آیا خشک شدن درختان اداره دارایی سبزوار عمدی است؟

چند درخت کاج در محوطه اداره دارایی سبزوار که مدتی است در محل همان ساختمان قدیمی در حال احداث و گسترش فضای ساختمانی است، به طرز مشکوکی خشک شده اند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، خشک شدن این چند درخت کاج در حالی است که دیگر درختان موجود در حیاط  این اداره که با فاصله بیشتری از فضای ساختمانی قرار دارند همچنان زنده و سرسبز هستند.
 
همین نحوه خشک شدن مشکوک چند درخت در حیات اداره دارایی، توجه یکی از شهروندان دوستدار طبیعت را به خود جلب کرده و تصاویری را به همراه یک مطلب انتقادی برای اسرارنامه ارسال داشته است.
 
این شهروند سبزواری که مایل نبود، نامش در سایت ذکر شود، در مطلب ارسالی خود از این موضوع ابراز نگرانی کرده است که درختان محوطه اداره دارایی سبزوار به صورت عمدی به روش هایی مانند ریختن سیمان، یا نفت و گازوئیل در پای آن خشک شده باشند تا مسببین این امر به راحتی بتوانند این درختان خشک را قطع کنند و فضای کافی برای ساخت و سازها یا برای نمای بهتر ساختمان فراهم آید.
 
این شهروند همچنین ضمن یادآوری ارزش و احترام درختان در دین اسلام و سفارش بزرگان دینی بر مراقبت و مهربانی با درختان، گفته است علاوه بر گناه معنوی خشکانیدن یا قطع کردن درختان سبز ،در شورای شهر هم مصوب شده است که هر کس درختی را به عمد خشک یا قطع کند، باید جریمه مالی بپردازد و به لحاظ قانونی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد. 
 
*    *    *
 
اسرارنامه در پایان امیدوار است خشک شدن درختان محوطه اداره دارایی عمدی نبوده باشد و مسئولان محترم این اداره جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی این نگرانی یک شهروند متعهد سبزواری باشند.
 
اسرارنامه در صورتی که مسئولان مربوطه در اداره دارایی این شهرستان مایل به پاسخگویی به این مطلب انتقادی باشند، خود را موظف به انتشار پاسخ آن ها می داند.
 
*    *    *
 
گفتنی است چند ماه قبل درجریان درگذشت استاد حمید سبزواری وقتی مدیریت شهری سبزوار پس از چند روز معطلی غیر قابل توجیه برای جانمایی مکان دفن پدر شعر انقلاب سرانجام مکان نه چندان مناسب پارک جانبازان را در مرکز شهر برگزید، برای آماده سازی محدوده آرامگاه استاد سبزواری چند درخت سبز را قطع کردند که همان زمان با واکنش اعتراضی رسانه  های سبزوار مواجه شد. اینک این نگرانی وجود دارد که قلع و قمع کردن درختان سبز با بهانه های مختلف توسط دستگاه های دولتی در سبزوار به تدریج به یک رویه معمول تبدیل شده باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما