اعطای عنوان «شهروند افتخاری سبزوار» توسط جلال تعصبی به شورا پیشنهاد شد

جلال تعصبی رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در واپسین روزهای حضورش در این جایگاه، با ارسال نامه ای به کاظم کرامت رئیس شورای شهر پیشنهاد اعطای عنوان «شهروند افتخاری سبزوار» به افراد نیکوکار و علاقه مندی را داده است که هرچند شهروندان سبزوای نیستند، اما از سر لطف به این دیار در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و ... با مدیران شهری سبزوار همراهی نموده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این پیشنهاد تعصبی اگرچه، پیشنهاد ارزشمندی است اما جای آن داشت که در طول دو دوره ای که وی در شورای شهر سبزوار عضویت داشت مطرح و پیگیری می شد و اکنون که تعصبی تا چند هفته دیگر جای خود را به اعضای جدیدی که برای شورای پنجم شهر سبزوار انتخاب شده اند، خواهد داد، این نگرانی وجود دارد که طرح پیشنهادی وی نیز مغفول قرار بگیرد و به سرانجام نرسد.

موضوعاتی مانند اعطای عنوان شهروند افتخاری به شهروندان غیرسبزواری، اعطای نشان های تقدیر و شایستگی به شهروندان سبزواری و غیر سبزواری و نیز برقراری پیوندهای خواهرخواندگی با دیگر شهرهای همتای سبزوار از جمله اقدامات نمادینی است که هرچند احتمالا بار مالی بسیار پایینی خواهند داشت و مانند برخی پروژه های سنگین عمرانی نیاز به بودجه های بالا ندارند، اما از جهت اثرگذاری و انعکاس رسانه ای و ایجاد وجهه و اعتبار برای شهرها و برقراری و تحکیم روابط دوستی شهروندان دیگر مناطق با مردم آن شهر، جایگاه بسیار مهمی دارند که متاسفانه تا کنون در مدیریت شهری سبزوار مغفول واقع شده اند. در حالی که برخی شهرهای همتای سبزوار در این زمینه به خوبی عمل کرده و توانسته اند از این مسیر و با صرف هزینه هایی اندک شهرت و افتخارات گسترده ای برای شهر و دیار خود کسب کنند.

متن نامه جلال تعصبی که درحال حاضر ریاست شورای شهرستان سبزوار(شامل بخش های مرکزی، ششتمد و روداب) را برعهده دارد، به شرح زیر است:

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما