توسعه باند فرودگاه سبزوار نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار

سبزوار- ایرنا- مدیر فرودگاه سبزوار گفت: طول باند این فرودگاه سه هزار و 177 متر است که باید حدود 900 متر دیگر به آن افزوده شود و اجرای این طرح به 200 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

علی اصغر روشن بین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرودگاه سبزوار هم اینک با طول باند سه هزارو 177 متر وعرض 45 متر، ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای تا رده متوسط و کوچک را دارد که برای فرود هواپیماهای پهن پیکر نیاز به افزایش طول باند دارد.
 
وی با بیان اینکه فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شود، اظهار کرد: به این لحاظ طرح مقاوم سازی و افزایش طول باند این فرودگاه باید در دستور کار قرار گیرد. 
 
مدیر فرودگاه سبزوار گفت: در 9 ماهه نخست امسال 358 پرواز از این فرودگاه انجام و 23 هزار و 904 مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده اند که آمار مسافران نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش دارد.
 
وی با اشاره به اینکه فرودگاه سبزوار هم اینک در طول هفته پنج پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران دارد، افزود: با ایجاد زیرساخت های مناسب برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار نیز قابل اجراست.
 
فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان رضوی با مساحت 328 هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد. این فرودگاه سال 1383 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
 
منبع: ایرنا
کد:4553
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما