اظهارات قابل تامل خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی

مسئولین برای حمایت از خبرنگاران تنها به قانون عمل کنند

 
شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور مسولین برگزار شد و تعدای از خبرنگاران به نمایندگی رسانه های محلی برای اولین بار با پیشنهاد امام جمعه به جلسه دعوت شدند.
 
به گزارش بصیر سبزوار، خبرنگاران که از طریق پیامک رئیس اداره ارشاد وتنها برای بخش انتهایی این جلسه دعوت شده بودند به محض ورود از رای گیری حاضرین برای نماینده خبرنگاران و اصحاب این رسانه مطلع شدند که این موضوع مورد اعتراض خبرنگاران واقع شد.
 
رضا قدیریان در این جلسه طی سخنانی با گلایه از اظهارات علی آبادی که خبرنگاران را از نیروهای حاشیه ساز این اداره برشمرد گفت: حاشیه ساز خواندن خبرنگاران توسط رئیس اداره ارشاد کم لطفی بزرگ است چرا که خبرنگاران تعامل خوبی با شما داشته اند.
 
وی افزود: عدم اطلاع کاندیدای خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی یکی از نشانه های نبود تعامل جناب علی آبادی با خبرنگاران است و بهتر می بود که طی نشستی با خبرنگاران کاندیدا انتخاب می شدند.
 
قدیریان با اشاره به رویکرد رسانه های شهرستان برای اخذ مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار لیست اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار که نشان از عدم آگاهی مسئولان این اداره از فعالین و رسانه های شهرستان است انتقاد کرد.
 
وی همچنین با تاکید بر این که روسای ادارات باید برای انتخاب مسئول روابط عمومی دقت بیشتری به خرح دهند تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان روابط عمومی که آشنایی لازم رسانه ای را ندارند اقدام به انتشار اخبار و تصاویری در کانال و سایت های اداره خود می کنند که وقتی از سوی خبرنگاران در رسانه ها باز نشر داده می شود مورد اعتراض قرار گرفته می شود و نیز گاهی تهدید به شکایت می کنند که زیبنده آنان نیست.
 
محمد اصغرزاده مدیر مسئول سلام سربدار هم با اشاره به توزیع ناعادلانه تبلیغات در رسانه ها گفت: طبق قانون باید تبلیغات به صورت مساوی بین رسانه ها تقسیم شود ولی مدیران ادارات با دادن این تبلیغات به رسانه های که همسو با خودشان هستند سعی در وابسته کردن رسانه ها دارند.
 
این فعال رسانه ای در ادامه با انتقاد از پاسخگو نبودن مسئولین افزود: چند رسانه از فرماندار درخواست مصاحبه کتبی داشته اند ولی فرماندار به هیچ درخواستی پاسخ نداده و بعد از ۳ سال اولین نشست خبری خود را برگزار کرد. شهردار هم با گذشت حدود دو سال هنوز مایل به برگزاری نشست خبری نیست. برخی دیگر از مسئولین هم از ارائه کوچکترین اطلاعات به خبرنگاران ابا دارند.
 
محمد اصغرزاده در ادامه با انتقاد از شکایت های بی اساس مسئولین از خبرنگاران اذعان کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم از رسانه ها به دلیل انتقاد یا توهین از مسئولین، شکایت می کند ولی چرا یک بار دادستان از مسئولین به علت عدم پاسخگویی انتقاد نمی کند. ما رسانه ها هیچ اهرمی برای پاسخگو بودن مسئولین نداریم.
 
وی همچنین با ارائه مستنداتی از چاپ و توزیع برخی ویزه نامه ها و نشریات بدون مجوز در سطح شهر و اشاره به انتشار ویژه نامه های غیرقانونی توسط ادارات گفت: ما از مسپولین انتظار حمایت نداریم فقط می خواهیم به قانون عمل کنند. به واسطه انتشار ویژه نامه های غیرقانونی توسط ادارات، رسانه های محلی مکتوب در شهرستان ضرر ده شدند و دارند زمین گیر می شوند.
 
مرتضی بیدخوری مدیر مسئول  بصیرسبزوار نیز در این جلسه با اشاره به نقش رسانه ها در خصوص بیان دستاوردها نظام گفت: ضعف رسانه ها به هیچ عنوان به نفع مسئولین نبوده و حذف آنها سبب خواهد شد تا هیچ یک از اقدامات مثبت نیز دیده نشود.
 
وی با اشاره به وجود افراد مستعد در حوزه رسانه در شهرستان تاکید کرد: حمایت های مسئولان می تواند نقش مهمی در خصوص جذب این افراد به سمت رسانه های محلی داشته باشد و به گونه ای به ایجاد اشتغال شهرستان کمک کند د رحالی تا کنون عدم توجه به قانون سبب شده است همین تعداد افرادی نیز که در این حوزه در حال کار هستند با مشکل مواجه شوند.
 
گفتنی است از محمد مهرنیا که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان نماینده جراید انتخاب شده بود در خواست شد تا در خصوص اوضاع رسانه شهرستان مطالبی را ارائه کند که وی به علت عدم امادگی و دیر مطلع شدن از موضوع صحبت نکرد.
 
رئیس دادگستری سبزوار در ادامه جلسه گفت: با تعطیل کردن نقد و نقادی در جامعه این مسئولین هستند که متضرر می شوند.
 
سید محمد حسینی با بیان اینکه تعطیل کردن نقد در جامعه به ضرر خود مسئولین است اظهارداشت: باید رسانه های جسور در شهر وجود داشته باشند و به انها اجازه بیان و ارائه مطلب بدهیم.
 
منبع: بصیر سبزوار
کد:6430
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما