حضور موثر هنرمندان سبزواری در بزرگداشت روز فردوسی

فاطمه شریف نیا / مجله اینترنتی اسرارنامه

 

مراسم بزرگداشت ۲۵ اردیبهشت ماه روز فردوسی، با حضور پررنگ هنرمندان سبزواری با اجرای شاهنامه خوانی و اسب چوبی در شهر مشهد برگزار گردید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این مراسم گروه هنری آداب سبزوار به سرپرستی ابوالفضل طبسی با دو اجرای آیینی-هنری حضوری موثر در برگزاری مراسم بر عهده داشت، به طوری که دو اجرای هنرمندان سبزواری در کنار تنها دو اجرای دیگر از شهرستان های مشهد و تربت جام روی صحنه رفت.

برنامه های هنری بزرگداشت روز فردوسی با اجرای نقالی خوانی و اسب چوبی از گروه هنری آداب شهرستان سبزوار، اجرای نمایش استاد رضا صابری از هنرمندان بنام و سرشناس مشهدی وکشوری ، پرده خوانی یکی از هنرمندان تربت جام برگزار گردید.

گفتنی است در این مراسم که با همت میراث فرهنگی و همکاری اداره ی کل ارشاد استان و شهرداری مشهد و... برگزار گردید با استقبال خوبی از طرف مردم در زادگاه این شاعر بزرگ روبرو شد که علاوه بر حضور چند هزار نفر از علاقمندان ایرانی و خارجی شاعر بزرگ فارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، تعدادی از مقامات استانی و کشوری نظیر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ... نیز حضور داشتند.

مراسم شاهنامه خوانی که توسط گروه هنری آداب سبزوار برگزار شد با نقالی ابوالفضل طبسی ،نقال خراسانی ، ضرب باستانی جواد شکیبا ، نی و ترمپت علیرضا طبسی و دف و دهل عباس عباسی برگزار شد یکی از برنامه های مورد توجه این روز بود ،همچنین اسب چوبی سبزوار نیز با استقبال گرم حضار مواجه شد.

فردوسی شاعر قرن چهارم هجری حماسه‌سرای ایرانی و سراینده ی شاهنامه، حماسه ی ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سراینده ی پارسی‌گو و حماسی سرا دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است و نقش پررنگی در حفظ زبان فارسی داشته است.

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما