آبیاری پارک شهید فرومندی سبزوار موقتاً با تانکر انجام می شود / واگذاری مدیریت پارک به بخش خصوصی

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
به دنبال گزارشی که از خشک شدن درختان پارک جنگلی شهید فرومندی سبزوار در اثر عدم آبیاری به دست اسرارنامه رسید، به سراغ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفتیم تا از این مقام مسئول جویای وضعیت این پارک تحت مدیریت منابع طبیعی شویم.
 
عباسعلی کیانی فرد در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تا راه اندازی مجدد دو حلقه چاه پارک جنگلی شهید فرومندی، آبیاری به درختان این پارک به طور موقت با تانکر انجام خواهد شد.
 
وی افزود: پارک جنگلی شهید فرومندی با کمک دو حلقه چاه عمیق آبیاری می شد که متاسفانه در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال دو حلقه چاه این پارک نیاز به تعمیر پیدا کرد، که پمپ ها را تا کنون تعمیر کرده ایم، ولی معلوم شد که خود چاه هم نیاز به لایروبی، تعمیر و احتمالا کف شکنی و ... دارد.
 
کیانی فرد ادامه داد: تا طی شدن همه این مراحل و نصب کنتورهای هوشمند، به خاطر هزینه بالا و مدت زمانی که طول می کشد، ناچارا در حال تشتک زدن پای همه درختان پارک هستیم تا آبیاری با تانکر انجام شود، اما از آنجایی که 35هزار اصله درخت در این پارک وجود دارند این فرآیند کمی طول می کشد، اما آبیاری با تانکر برای درختانی که پایشان تشتک گذاری شده است، از همین امروز آغاز می شود.
 
وی تأکید کرد: خوشبختانه امسال تا کنون بارندگی های خوبی در شهرستان داشته ایم و فقط در حال حاضر با شروع فصل گرما و قطع شدن بارندگی ها نیاز به آبیاری درختان احساس می شود که در حال پیگیری این نیاز هستیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار در ادامه گفت: مدتی قبل یک فضای فروشگاهی که بین دو لاین رفت و برگشت جاده تهران – مشهد بود را بدون دریافت اجاره در اختیار یکی از شهروندان قرار دادیم تا او وظیفه نظافت، نگهداری و آبیاری فضای سبز پارک را برعهده بگیرد، اما با قطع شدن آب پارک آن فرد هم نتوانست به کارش ادامه دهد.
 
وی با بیان اینکه پارک شهید فرومندی به خاطر واقع شدن در مسیر رفت و آمد میلیون ها زائر و مسافر سالانه از مسیر آن، ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد،گفت: در راستای مدیریت بهتر این پارک به دنبال واگذاری مدیریت پارک به بخش غیر دولتی هستیم. البته مالکیت این پارک همچنان متعلق منابع طبیعی باقی می ماند، اما مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار می شود تا در مقابل آبیاری درختان، نظافت و حفظ و توسعه فضای سبز این پارک، از مزایای اقتصادی آن نیز بهره ببرد.
 
کیانی تصریح کرد: از مساحت 170 هکتاری این پارک فقط 90 هکتار آن فضای سبز است و بقیه اش فضاهای خالی است که برای ایجاد پیست اسب دوانی، دوچرخه سواری، استخر، سالن سینمای روباز، فضای بازی کودکان، تالار برگزاری مراسم عروسی و ... مناسب است که می تواند منبع درآمد خوبی برای بخش خصوصی باشد.
 
گفتنی است پارک جنگلی شهید فرومندی در 15 کیلومتری غرب شهر سبزوار در هر دو طرف لاین رفت و برگشت جاده آسیایی تهران - مشهد و در مجاورت روستای استیر واقع شده است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما