رئیس اتحادیه خدمات هنری، چاپ و لوازم التحریر شهرستان:

به دلیل برخی تخلفات برخورد اداره اماکن سبزوار در پلمپ یک نمایشگاه کتاب، منطقی بود

درست در روزهایی که در شهر مجاور سبزوار جشن انتخاب شدن به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران برگزار شد و بازتاب وسیعی در رسانه های ملی داشت، خبر پلمپ یک نمایشگاه کتاب در سبزوار توجه همگان را برانگیخت!
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ابتدا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با گلایه مندی شدید از عملکرد اداره اماکن در پلمپ نمایشگاه کتابی که مجوز های لازم را داشته است، با خبرگزاری فارس به گفتگو پرداخت و سپس این خبر در بعضی دیگر از رسانه های محلی سبزوار منتشر شد.
 
محمد علی آبادی در این مصاحبه اقدام اداره اماکن را غیرقانونی و غیرفرهنگی عنوان کرده و آن را قابل پیگرد دانسته بود.
 
در نقطه مقابل رئیس اتحادیه خدمات هنری، چاپ و لوازم التحریر شهرستان سبزوار در گفتگویی تلفنی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه ، موافقت خود را با این اقدام اداره اماکن ابراز داشت و گفت: نمایشگاهی که پلمپ شد چند تخلف داشته است که پلمپ شدنش از جانب اماکن آن هم بعد از تذکری که داده شد، ضروری و صحیح بوده است.
 
محمد صادق حسنی سبزوار در همین زمینه توضیح داد: هر نمایشگاهی که می خواهد در شهرستان برپا شود، باید از کمیته برگزاری نمایشگاه ها که در داخل اداره صنعت ، معدن و تجارت مستقر است، نیز مجوز دریافت کند.
 
وی افزود: اعضای کمیته برگزاری نمایشگاه ها در اداره صنعت و معدن و تجارت عبارتند از: رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت، نماینده فرمانداری، نماینده اماکن، نماینده اصناف، نماینده شهرداری و شورا. و در بعضی موارد نمایندگانی از دیگر نهادهای شهرستان نیز بسته به موضوع برگزاری نمایشگاه دعوت می شوند.
 
حسنی همچنین گفت: کار کمیته برگزاری نمایشگاه ها این است که زمان و مکان نمایشگاه های پیشنهادی را از نظر ترافیکی، آلودگی های صوتی، بهداشتی، مشکلات امنیتی و انتظامی و ... مورد بررسی قرار دهند و سپس اجازه برپایی یک نمایشگاه را صادر و یا آن را رد کنند و در صورتی که تخلفی در روند برگزاری نمایشگاه ها به وجود بیاید قانوناً حق برخورد با آن توسط کمیته برگزاری نمایشگاه ها وجود دارد.
 
رئیس اتحادیه خدمات هنری، چاپ و لوازم التحریر سبزوار در ادامه گفت: در نمایشگاهی که توسط اماکن پلمپ شد بعضاً کتاب هایی به فروش می رفت که قانوناً ممنوع بوده و خود اداره ارشاد دو سه مورد را جمع کرده است که به طور مثال می توان به کتاب های پائولوکوئیلو اشاره کرد و همچنین برخی دیگر از کتاب های ارائه شده کیفیت مناسبی نداشتند.
 
وی ادامه داد: تخلف دیگر نمایشگاه کتابی که توسط اماکن پلمپ شد، این بوده است که هرچند مجوز برپایی آن از تاریخ 20 خرداد تا 11 تیر 95 بوده است، اما این نمایشگاه عملا تا روز 15 تیر دایر بود و خودشان در پوسترهایی که چاپ کرده بودند از همان ابتدا زمان برپایی نمایشگاه را چند روز بیشتر از مدت مجوزشان (تا عید فطر) اعلام کرده بودند.
 
حسنی همچنین گفت: اداره اماکن هم یک باره اقدام به پلمپ این نمایشگاه نکرده است، بلکه قبلا  تذکراتی به مسئول نمایشگاه داده شد، اما از آنجایی که مسئول نمایشگاه به تذکرات داده شده توجهی نکرد و نمایشگاه همچنان در زمان خارج از مجوز ادامه یافت، سرانجام اداره اماکن به پلمپ آن پرداخت.
 
رئیس اتحادیه خدمات هنری، چاپ و لوازم التحریر شهرستان سبزوار در ادامه تصویر دو نامه و نیز تصویر پوستر برپایی نمایشگاه که رسما زمان آن تا عید فطر و چند روز بیشتر از محدوده مجوز اعلام شده بود را در اختیار اسرارنامه قرار داد:
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما