ناگفته های رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار درباره پایتختی کتاب ایران

 رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، سال گذشته در جریان برگزاری چهارمین دوره پایتختی کتاب ایران، از نامزدی این شهر برای دریافت عنوان پایتختی خبر داده بود که در نهایت کاشان عنوان پایتختی کتاب را از آن خود کرد. در این رابطه محمد علی آبادی، ناگفته هایش را در قالب  یادداشتی برای تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه ارسال کرده است.

اسرارنامه در ادامه بدون تایید یا رد محتوای این یادداشت و فقط به قصد احترام به جریان باز رسانه ای به انتشار این یادداشت می پردازد:

محمدرضا علی آبادی در این یادداشت نوشت: فقط با کمتر از ۱۰ میلیون هزینه و حمایت حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، توانستیم نامزد پایتختی کتاب شویم.

سال گذشته فعالیتهای خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی داشتیم و جزء۱۵ شهر فرهنگی و نامزد و رقیب جدی برای کسب عنوان پایتختی کتاب شدیم .

هرچند در ابتدا همه قول همکاری داده بودند؛ اما در ادامه کار تنها ماندیم و فقط امتیاز حضور انجمن های مردمی کتاب خوان و نشست های تخصصی نقد کتاب و طرحهای هنرمندان در حوزه کتاب را کسب کردیم.

در این میان حضور هنرمندان به دلیل طرح های بدیع بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ از جمله کنسرت کتاب، گروه موسیقی داروگ به سرپرستی رضا سیدنیا و پرفورمنس آرت کتاب، گروه تاتر میمیک به سرپرستی مصطفی حمیدی فر.

هرچند این افتخار به نام شهردار تمام شد ولی در این مورد شهرداری هیچ کمکی نکرد و غیبت غیرمنتظره مسعود پسندیده(حکم ...به دستور مقام قضایی) باعث شد بالاترین امتیاز که مصوبه شورا بود را از دست بدهیم.

طرح پایتختی کتاب با مشارکت شهرداری و دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی و ثمن ها اجرا می شود. شهرداری سبزوار علی رغم حمایت های بی دریغ از هنرمندان ، شعرا و فرهنگیان و قاریان و فعالان حوزه قرآن و عترت در طرح پایتختی کتاب حمایتی نکرد. که متاسفانه در جام باشگاههای کتابخوانی تنها ماندیم و برای تشکیل کلاسهای توجیهی(۴ نوبت حضور مدرسان کشوری)، افتتاحیه ، داوری، اختتامیه و... هزینه های زیادی نیاز بود؛ که از سوی اداره کل و وزارت فرهنگ و ارشاد هیچ بوجه ای پیش بینی نشده بود.

ما در بخش باشگاه های کتابخوانی، پایتختی کتاب و برگزاری مراسم، تنها با هزینه حدود ۱۰ میلیون تومان توانستیم به این موفقیت دست یابیم که این مبالغ هم از طریق حمایت حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بدست آمد.این در حالی بود که شهرکاشان به ادعای شهردارش حدود ۴۰۰ میلیون تومان و شهر یزد با مبلغی بیشتر از کاشان رقبای اصلی ما بودند.

ضمن تشکر از جناب آقای حسین مقصودی و تمام فرهیختگان و هنرمندان و مسئولین دلسوز در حوزه کتاب و کتابخوانی امیدوارم امسال با توجه به فعالیت های چشم گیر سمن ها و فعالان و فرهیختگان در حوزه کتاب و دورهمی های کتابخوانی سبزوار بتوانیم عنوان پایتختی کتاب را کسب کنیم و همواره در جمع مدعیان و نامزدهای این عنوان باشیم.


نظرت را بنویس
comments

ای کاش این آقای علی آبادی در یادداشتی هم توضیح میداد که در این دوسال چه بر سر فرهنگ وهنرمندان آورد /ایشان بوجه های استانی و کشوری را چه کرد بوجه حمید سبزواری را چه کرد و از همه مهمتر درآمد سالن کاشفی و بیهقی که هرماه بطور میانگین بیش از 3 میلیون بود را چه کرد ؟؟؟ البته اگر بخواد مثل 20 میلیون دریافتی از وزارت جواب بده چیزی ازش در نمیاد ای کاش کسی بود که ازش بگونه ای سئوال کنه که درست وشفاف و با مدرک پاسخ بده ..................... ای کاش

**

اصلاح بفرمائید 20میلیون با حمایت جناب مقصودی دریافت نمودند

جناب آقای برومندی عزیز سلام.ایشان20 میلیون تومان در اواخر سال گذشته به وساطتت آقای مقصودی از وزارت ارشاد گرفتند و حالا که دفتر ایشان پیگیر نحوه هزینه کرد شده اند به این خالی بندی های خنده دار چنگ می زنند.آیا اختتامیه باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان که با حضور 150 نفر در مجتمع بیهقی برگزار شد 10 میلیون تومان هزینه شد؟آیا هیات داوران این برنامه آقایان اسماعیلی از آموزش و پرورش و آقای دانایی ریالی برای این برنامه گرفتند؟اگر پول این برنامه رو آقای مقصودی داده بود چرا همان موقع از ایشان تشکر نشد؟آیا از میهمانان یک پذیرایی خیلی خیلی ساده هم به عمل آمد؟البته بابت همین برنامه که هیچ کجا بازتاب نداشت دفتر مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد مبلغ هشتصد هزار تومان پرداخت نمود و میهمان برنامه نیز با هزینه همان دفتر جهت اختتامیه باشگاه های کتابخوانی سبزوار و جغتای آمده بود و عجب آنکه اختتامیه باشگاه های کتابخوانی جغتای در کانال تلگرامی آقای سید آبادی ،مدیر کل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت ارشاد ،بازتاب داشت و برنامه های سبزوار خیر.البته به گروه آقای حمیدی فر بابت پرفورمنس آرت کتاب هزینه یک شام پرداخت گردید ولی آیا آقای علی آبادی بابت کنسرت کتاب و یا ...کارهای خوب انجمن شاهنامه خوانی ،صدک و...ریالی هم پرداخت نمودند؟خدا رو شکر همه این دوستان حی و حاضرند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما