کافه ویرگول سبزوار میزبان نمایش «ترانه های قدیمی»

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نمایش « ترانه های قدیمی» نوشته استاد محمد رحمانیان و به کارگردانی هادی قلیچی پور، 23 آذر ماه در کافه ویرگول سبزوار اجرا شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه توحید کوکبی، محمدرضا کمرشکن، حامد ابن علی، فاطمه حسن زاده، سارا قلعه نویی، فاطمه تشکری، زهرا غفوری منش، فرحناز فخریان، بهار برآبادی و علی کلاته بازیگران این تئاتر کافه ای بودند.
 
اشرف جعفری مدیر کافه ویرگول با ابراز خرسندی از استقبال هنردوستان سبزواری از این نمایش گفت: تئاتر ترانه های قدیمی به صورت 8 اپیزود و در چهار قسمت طراحی شده است که در آخر هفته ها و به صورت هفته در میان اجرا خواهد شد که اولین بخش آن جمعه گذشته اجرا شد.
 
گفتنی است تئاتر کافه ای گونه ای از نمایش محیطی است و نمایش های محیطی نیز شکل گرفته بر اساس محیط اجرا هستند. به عبارت دیگر محیط، امکانات موجود در آن و مشارکت تماشاگر برحسب طبقه و جایگاه اجتماعی، مفهوم، داستان و شکل اجرایی نمایش را تعیین می کند. در واقع رابطه بین تماشاگر و بازیگر به شکل بداهه و بکر عناصر اصلی شکل گیری این نوع تئاتر است. 
 
در سبزوار اجرای نمایش های کافه ای مدتی است که رواج یافته و در یک سال اخیر کافه ویرگول یکی از پیشگامان این تجربه جدید هنری و اجتماعی در غرب خراسان رضوی بوده است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما