تجلیل از قاسم اولیاء هنرمند پیش‌کسوت موسیقی سبزوار/ طنین موسیقی ایرانی در مجتمع فرهنگی هنری بیهقی

جامعه هنری سبزوار مدتی است که شاهد برپایی محافلی هنری با محوریت موسیقی سنتی ایران شده است که شمار زیادی از هنرمندان و هنردوستان دیارِ سربداران را در یکی از فضاهای فرهنگی شهرستان گرد هم می‌آورد تا در جلساتی با عنوان «نشست موسیقی سبزوار»، به آوای خوشِ موسیقی سنتی ایران گوش سپرده و به زیر و بم اعجاز آمیزِ آن دل ببازند.

 به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و به نقل از یکی از اعضاء برگزاری و دست‌اندرکار نشست، این برنامه‌ی هنری که تا کنون ده جلسه از آن برگزار شده است، در بعد از ظهر جمعه ۱۵ آذرماه جاری ، میزبان اجرای گروهی از هنرمندان موسیقی شهرستان بود که اجرای آن روز خود را به قاسم اولیاء تقدیم داشتند.

بنا بر همین گزارش ، قاسم اولیاء فرهنگیِ بازنشسته ،شاعر ، خوشنویس و از نوازندگان برجسته ویولن در سبزوار است که در پایان این نشست به صورت افتخاری به اجرای موسیقی پرداخت و با استقبال و تشویق گسترده‌ای از جانب حضار مواجه شد.

در این برنامه هنری که با عنوان "شبی با قاسم اولیاء" برگزار شد، هنرمندان به شرح ذیل به هنرنمایی پرداختند تا آوای دل انگیز موسیقی سنتی را در فضای مجتمع فرهنگی هنری ابوالفضل بیهقی سبزوار طنین انداز کنند:

 ♫ همنوازی آقایان بهادر (سنتور) و محمدرضا رشیدی (تنبک) در آواز‌ِ دشتی

♪ تکنوازی علی غفاری (ویولن)

♫ همنوازی سلمان داورزنی (نی) و منصور خسروجردی (تنبک) در آوازِ بیات‌ترک و دشتی

 ♫ اجرای هنرمندان محمدرضا رشیدی (کمانچه و آواز) ، خانم طبیبی (تار) و مجید بقایری (تنبک) در دستگاه ماهور

♫اجرای آقایان محمدصادق امیرخانی (ویولن) ، امین دولت‌آبادی (پیانو) و علی فردوسی (تنبک) در دستگاه ماهور

 در پایان گفتنی است، نشست موسیقی سبزوار در محل مجتمع فرهنگی هنری ابوالفضل بیهقی (میدان ارشاد اسلامی، انتهای خیابان کاشفی جنوبی) و به صورت هفته در میان برگزار می‌شود و نشست بعدی آن بعد از ظهر جمعه 29 آذرماه در محل نام برده برپا خواهد شد.

گفتنی است ، شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده تصاویر این مراسم هنری به بخش عکس نامه مجله اینترنتی اسرارنامه مراجعه نمایید. برای ورود به این بخش روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

معرفی مشاهیر ادب و هنر ایران با اجرای موسیقی اختصاصی توسط گروه هنری داروگ

نظرت را بنویس
comments

برابادی

خدا خیرتون بده ما با فعالیت سایت شما می فهمیم شهر هنوز زنده است و به غیر از لابی گری و سیاسی بازی و جنگ قدرت بین اعضای شورا و بعضی گزینه هیا شهرداری چیزای دیگه ای هم در شهر هست.بعضی از سایتای سبزوار تو یک ماه قبل فقط رو موضوع انتخاب شهردار زوم شدن انگار هیچ خبر دیگه ای نیست و شهر کلا تعطیله من همیشه سایت شما رو می خونم.به اقای اولیا هم از همین جا عرض ارادت دارم بابت سالها فالیت هنریشون تبریک میگم و دست استادو می بوسم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما