های گردشگری سبزوار را برای مخاطبین خود به نمایش بگذارند.

این همکاران رسانه ای ما در مقدمه انتشار فول آلبوم تصاویر قدیمی و باستانی سبزوار چنین نوشته اند :

برای اولین بار در دنیای مجازی تصاویری که تعدادی از آنها شاید دیگر در دنیای واقعی وجود نداشته باشد و برای اولین بار در اینترتنت منتشر میشود به خصوص خانه ها و باغ هایی که در مرکز شهر قرار داشتند.

۹۵٪ تصاویر برای اولین بار در اینترنت

تصاویر از دیار سربداران شهر ها و مناطق سبزوار . ششتمد . داورزن . جوین . جغتای . خوشاب و روداب

با تشکر از کلیه دوستانی که ما را در تهیه و جمع آوری  این فول آلبوم تصاویر تاریخی و باستانی و قدیمی  سبزوار  با زحمات چندین روزه یاری کردند.

البته این تنها گوشه ای از گذشته غنی سبزوار کهن می باشد.شهری که بواسطه فرهنگ غنی و آثار فراوان  بالغ بر ۵۰۰ اثر در ردیف ۱۰ شهر اول کشور قرار دارد.اما متاسفانه توجه چندانی به این همه قابلیت و آثار مهم نشده است حتی تعداد زیادی از آنها ناشناخته باقی مانده اند و در حال ویرانی است.

 گویا  در این کشور تاریخی و تمدن باستانی چند شهر فقط مهم هستند و باید پیوسته آثار آنها معرفی و مستند ساخته شود و دیگر شهرها  چه بسا مهمتر و دارای سابقه تاریخی بیشتر و آثار فراوان مانند سبزوار نه حرفی نه معرفی صورت گیرد چه رسد به اقداماتی در زمینه بهسازی و مرمت و ایجاد تسهیلات خدماتی و اقامتی در زمینه جذب گردشگران و مسافران.

تقدیم به همه دوستداران تاریخ و هنر این مرز بوم

(منبع : گروه علوم اجتماعی منطقه ششتمد)

 سری کامل این عکس ها که اغلب با کیفیتی خوب و از زاویه دیدی هنری گرفته شده اند ، هم اکنون در وبسایت گروه علوم اجتماعی ششتمد آماده بازدید شمامخاطبان گرامی است. برای ورود به این وبسایت روی  آدرس زیر کلیک کنید :

http://olomeajtemai.blogfa.com/

نظرت را بنویس
comments

roli

کار جالبی بود بعضیا یاد بگیرند

حسین

اینا برای اولین بار نیستن .....قبلا روی نت پخش شدن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما