خبرهای خوش فرهنگی در وبسایت خانه فرهنگ دانشجو

تربیت معلم  سبزوار میزبان جشنواره بین المللی تئاتر امام رضا (ع) ، دعوت از اهالی قلم سبزوار برای چاپ و انتشار نشریه درنگ ، خبرهای خوش از ساخت سرود ویژه شهرستان جغتای ، راه یافتن تئاتر سبزواری اژدهاک به جشنواره بین المللی فجر ،تشکیل اولین انجمن ادبی مستقل بانوان ایران در سبزوار با نام دیوانگی در سلول و ...
این ها همه تعدادی از مهمترین عناوین گزارش ها و خبرهای معتبر و موثق و البته با اهمیت فرهنگی و هنری شهرستان است که در این همه هیاهوی انتخاباتی برخی وبسایت های کم اعتبار و بی محتوا، نادیده گرفته شده اند ، اما سبزوار فرهنگ  (وبسایت خانه فرهنگ دانشجو) رسالت اصلی خود را رسیدگی به این موارد واطلاع رسانی از آنها قرار دادده است.
سبزوارفرهنگ یک وبسایت فرهنگی و هنری محلی است که زیر نظر چهره های شاخص دانشگاهی و فرهنگی شهرستان اداره می شود. و در مدت یک سال و نیم از فعالیت خود با وجود برخی فراز و فرودها انصافاً به خوبی توانسته است به یک پایگاه خبری معتبر و بی حاشیه فرهنگی در سبزوار تبدیل شود. و مخاطبان خاص خود را نیز در بین قشر عظیم فرهیختگان اجتماعی در شهردانشگاهی سبزوار پیدا کند. مخاطبانی که به خاطر انتخاب مناسبشان حالا این افتخار را دارند که زودتر از مخاطبان دیگر سایت ها از خبرهای مهم فرهنگی شهرشان با خبرشوند.
درنقطه مقابل مخاطبان سبزوار فرهنگ ، کسانی که مخاطبان همه روزه فلان سایت جنجالی و کم محتوا هستند تا حالا حتماً این را شنیده اند که شنیده شده  که فلان نماینده و فلان مسئول شهر در یک شبی از شب ها به 900 نفرشام داده اند. اما  همانطور که گفتیم قطعاً خبرهای موثق و قطعی مثل این را نمی دانند که شهرشان به زودی میزبان جشنواره بین المللی تئاتر امام رضا (ع) می شود .
 این مخاطبان بیچاره ی بعضی از سایت ها شنیده اند که فلان آقای وبسایت نویس ادعا کرده چند سال قبل ، فلان نماینده مردم به ما 500 هزارتومان داد و از آنجایی که ما بنده پول بودیم گرفتیم و به او رأی دادیم و چون هنوزهم بنده پولیم اما این بار آقای نماینده هنوز به ما پولی نداده دیگر به او رأی نمی دهیم . اما نمی دانند و چون نمی دانند نمی توانند به این افتخار کنند که اولین انجمن ادبی مستقل بانوان کشور در سبزوار راه اندازی شده است و ...
واقعاً که باید افسوس خورد از اینکه می بینیم در کنار برخی سایت های سالم فرهنگی مثل وبسایت خانه فرهنگ دانشجو تعدادی از وبسایت های بی در و پیکر انتخاباتی نیز وجود دارند که با نحوه ضعیف عملشان در واقع به گند می کشند آبروی انتخابات و تمام نامزدهای انتخاباتی مورد علاقه خودشان را .
 اینجا و در مقایسه بین این دو فضای متفاوت رسانه ای است که هریک از ما سبزواری ها باید از خودمان بپرسیم آیا تا کنون فکرمان را به دست کدام گروه سپرده ایم ؟ به دست جوانک های بی فکر و احساساتی که مهمترین منبع خبرها و گزارش هایشان شنیده هاست یا وبسایت های برنامه ریزی شده و دقیق و هدف دار فرهنگی؟ روزانه به کدامیک بیشتر سرمی زنیم و مطالبشان را می خوانیم؟
 انتخابات هرنتیجه ای که داشته باشد تنها دو نفر از شهرمان می روند و روی آن صندلی های سبز بهارستان می نشینند اما وقتی جشنواره بین المللی تئاتر امام رضا در سبزوار برگزار شود خیلی از ما در آن مدت که مسافران و میهمانان غیرسبزواری به این شهرعزیز می آیند اگر برنامه ریزی کنیم و فکر اقتصادی داشته باشیم ، می توانیم بازار مناسبی برای برخی محصولات و تولیدات خود پیدا کنیم. خیلی از ما می توانیم درآن زمان به معرفی و اشاعه فرهنگ شهرمان بپردازیم. اما متأسفانه در حال حاضر نگاه عده ای از افراد تنها به این دوخته شده است که دو صندلی سبز بهارستان به کدام دو نفر می رسد؟
اما خوب با سرزدن به وبسایت های سالم فرهنگی مثل سبزوار فرهنگ می فهمی که در شهر غیر از جنجال ها و بحث های فرساینده انتخاباتی زندگی هم جریان دارد.
و همه چیز دردعواهای سیاسی خلاصه نشده است.
می فهمی که سبزوار به پشتوانه برخورداری از چندین دانشگاه بزرگ و معتبر دولتی که حتی به لحاظ امتیازات دانشگاهی از برخی مراکز استان ها نیز جلوتر افتاده است ، به سرعت در حال تجدید نقش فرهنگی و تمدنی مهم گذشته خود است. می فهمی که سبزوار با همت و خون و غیرت سربدارانی ها زنده است و به زندگی سبز خود در این کویر حاصل خیز ادامه می دهد.
مخاطبان عزیز اسرارنامه ، شما هم به وبسایت سبزوار فرهنگ سربزنید. مطمئن باشید ارزشش را دارد :
سبزوارفرهنگ (خانه فرهنگ دانشجو) http://www.sabzevarfarhang.com/
کد: 5715

نظرت را بنویس
comments

می گم یه بنده خدایی اومده بود اینجا از امید و آینده و اینجور چیزا گفته بود. نظرشو چرا پاک کردین!

قیاس مع الفارق فرمودید. فکر کنم هر کسی نظر منو در اون مورد بخونه متوجه میشه. (نظر سوم از پایین) در مورد همون رسانه های کذایی که مورد بحثه... شما که ادعا می کنید هم خوبی ها رو و هم بدیها رو با هم می بینید چرا تو این متنتون با استناد به فقط یکی دو خبر اونا رو احساساتی و بی محتوا خوندید ؟؟؟ نه اونا خالی از اشکالن و نه شما که تو هر متنتون مثل این اماتورا با خط ابی و فونت بولد شده می نویسید ما آزاداندیشیم و با فرهنگیم و ...(مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید!) راستش را هم بخواهید شما هم زیاد با انها فرقی ندارید. یعنی هنوز آب گیرتون نیومده وگرنه شناگرهای ماهری هستید.... زمان خیلی چیزها رو مشخص میکنه

تلویزیون که برای ما ملاک نیست اتفاقا به اونها هم انتقاد دارم. رسانه ی شما هنوز خیلی جوونه. زمان پایبندی شما رو به ادعاهاتون مشخص خواهد کرد.

تو حرفای من تناقض نیست داداش تو هر روزنامه و سایتی یه جایی داریم به نام ستون تبلیغات. جای تبلیغات اونجاس همشهری عزیز

محمد علی

سلام و احترام شما بسیار بزرگوارید و ارجمند بسیار سپاسگزارم کوثری

امید

سلام امید این روزها چقدر نسخه کمیابی شده است شادابی عمیق دینی به گمان برخی رسانه ها کمرنگ شده است دوست داریم هر چه خوبی است را به گذشته پیوند بزنیم و هر چه گذر از نیکی است به حال،اما آیا این همه واقعیت موجود است ؟ ما فقط در مقام گفتار به اندیشه ها و بیانات تابناک مقام معظم رهبری توجه می کنیم اما آیا در عمل چنین است؟ سیاه نمایی تند از جامعه آیا تمسک به سیره معظم له است ؟ شور وشعور نهفنه در پیام های دلگشای مقام معظم رهبری ، سراسر از امید و شعف مبتنی بر آموزه های دینی است. تلاش ، همت ، اقتدار، آزادگی ، سربلندی ، مجد و عظمت تنها بخشی از آرمان هایی است حضرت ایشان مروج آن بوده و جاری و ساری نموده اند.و بر اساس همین روحیه امید پروری و کمال خواهی است که شاهد تلاش زاید الوصف مردم ، مسئولین و نمایندگان بوده و هستیم و امروز با همه سختی ها شاهد شکوفایی هستیم که به خجستگی هر چه تمامتر بیان شد که امروز در شرایط بدر و خیبر هستیم ... درست است برادر اگر در شرایط بدر و خیبر قرار داریم به همت همین مردم ولایت مدار و خدمتگزاران نظام اعم از مسئول ونماینده است که قرار گرفته ایم پس چرا اینقدر هجمه و تندی و تلخی ... اسرار نامه محترم دوست داریم مروج نیکی ها ، پاکی ها و در نهایت بدرستی مروج سیره مردان مرد دیروز و امروز ایران اسلامی باشی و نقد منصفانه را هچنان در پیش گیری و اگر از تلخی می گویی تلخی باشد که سلامت را به ارزانی آورد با احترام به همه دوستان همراه این گفتگو امید

مجله اینترنتی اسرارنامه

سلام برشما مخاطب گرامی اسرارنامه جناب آقای رحمانی ! به این مجله اینترنتی خوش آمدید . اما در مورد نظری که ارسال فرمودید می خواهیم از شما درخواست کنیم که لطفاً خودتان قضاوت کنید : بعضی از این رسانه های خبری کشورما از جمله تعداد اندکی ازوبسایت های خبری و تحلیلی سبزوارانصافاً عملکردشان ، در»تجسيم تلخكامي گرسنگان مغضوب قدرت و پول« شبیه به کدام یک از موارد بعدی ا ست : شبیه به عملکرد بی بی سی و سایر رسانه های بیگانه که مدت هاست جنگ روانی رسانه ای خود را علیه نظام ما و مردم ما شروع کرده و ادامه می دهند یا شبیه به توصیه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری؟ بی بی سی مگر چه کار می کرد و چه کار می کند ؟ در ظاهر امربه قول خودش واقعیت های تلخ ایران را از لحاظ ظلم به زنان ، عدم آزادی بیان ، فقر اقتصادی ، فساد مالی و اداری و خیانت مسئولین و مقامات کشوری و ... نشان می دهد. اما این فقط ظاهر امر است .و بی بی سی در باطن درخلال چنین گزارش هایی که خیلی وقت ها هم نامعتبر است یا منابع معتبر ندارد و فقط براساس برخی شنیده ها یا رسیدن فیلم و تصاویری ساختگی از ایران است -نظیرآنچه در فتنه 88 کرد - به تهمت زدن ، دروغ گفتن ، فحش دادن ، بزرگنمایی بدی ها و کوچک جلوه دادن خوبی ها وترویج بدبینی و دلسردکردن مردم از خود و آرمان های بلند انقلاب می پرداخت و می پردازد. حالا جناب آقای رحمانی از نظر شما آیا بی بی سی بودن ، صدای آمریکا بودن ، CNN بودن ، رادیو فردا بودن و... هنر اسلامی است ؟ ای کاش برخی از این رسانه های داخلی حداقل شعبه ای از بی بی سی بودند ، ای کاش صدای آمریکا ، ای کاش CNN بودند چرا که حداقل تکلیف آن رسانه ها روشن است . همه می دانند به عنوان مثال بی بی سی به کجا وصل است و چه هدفی را دنبال می کند ؟ ولی خودی ها دیگر چرا ؟ آقای رحمانی عزیز آیا وقتی می گویند رسانه باید چشم بیدار جامعه باشد، یعنی اینکه فقط نقاط ضعف و بدی ها را ببیند و کاری کند که مردم از خودشان هم بترسند؟ و بدشان بیاید ؟ این روزها که در ایام رحلت جانسوز پیامبرمکرم اسلام و فرزندانشان هستیم آیا نباید بیش از گذشته به پیام ها و درس های زندگی این بزرگواران تمسک بجوییم ؟ مگر پیامبر اسلام (ص) تأکید نکرده بود که نسبت به هم سوء ظن نداشته باشید؟ مگر پیامبرعظیم الشأن اسلام توصیه نکرده است اگر هم عیبی و ایرادی از کسی سرزد آن را آشکار نکنید تا قبح گناه در جامعه شکسته نشود؟ حالا این رفتار بعضی ها به نظر شما درست است که اگر هم چیزی نباشد ، چیزی درست می کنند و در جامعه انتشار می دهند. این پیروی از سیره رسول الله است؟ آیا این موارد از دست آوردهای مثبت و امیدوار کننده که معمولاً اسرارنامه سعی می کند بیشتر به آن ها بپردازد دروغ است ؟ وقتی می گویید اسرارنامه دارد هنر بی درد را که افیون توده هاست انتشار می دهد منظورتان کدام هنر است ؟ اینکه خبربرگزاری تئاتر بین المللی امام رضا (ع) را دادیم ترویج هنر بی درد است؟ یا اینکه گفتیم قرار است نشریه ای با نام درنگ توسط خانه فرهنگ دانشجو منتشر شود افیون توده هاست ؟ آیا باید به نظر شما تا می توان در راستای تخریب چهره مسئولین ملی و محلی تلاش کرد تا هنرمند باشیم و هنرمان افیون توده ها نباشد؟ به هرحال از تشریف فرمایی و اظهار نظرتان سپاسگذاریم. امیدواریم بازهم در اسرارنامه حضور پیدا کنید.

جواد رحمانی

"هنر در عرفان اسلامي ترسيم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسيم تلخكامي گرسنگان مغضوب قدرت و پول است." امام خمینی ببینم این هنر و فرهنگی که میگید چه قدر به این تفکر امام نزدیکه ؟ آیا به نشر این هنر اهتمام می ورزید یا هنر بی دردی که افیون توده هاست؟!! فضای کلی رسانه شما چیز دیگری میگوید...

1- اتفاقا یه سری احادیث دیگه هم موجوده که می گه در مورد آورنده ی خبر تحقیق کنید. می تونید به نهج البلاغه مراجعه کنید. 2- هر وقت شما اسم و فامیلتون رو منشر کردید منم با اسم و فامیل واقعی نظر می ذارم. 3 - و اما در مورد کار تبلیغاتی! همشهریان عزیز که سنگ مرحوم شریعتی را به سینه می زنید! قلم حرمت داره برادر من. منم با تبلیغ گرفتن مخالفتی ندارم ولی حرمت قلم رو نگه دارین و اون رو به قیمت چند تا ساندویچ نفروشید. 4- نشون دادید که خیلی بهتون برخورده چون نوشته اید: "همینی که هست" البته با یه ادبیات دیگه. پس لطفا اینقدر ادعای آزاد فکری و نقد پذیری و ... نداشته باشید. 5- در اومدن یا نیومدن به اینجا خودم صاحب اختیارم لازم نیست شما برام تعیین تکلیف کنید.

سروش

ممنونم از معرفی خوبتون . من تا حالا به وبسایت خانه فرهنگ نرفته بودم. دائماً جای خالی همچین سایتی توی سبزوار خالی بود. به قول شما خفه شدیم از بس بعضی از سایت های منفی نگر ذهن ما رو از خبرهای قتل و دزدی و دعوا و عملکردضعیف مسئولین و ... پر کردن. از این به بعد حتماً هر روز هم به اسرارنامه میام ، هم به سایت خانه فرهنگ میرم تشکر

اتفاقا مهم هست که کی میگه. می گم شما که صفحات سایتتون رو می فروشید به یه ساندویچ فروشی (مطلبی که در مورد کاکتوس زده بودید) دیگه خواهشا از محتوای مفید و فرهنگ و اینجور چیزها صحبت نکنید

می گم همون سایت بی محتوا اینقدر مرد بود که اسم سر دبیرشو اعلام کنه اما شما چی؟ مثلا وبلاگ نویسای مبتدی اسم مستعار می زنید زیر مطالبتون

سرزمین سربداران

منظورتون از بعضی وبسایت ها چقدر تابلو که فلان وبسایت نیست!!؟ اما دقیقا با مطلب شما موافق هستم بعضی ها نمیدونم چه علاقه ای دارن به دامن زدن به حاشیه ها یک سری مسائل مسخره

........................................ ............................. من کاری به برخی حماقتهای سایت ..........سبزوار ندارم. ولی اگر امثال اون هم نباشن که شما هر غلطی رو خواسته باشین تو شهر انجام می دین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما