برگزاری جشن دیگان با حضور هنرمند پیشکسوت کشوری در کافه ویرگول سبزوار

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
جشن باستانی دیگان  با حضور عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و جمعی از هنرمندان، اساتید و مهمانان در کافه ویرگول سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه عزت الله رمضانی فر که با دعوت شخصی سید مهدی محسنیان هنرمند سبزواری در این شهر حضور یافته بود با همکاری تحریریه اسرارنامه مهمان برنامه "جشن دیگان"  کافه ویرگول بود.
 
در این مراسم عزت الله رمضانی فر به ارائه گزارشی از فعالیت های هنری خود قبل و پس از انقلاب پرداخت و در مورد برخی کم توجهی ها و ناملایماتی که به هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون می شود، گلایه کرد.
 
وی با اشاره به این که تهیه کنندگان فیلم های سینمایی برای دریافت مجوز اکران بایستی رسید تسویه حساب از بازیگران و دست اندرکاران را داشته باشند گفت: در مورد فیلم های سینمایی ما حق و حقوق خود را به طور کامل دریافت می کنیم اما در مورد سریال های تلویزیونی بدین گونه نیست و گاها پیش می آید که قسط دوم و یا سوم را به ما نمی دهند و ما هم نمی توانیم به جایی اعتراض و یا شکایت کنیم و در کل هنرمند در جمهوری اسلامی مهجور واقع شده است.
 
رمضانی فر با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه ای تحت عنوان موسسه هنرمندان پیشکسوت ایجاد کرده است افزود: هنرمندان درجه یک و کسانی که موفق به کسب جایزه از جشنواره های مختلف شده اند عضو این موسسه هستند و پنج سالی است که  از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنده معادل دکترا داده اند. 
 
در بخش دیگری از مراسم استاد دانشگاه حکیم سبزواری با بیان این که سبزوار یکی از کهن ترین سرزمین های ایران است و استحقاق پیشرفت و توسعه در حوزه فرهنگی و هنری و میراث جاودانه ایرانی را دارد اظهار داشت: جمع‌های دوستانه ‌ی اهل فکر و اندیشه می تواند در حوزه فرهنگی بسیار موثر باشد. البته چند وقتی است چنین گردهمایی در سبزوار به صورت موفقیت آمیزی برگزار می شود و به نحوی سبزوار در این حوزه دارد پوست اندازی می کند و فضاهای فرهنگی و هنری شکل مدنی خودش را پیدا می کند.
 
محمود رضا سلیمانی اظهار داشت: متاسفانه در رابطه با جشن دیگان منبع معتبری نداریم غیر از دو کتاب  آثار الباقیه ابوریحان بیرونی و زین الاخبار گردیزی. این دو کتاب جزو اولین منبع هایی هستند که در مورد جشن دیگان به ما اطلاعات می دهند که مطالب آن ها نیز بسیار کوتاه است.
 
در پایان مدیر کافه ویرگول به رسم یادبود لوحی را به مهمان ویژه جشن دیگان " عزت الله رمضانی فر" اهدا کرد.
 
مهوش جعفری هدف خود را از برگزاری این جشن آشنا کردن جوانان با رسوم و آیین های ایران قدیم و همچنین بهانه ای برای شاد کردن مردم عنوان کرد و افزود: از آن جایی که در فرهنگ ایرانیان باستان همواره بزرگترها احترام و جایگاه ویژه ای داشته اند در این مراسم سعی کردیم با تقدیر از یکی از چهره های مشهور و محبوب تلویزیون ایران این رسم کهن ایرانی را به جا آوریم.
 
اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان جوان سبزواری و همچنین اجرای تئاتر کافه ای به کارگردانی هادی قلیچی پور بخش های دیگر برنامه جشن دیگان بود که به جهت ایجاد شب به یاد ماندنی  برای مخاطبان این مراسم تدارک دیده شده بود.
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما