پروازهای فرودگاه بین المللی سبزوار به هر روز در هفته افزایش یافت.


فرودگاه بین المللی سبزوار ، پس از تجربه یک دوره کوتاه مدت (حدوداً 3 ماهه) از کاهش آمار پروازها ، در فروردین ماه 92 مجدداً رونق سابق خود را به دست آورد و حتی پروازهای این فرودگاه به صورت روزانه برقرار شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی روز گذشته این خبر را از طریق پایگاه خبری سبزوارما اعلام کرده است.
مهندس سبحانی فر دراین باره به سبزوارما گفته است :


سبحانی فر خبر داد؛ افزایش پرواز های فرودگاه سبزوار


درپی کاهش پروازهای سبزوار دربهمن و اسفندماه 91 از 6 پرواز درهفته به 4 پرواز و در ابتدای فروردین ماه 92 از 4 پرواز به دوپرواز نماینده مردم سبزوار، جغتای ،جوین،خوشاب،داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی از برقراری پروازهای هواپیمایی درطول تمام هفته خبر داد.
سبحانی فر افزود که طی تماس تلفنی و مکاتبات انجام شده درچند روز اخیر ودرخواست از کاپیتان پهلوانی ریاست سازمان هواپیمایی کشور امروز جلسه ای در دفتر ایشان که با حضوراینجانب و آقایان محسنی و شعبانی فرماندار سبزوار و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان برگزار شد پس از بحث و بررسی های زیاد مقرر شد 4 پرواز مجدد از سر گرفته شود و طی چند روز آینده 3 پرواز دیگر نیز اضافه شود که نهایتا هرشب از تهران به سبزوار و بالعکس پرواز خواهیم داشت
منبع : سبزوارما


فرودگاه بین المللی سبزوار یکی از زیرساخت های مهم توسعه در غرب خراسان رضوی می باشد و در منطقه خود از یک موقعیت انحصاری برخوردار است.
موقعیت انحصاری فرودگاه بین المللی سبزوار در غرب خراسان رضوی به گونه ای است که با اولین فرودگاه های نزدیک به منطقه از هر طرف (فرودگاه مشهد در شرق با 220 کیلومتر ، فرودگاه شاهرود در غرب با 250 کیلومتر، فرودگاه بجنورد در شمال با حدود 200 کیلومتر و فرودگاه طبس و بیرجند در جنوب با چندصد کیلومتر فاصله)  فاصله های زیادی دارد . لذا فرودگاه سبزوار به خوبی می تواند  برای مردم سایر شهرستان های منطقه از جمله جوین، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد ، بردسکن ، کاشمر ، خلیل آباد ، نیشابور ، فیروزه و حتی اسفراین در خراسان شمالی نیز ، خدمات مورد نیاز را ارائه نماید.
فرودگاه سبزوار که در یک موقعیت مناسب جغرافیایی و تقریباً در مناطق مرکزی ایران واقع شده است از موقعیت امنیتی ممتازی برخوردار است.
آب و هوای شهر سبزوار که در اکثر ایام سال از آسمانی صاف ، برخوردار است ، و همچنین فاصله مناسب فرودگاه سبزوار از کوهستانهای مرتفع از امتیازات قابل توجه این فرودگاه است که آن را برای ایفای نقش های مهمی در صنعت هواپیمایی کشور در آینده مطرح می کند.
نقش فرودگاه بین المللی سبزوار در منطقه تنها ، از بابت انجام پروازهای مسافربری به داخل و خارج از کشور نیست.بلکه این فرودگاه با انتخاب شدن به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد تا کنون ده ها بار میزبان پروازهای برگشتی از فرودگاه بین المللی مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور بوده است.
همه این کارکردهای منحصر به فرد فرودگاه سبزوار باعث شده این فرودگاه و حتی شهرسبزوار در منطقه شمال شرق کشور از یک موقعیت استراتژیک برخوردار شود که حتی بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ، اولین فرودگاه بین المللی در سطح استان های منطقه  محسوب شود.
فرودگاه سبزوار معمولاً یکی از زمینه های مورد بحث و مورد توجه همه علاقه مندان به مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی شمال شرق کشور است.
به خصوص مردم سبزوار که این فرودگاه را با همت و سرمایه شخصی خود ساخته اند ، اکنون نسبت به آن تعصبی خاص دارند و برای رونق آن ازهیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.



فرودگاه سبزوار را به اداره کل ارتقاء دهید

یکی از شهروندان سبزواری با ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی که رونوشت آن به صبح سبزوار رسیده، خواستار ارتقاء فرودگاه سبزوار به اداره کل شد.
به گزارش صبح سبزوار، در این نامه آمده: فرودگاه سبزوار یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور بوده که سابقه اولیه ایجاد فرودگاه نظامی آن به دوران رضاخان بر می گردد، دوره ای که تنها ۳ فرودگاه نظامی در کشور ایجاد شده بود و حتی این فرودگاه در جنگ جهانی دوم مورد حمله قوای مهاجم به ایران نیز قرار می گیرد.
 علی ایحال فرودگاه سبزوار یکی از فرودگاه های فعال کشور است که علاوه بر پروازهای داخلی تا چندی پیش به عتبات عالیات نیز پرواز داشت، همچنین دالان هوایی سبزوار مدت های مدید است که محل خدمت رسانی به هواپیماهای خارجی عبور کننده از آسمان شمال شرق ایران نیز می باشد.
 مضافا آنکه قرارگرفتن در مجاورت دروازه های آسیای میانه و شرق امکان بالقوه دیگری در گام نهادن به اهداف بزرگ ملی خواهد بود.
 از این رو در راستای رفع نواقص موجود در این فرودگاه، ایجاد زمینه های بهره وری هر چه بیشتر، امکان پوشش مطلوب تر شهرستان های مجاور و کاهش بار ترافیکی مشهد یقینا مستلزم عنایت ویژه مسئولین محترم به این فرودگاه با سابقه و در عین حال مستعد می باشد. لذا استدعا دارد در راستای نیل به اهداف وسیع صنعت هوانوردی در ایران ، اوامر مقتضی را مبنی بر ارتقاء فرودگاه سبزوار به اداره کل امر به ابلاغ فرمایید.
منبع : صبح سبزوار

فرودگاه سبزوار علاوه بر مردم این شهر برای مردم سایر شهرستن های خراسان رضوی نیز حائز اهمیت است  و سرنوشت آن محور بسیاری از بحث ها و گفتگوها قرار می گیرد.
به ویژه هم استانی های نیشابوری در همه ماه ها و سال های گذشته به موضوع فرودگاه سبزوار و فعالیت های آن علاقه و توجهی خاص نشان داده اند که نمونه هایی از این توجه را می توان در پیوندهای زیر در بخش مطالب اصلی و یا نظرات مخاطبان مشاهده کرد :


وبسایت کاشمری ها

وبسایت نسیم جوین

وبسایت روزنه نیشابور

وبلاگ نیشابور ، سرزمین بینالود

با توجه به این همه اهمیت های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و استراتژیک فرودگاه بین المللی سبزوار ، امید می رود مسوولان ارشد شهرستان ، استان و کشور والبته تمام مردم و رسانه های متعهد و دلسوز ، تمام تلاش و همت خود را برای رونق گرفتن این فرودگاه به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه غرب خراسان رضوی به کار گیرند.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
راه نزدیک فرودگاه بین المللی سبزوار تا رسیدن به سوددهی اقتصادی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما