وجود 172 باشگاه کتابخوانی در سبزوار / 123طرح سبزوار برای پایتختی کتاب ایران

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: 172 باشگاه کتابخوانی به صورت رسمی و غیر رسمی در این شهر دایر هستند.
 
محمد علی آبادی  روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه  افزود: امسال تعداد باشگاه های رسمی که توانستند فعالیت شان را درزمان مشخص شده ثبت سامانه کنند، به 62 باشگاه رسید که یکی از باشگاههای رسمی متعلق به روستای شامکان می باشد.
 
وی همچنین اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش سبزوار،از  حدود 110 باشگاه غیررسمی کتابخوانی برخوردار است که متاسفانه با وجود تلاش ها و پیگیری های متعدد به ثبت نرسیده است.
 
علی آبادی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو درباره ماهیت باشگاه های کتابخوانی و اهدافشان اظهار داشت: جام باشگاه کتابخوانی از سال گذشته در کشور درحال برگزاری است که ابلاغ این طرح توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر مطالعات فرهنگی وزارت صورت گرفت. 
 
وی افزود: هر باشگاه از کانون های 10الی 15 نفره با یک سرپرست، تشکیل می شود که در حوزه ی کتاب و کتابخوانی (ازجمله: مطالعه ی کتاب، نقد کتاب، خرید کتاب، گردشگری کتاب و...) فعالیت می کنند.
 
وی همچنین گفت: اعضای این باشگاه شامل تخفیفاتی از جمله کتاب های دارای لاک پشت طلایی هستند که نشان و برندی برای کتاب های خوب و ممتاز در حوزه کودک و نوجوان است.
 
این مسئول در رابطه با اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی سبزوار در سال 96 اظهار داشت: آثار باشگاه ها روز دوشنبه توسط داوران، داوری می شود و باشگاه برتر  روز سه شنبه 23 آبان ماه 1396 در اختتامیه این جام معرفی می گردد.
 
 وی گفت: در این اختتامیه، از کتاب ننه گلی و گربه شیطون به نویسندگی برلیان یاقوتی، کوچکترین نویسنده سبزواری رونمایی می شود.
 
علی آبادی همچنین در ادامه ی شرح اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی سبزوار افزود: در این مراسم نویسنده صاحب نام کشوری داود امیریان که جزو 5 نویسنده برتر در حوزه دفاع مقدس و کودک و نوجوان می باشد، حضور می یابد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با پایتختی كتاب به خبرنگار ما گفت: این طرح مدت 4 سال است که در کشور برگزار می شود و سبزوار در همه ی سال ها حضور مثبت و پررنگی داشته است وپیش بینی می شود با توجه به بیش از 123 طرحی که ارائه شده، شهرستان به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود.
 
وی همچنین دررابطه با کتابخانه مرکزی گفت: کتابخانه ی مرکزی چندین سال پیش از طریق نمایندگان، فرماندار و شهردار وقت پیگیری شده است که یکی از بزرگترین کتابخانه های منطقه خراسان بزرگ محسوب می شود. این طرح در زمان علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد ولی متاسفانه درسازمان برنامه و بودجه تایید نشد.
 
وی در ادامه افزود: در دولت جدید پیگیری های لازم صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت نمایندگان بتوانیم این طرح را به اجراء برسانیم و شاهد پیشرفت سبزوار در زمینه فرهنگی باشیم.
 
 
نظرت را بنویس
comments

چرا هیچ خبری درباره استبداد شهرداری و تغییر کاربری کتابخانه ناوری کار نمیکنید؟ خفقان مرگ گرفتن رسانه های سبزوار؟؟ ایشون رویه احمدی نژآدیسم رو زنده کردن در شهر و همه مسئولین و رسانه ها رو با تهدیدات و باج یا خریدن یا ترسوندن. واای بر ما

*

شما رو به خدا لیست 172باشگاه و123طرح رو درهمین سایت منتشر کنید.ظاهرا همینجوری آمار دادن برا مسئولین از آب خوردن هم راحت تر شده

سلام جناب علی آبادی و عرض خسته نباشیدقبلا گفته بودید که زمینی به مساحت 2 هزار متر برای کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است که مورد تایید استان هم واقع شده است. جهت اطلاع می گوییم که کتابخانه ناوی هم اکنون 2 هزار و 500 متر است و 1400 متر زیر بنا دارد این چه جور کتابخانه مرکزی است که از یکی از کتابخانه های شهر کوچکتر است. جناب علی آبادی کتابخانه مرکزی سبزوار دست کم باید 5 هزار متر فضا برای بخش های مختلف داشته باشد. چون قرار است نیازهای منطقه را در 30 تا 40 سال آینده را پاسخگو باشد. نه این که از کتابخانه های معمولی هم کوچکتر باشد. دست شما درد نکنه فقط حواس تان باشد که جایی را در نظر بگیرید که بعد از این همه هزینه و پیگیری دوباره کاری نشود که مثلا چند سال بعد باز ببینیم کمبود داریم و باز دوباره هزینه کنیم و ادامه ماجرا. لطفا از کتابخانه های مرکزی شهرهای دیگر بازدیدی بکنید تا بدانید که کتابخانه مرکزی یعنی چه؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما