چهار تن گوشت غیرقابل مصرف در سبزوار معدوم شد

سبزوار- ایرنا- رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ظرف 6 ماه نخست امسال چهار هزار و 565 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در این شهرستان معدوم شد.
 
دکتر ولی الله جغتایی روز دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار افزود: این فرآورده ها از مراکز عرضه و توزیع و کشتارگاههای دام و طیور در قالب چهار هزار و 178 مورد بازرسی کشف شد.
 
وی اظهار کرد: در این راستا پرونده 56 واحد متخلف به مراجع قضایی ارسال و 2 مرکز توزیع فرآورده خام دامی نیز به علت عرضه غیربهداشتی پلمپ شد.
 
* سبزوار تامین کننده 22 درصد مرغ استان
 
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با 365 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت چهار میلیون و 700 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره، 22 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی را تامین می کند.
 
وی افزود: امسال تاکنون 8 میلیون 800 هزار قطعه مرغ گوشتی در این واحدها پرورش داده شده است.
 
او با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد دامداری این شهرستان سنتی است گفت: دامداریهای سنتی توجیه اقتصادی ندارد و بیشتر آنها به دلیل نداشتن زیرساختهای لازم عاملی برای انتشار بیماریهای دامی است.
 
جغتایی ادامه داد: ارتقا دانش دامداران در خصوص مدیریت بهداشتی دام، تغذیه مناسب، قرنطینه، آموزش بیماری دامی و پیشگیری و ارتقا زیرساخت واحدهای دامداری از عوامل توسعه دامداریها، اشتغال و کسب درآمد بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه تامین بهداشت و سلامت و پیشگیری از بیماریهای دامی از مهمترین وظایف دامپزشکی است گفت: این شبکه دارای 21 کارمند است اما فقط سه دامپزشک دارد لذا کمبود نیروی انسانی از مشکلات دامپزشکی شهرستان سبزوار است.
 
320 هزار راس دام سبک، 11 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 500 نفر شتر در شهرستان سبزوار نگهداری می شود.
 
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
خبرنگار:حمید دلاوری هروی
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما