نگاهی تحلیلی به نتایج انتخابات شورای اسلامی شهرهای غرب خراسان رضوی

فاطمه شریف نیا، امید برومندی / مجله تحلیلی اسرارنامه
 
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، در 7 شهر اصلی خطه سربداران در غرب خراسان رضوی 39 نفر منتخب داشت که از این تعداد 9 نفر متعلق به شهر سبزوار و 30 نفر دیگر متعلق به شهرهای نقاب، جغتای، سلطان آباد، ششتمد، روداب و داورزن هستند.
 
به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه از این تعداد منتخبین، دو نفر از میان بانوان هستند که در شهرهای سبزوار و ششتمد انتخاب شده اند و البته دو نامزد خانم نیز در شهرهای داورزن و روداب در جمع اعضای علی البدل شورای پنجم قرار گرفته اند.
 
گفتنی است، شورای اسلامی شهرهای نقاب، سلطان آباد، جغتای، روداب ، ششتمد و داورزن همگی دارای 5 نفر عضو اصلی است.
 
لازم به ذکر است، بیشترین آرای کسب شده در پنجمین دوره انتخابات شورای شهرهای غرب خراسان رضوی متعلق به قربانعلی کلمیشی منتخب اول شهر سبزوار با 19602 رای است. اما تعداد آراء منتخب اول دوره پنجم نسبت به منتخب اول دوره چهارم سبزوار که مهدی مقصودی با 22958 رای بود تقریبا چهارهزارکاهش داشته است.
 
کمترین رای منتخبین پنجمین دوره شورای شهرهای غرب خراسان رضوی نیز متعلق به شهر داورزن است که احمد حسن نیا با 524 رای توانسته است به جمع اعضای 5 نفره شورای شهر داورزن راه یابد.
 
شایان ذکر است، از میان 13 عضو شورای چهارم سبزوار تنها 8 نفر برای انتخابات دوره پنجم تا آخرین روزهای رقابت، حضور داشتند که عبارت بودند از مسعود پسندیده، مهدی مقصودی، حسن زارعی، کاظم کرامت، مهدی فوجی، جلال تعصبی، علی ارغیانی و حسین بروغنی که فقط 4 نفر (پسندیده،کرامت،ارغیانی و بروغنی) موفق شدند به شورای پنجم راه یابند.
 
مقایسه آراء 4 عضو شورای پنجم که در دوره قبل نیز حضور داشته اند، نشان از کاهش چشمگیر آراء آنان دارد. به طوری که بیشترین کاهش رای در میان این منتخبان متعلق به مسعود پسندیده است که در دوره چهارم  با 19620 رای نفر دوم شورا شد و در این دوره به 11011رای کاهش پیدا کرد و به جایگاه ششم سقوط کرد.
 
همچنین کاظم کرامت که دردوره چهارم با 15541 رای به عنوان نفر سوم شورا انتخاب شده بود، این دوره با کاهش تقریبا پنج هزار رای روبه رو شد و با کسب رقم 10345 رای در جایگاه هشتم قرار گرفت.
 
علی ارغیانی نیز که دردوره چهارم 14480 رای کسب کرده و در جایگاه چهارم منتخبین قرار گرفته بود، این دوره به 11217 رای کاهش داشته و در جایگاه پنجم قرار گرفته است.
 
حسین بروغنی نیز با کاهش تقریبا هزار رأی در این دوره مواجه شد و از تعداد 11949 در دوره چهارم به 10313 رای در دوره پنجم تنزل پیدا کرد.
 
در ادامه گزارش آماری نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای خطه سربداران به صورت فایل های Word  و Pdf  منتشر می شود.
 
نظرت را بنویس
comments

محمد

سلام ، علت اصلی کاهش اراء برخی از کاندیداها تعداد زیاد نامزدها بود البته بله آرا برخی نامزدها به طور چشمگیر کاهش داشته که دلایل مختلفی داشته است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما