رفع تصرف از یک میلیون مترمربع زمین ملی در سبزوار

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 230 هزار مترمربع از زمینهای ملی در این شهرستان رفع تصرف شده است.
 
علی اصغر استیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دی این مدت 20 پرونده تصرف تشکیل و از این میان رسیدگی به 10 پرونده در محاکم قضایی منجر به صدور رای رفع تصرف و خلع ید از متصرفان شد.
 
وی گفت: 870 هزار مترمربع از این زمینهای ملی مربوط به پرونده ای است مبنی بر اینکه فردی با سندسازی اقدام به تصرف زمینهای ملی کرده بود اما با پیگیریهای صورت گرفته و دستور مقام قضایی این زمینها رفع تصرف شد.
 
او ادامه داد: همچنین 10 پرونده به وسعت یک میلیون مترمربع در مرحله رسیدگی و صدور حکم برای رفع تصرف قرار دارد. امسال همچنین برای 100 هکتار از زمینهای ملی در این سبزوار سند مالکیت صادر شد که تاثیر زیادی در احقاق حقوق بیت المال دارد.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: یکی از مشکلات شهرستان وجود افراد زمین خوار و کوه خوار حرفه ای است که در این زمینه تاکنون 15 نفر شناسایی شده اند.
 
وی افزود: برخی افراد نیز با سودجویی در حدود 10 هکتار از مناطق ییلاقی در ارتفاعات شهرستان اقدام به ساخت و ساز خانه های ویلایی کرده اند که پیگیریها برای تشکیل پرونده جهت رفع تصرف اراضی ادامه دارد.
 
او گفت: متصرفان با کاشت درخت، ایجاد چهار دیواری، ساخت خانه و استخر، کاشت گندم و دیوارکشی این اراضی را تصرف کرده اند.
 
190 هزار هکتار زمین ملی در محدوده حراستی اداره راه و شهرسازی سبزوار قرار دارد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما