وزیر راه و شهرسازی در سفر به غرب خراسان:

سبزوار،پشتیبان سه استان در حوزه بازآفرینی شهری/ اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن سبزوار درسال97

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
وزیر راه و شهرسازی در سفر به غرب خراسان رضوی گفت: سبزوار در بازآفرینی شهری نمونه ی خوبی برای کشور و پشتیبان 3 استان دیگر است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از راه های این حوزه و پروژه راه آهن سبزوار افزود: بافت تاریخی و قدیمی و نیز حاشیه نشینی را در شهرستان سبزوار شاهد هستیم که باعث شده حدود50 هزارنفر از250 هزارجمعیتی که این شهرستان دارد در حوزه های حاشیه ای زندگی کنند.
 
وی به مهم بودن بحث بازآفرینی شهری در سبزوار اشاره کرد و گفت:خوشبختانه هماهنگی بین شهرداری، فرمانداری و وزارت خانه باعث شده است، بیش از100 پروژه بزرگ و کوچک تعریف شود تا جهت خدمات رسانی به حاشیه شهر و بازآفرینی شهری اقدام نمایند.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:گرچه پروژه بزرگ راه آهن از سال 89 شروع شد ولی عملا تا سال 95 اعتبار جدی نداشت و با این اعتبارات اتفاق خاصی رخ نمی داد.
 
آخوندی با بیان اینکه پروژه راه آهن از سال 95 فعال شده افزود: پروژه راه آهن از سال95 پیشرفت بسیار خوبی داشته و زیرسازی حدود 30 کیلومتر از آن به پایان رسیده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار در سال97 برای پروژه راه آهن گذاشته شده است و برای اتمام و بهره برداری آن حدود177 میلیارد تومان دیگر نیاز است. 
 
وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با محور سبزوار_ اسفراین نیز افزود: محور سبزوار_اسفراین 8 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست که مجری این پروژه شهرداری می باشد.
 
آخوندی در بین مردم شهرستان جغتای در رابطه با محور جغتای_فرومد گفت: خوشبختانه محور جغتای_ فرومد اکنون فعال می باشد و رئیس جمهور در سفرش 15 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گذاشت.
 
وی در ادامه افزود: ازطرف جغتای به برغمد نیز 18 کیلومتر در حال بهسازی است که 7کیلومتر آن به پایان رسیده و 8کیلومتر آن نیز در حال اجراست.
 
گفتنی ست در مراسم استقبال از سفر وزیر راه و شهرسازی به سبزوار، نمایندگان شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه سبزوار، شهردار سبزوار و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

سیاوش

حالا چون اون کتش دراورده بقیه هم باید کتشون دربیارن.و الان که کت دراورده همه مشکلات حل شد ! حالا با کت یا بی کت باید به کار کرد

جالبه از گرما وزیر کتش رو در اورده و با شور داره به مشکلات میرسه ولی حضراااااات مسئول شهرستان بخاطر اینکه تیپشون به هم نریزه .........................................
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما