معاون استاندار خراسان رضوی:

ساخت کتابخانه مرکزی در نیشابور ، سبزوار و تربت‌حیدریه در دستور کار است‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدجواد حسینی ظهر امروز در نخستین جلسه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان خراسان رضوی افزایش و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی 28 کتابخانه سیار روستایی در استان بیان کرد: همچنین همین تعداد کتابخانه نیز با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان‌های استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

حسینی با اشاره به اهمیت روزافزون کتابخانه‌های سیار افزود: کانون پرورش فکری استان نیز در زمینه کتابخانه‌های سیار بسیار فعال است و کتابخانه‌های سیار این نهاد در مشهد و تایباد راه‌اندازی شده و راه‌اندازی یک کتابخانه سیار دیگر در شهرستان کاشمر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کتابخانه سیار مشهد نیز در این حوزه عملکرد بسیار مناسبی داشته است و در بین 2300 کتابخانه سیار کشور رتبه دوم را از آن خود کرده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اعتبارات ماده 180 قانون ابلاغ شده است و از فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی درخواست داریم تا در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها برای تخصیص اعتبار به پروژه  کتابخانه‌های استان اقدام کنند.

حسینی گفت: هفت شهرستان در استان خراسان رضوی فاقد کتابخانه هستند و برای شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه نیز ساخت کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار گرفته و باید پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای را نیز تکمیل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرت را بنویس
comments

سبزوار هم هست که سبزوار رو تو تيتر نزديد. اخبار رو کپي مي کنيد لااقل اينها را رعايت کنيد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما