دست پر دانشگاه حکیم سبزواری در نهمین دوره برگزاری جشنواره ملی حرکت دانشجویی

دانشگاه حکیم سبزواری امسال هم در نهمین دوره برگزاری جشنواره ملی حرکت انجمن های علمی دانشجویی با دست پر حاضر شد و  دو مقام برگزیده کشوری و دو مقام شایسته تقدیر را کسب کرد.

مجله اینترنتی اسرارنامه به همین مناسبت گفتگویی کوتاه با طیبه مهرآبادی کارشناس انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری ترتیب داده است. مهرآبادی که از سال 82 در این جایگاه حضور دارد، خود از کارشناس مجرب امور انجمن های علمی دانشجویی است که در سال های قبل موفق به کسب مقام برتر کشوری شده است و بی شک حضور کارشناسانی چون او در استمرار و تعدد موفقیت های انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزوای طی سالیان متوالی تأثیر چشمگیری داشته است.

مهرآبادی در این گفتگو به خبرنگار اسرارنامه گفت: امسال در جشنواره ملی حرکت 30 انجمن از دانشگاه حکیم سبزواری شرکت کردند که در این بین، انجمن علمی مکانیک با ارائه اختراع موتور «تی وان» به عنوان انجمن برگزیده کشور معرفی شد و انجمن های علمی زبان انگلیسی و فلسفه نیز به ترتیب در زمینه های آموزش و فعالیت های ترویجی شایسته تقدیر اعلام شدند و همچنین غرفه هوشمند دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نمایشگاه به عنوان غرفه برگزیده انتخاب شد.

وی عامل اصلی کسب موفقیت های دانشگاه حکیم سبزواری در جشنواره ملی حرکت را پشتکار و استعداد خود دانشجویان عنوان کرد و افزود: البته مجموعه دانشگاه نیز در این سال ها همواره نگاه حمایتی مثبتی به فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی داشته است.

مهرآبادی در همین زمینه افزود: دکتر حدادنیا ریاست دانشگاه در دو سال گذشته نگاه ویژه ای به انجمن های علمی داشته و از طرح های پژوهشی انجمن های علمی دانشجویی حمایت کرده است.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل بودجه فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی فقط از محل بودجه فرهنگی دانشگاه تأمین می شد، اما دکتر مولوی معاونت پژوهشی دانشگاه در دو سال گذشته با نظر مساعد رئیس دانشگاه از محل بودجه پژوهشی نیز مبالغی را در اختیار طرح های پژوهشی دانشجویان قرار داده است.

مهرآبادی همچنین گفت: در حوزه فرهنگی نیز نگاه باز و حمایت های دکتر کشاورز معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه، آقای رحیم زاده مدیر فرهنگی و آقای دلبری معاون مدیر فرهنگی در ایجاد فضای پویا و پیشبرد مناسب فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی تأثیر به سزایی داشته است.

وی سپس اظهار داشت: بنده نیز در جایگاه کارشناس انجمن های علمی همواره سعی کرده ام از همان ابتدای سال تحصیلی با آگاهی بخشی و برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیه دانشجویان، اعضای انجمن های علمی دانشجویی را برای فعالیت های بیشتر و کسب موفقیت در سطح کشور آماده کنم که خوشبختانه مجموعه این تلاش ها تا به حال به نتایج خوبی منجر شده است.

وی تأکید کرد: جایگاه دانشگاه حکیم سبزوای در جشنواره ملی حرکت از دانشگاه های همسطح سبزوار بسیار بالاتر است و تقریبا در رقابت با دانشگاه های معتبر کلانشهرهای کشور هستیم.

گفتنی است، وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری نیز خبر این موفقیت را به شرح زیر منتشر کرده است:

حضور درخشان انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری در نهمین جشنواره ملی حرکت
 
رئیس شورای راهبردی انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری از درخشش دانشجویان این دانشگاه در نهمین جشنواره ملی حرکت انجمن های علمی خبر داد.
 
علی خیابانی در حاشیه  مراسم اختتامیه این جشنواره در گفتگویی تلفنی با روابط عمومی دانشگاه، گفت: ۲ مقام برتر کشور و ۲ عنوان شایسته تقدیر رهاورد حضور انجمن های علمی دانشگاه در نهمین جشنواره ملی حرکت بود.
 
خیابانی افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره غرفه ی هوشمند دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان غرفه ی برتر کشوری و موتور “تی وان” اختراع دانشجویان انجمن مکانیک به عنوان اختراع برتر جشنواره برگزیده شد، همچنین انجمن علمی زبان انگلیسی در حوزه آموزش و انجمن علمی فلسفه در حوزه فعالیت های ترویجی به عنوان انجمن شایسته تقدیر دانشگاه های کشور در نهمین جشنواره ملی حرکت انتخاب شدند.
 
 
 
وی  با اشاره به اینکه امسال و در این دوره جشنواره اولین غرفه هوشمند در تاریخ برگزاری جشنواره ملی حرکت توسط دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و اجرا شد تصریح کرد: خلاقیت، به کارگیری امکانات روز دنیا در طراحی غرفه و مستند سازی فعالیت های صورت گرفت انجمن های علمی دانشگاه در یک سال اخیر سبب کسب این عناوین توسط دانشجویان دانشگاه  در نهمین دوره جشنواره حرکت شد.
 
وی ادامه داد: خلاقیت به کار رفته در طراحی غرفه ی دانشگاه مورد تقدیر دکتر سید ضیاء هاشمی معاون وزیر  علوم و تحقیقات و فن آوری و دکتر ایرجی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  و سایر بازدید کنندگان قرار گرفت به طوری که غرفه ی  دانشگاه حکیم سبزواری در رقابت نهایی  بدون هیچ حرف و حدیثی مقام برتر را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد.
 
رئیس شورای راهبردی انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری تغییر تم غرفه از حالتی به حالت دیگر، جابجایی وسایل داخلی غرفه در صورت عدم اشغال فضای مکانی و تفاوت در طراحی معماری غرفه به نحوی که فضای داخلی و خارجی غرفه را از یکدیگر مجزا می نماید وهمچنین سیستم سخن گوی خودکار و هوشمند را که قابلیت گفتاربه سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه را از  ویژگی های غرفه ی  هوشمند دانشگاه حکیم   عنوان کرد.
 
در ادامه طیبه مهرآبادی کارشناس امور کانون ها و انجمن های دانشگاه که خود سابقه برگزیده شدن به عنوان کارشناس برتر کشور در دوره های پیشین جشنواره حرکت را دارد با اشاره به افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه در نهمین جشنواره ملی حرکت به روابط عمومی دانشگاه گفت: این موفقیت حاصل نشد مگر با حمایت های مؤثر ریاست دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی  و مدیر فرهنگی دانشگاه که در طول یکسال گذشته با نگاه ویژه ای که به فعالیت های دانشجویی در دانشگاه داشتند زمینه درخشش دانشجویان در انجمن های علمی را هموار کردند.
 
گفتنی است نهمین جشنواره ملی دانشجویی حرکت با شعار “حرکت عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی با بسترسازی شرکت های دانش بنیان” با شرکت بیش از ۲ هزار انجمن علمی دانشجویی از ۱۰۰ دانشگاه برتر و برگزیده کشور در حدود ۱۰۰ غرفه نمایشگاهی ۳ تا ۵ مهرماه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما