ثبت نخستین شرکت دانش بنیان در سبزوار

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه نخستین شرکت دانش بنیان در سبزوار ثبت شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: شرکت آریاصنعت هوشمند اسپاد به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان در سبزوار ثبت و فعال شد.

به گزارش ایرنا رضا سهیلی فرد، یکشنبه شب در نشست شورای مرکزی مرکز رشد واحدهای فناور سبزوار افزود: این شرکت در زمینه ساخت انواع دستگاه های هوشمند کنترل پرتو نورافکن ها، نورتاب ها و ساخت انواع دستگاه کنترل موتورهای سه فاز و تک فاز فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این شرکت با ایده محوری ساخت بازوی ربات موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شده است.

سهیلی فرد گفت: همچنین این شرکت در زمینه های رباتیک، اتوماسیون، برق و هوشمندسازی فعالیت دارد که زمینه اشتغال پنج نفر از دانش آموختگان رشته های برق، مکانیک و رباتیک را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه حکیم به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده و هم اکنون 12 واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند.

سهیلی فرد گفت: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی، شرایط تجاری سازی طرح ها را هموار می سازد.

مدیرعامل شرکت آریاصنعت هوشمند اسپاد نیز گفت: این شرکت از سال 1394 با حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری فعال شده و توانست به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان سبزوار مجوز بگیرد.

فرزاد موسوی زاده افزود: پیاده سازی سامانه هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار- بجنورد، مشهد- قوچان و اجرای سرعتگیر مجازی در محور مشهد - بجنورد، از طرحهای اجرا شده این شرکت از طریق تفاهم نامه با سازمانهای حمل نقل و پایانه ها و راهداری خراسان رضوی و خراسان شمالی بوده است.

مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال 1393 در سبزوار فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما