توضیحات قائم مقام شرکت داروسازی طاها درباره روند احداث این کارخانه در سبزوار / طاها به زودی در مرحله تولید قرار می گیرد

قائم مقام شرکت و مدیر بخش دارویی کارخانه داروسازی طاهای سبزوار به تازگی ضمن انتشار یادداشتی با عنوان سخن مدیرعامل در وبسایت این شرکت، درباره روند احداث آن توضیحاتی داده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علی دسترس در این یادداشت علاوه بر روند ساخت شرکت طاها، به کارخانه سیمان سبزوار هم اشاره کرده و آن را به خاطر اشتغال زایی برای 700 نفر کارگر پروژه ای موفقیت آمیز معرفی کرده است.
 
متن کامل یادداشت علی دسترس در وبسایت شرکت داروسازی طاها به شرح زیر است:
 
سخن مدیر عامل
ایجاد زمینه کار ، اشتغال و افزایش تولید مهمترین عامل در فراهم شدن شرایط فکری ، رفتاری و ارزشی هر جامعه است .
 
سرمایه گذاری و مشارکت در تولید و ایجاد اشتغال ، خود نمونه بارزی از کار مفید می باشد که همان رفتار عملی مولا امیر المومنین (ع) بوده ، بدون آنکه شکل کار برای ایشان مطرح باشد. سنت عملی آن حضرت اشتغال به کار مفید و سازنده بود . در نظر ایشان موقعیت اجتماعی ممتاز هیچگاه با اصل کار کردن و یا کار برای دیگران منافات نداشته است.
 
مردم شریف و فهیم سبزوار طی ده سال گذشته در پروژه های متعددی همچون تاسیس کارخانه های سیمان سبزوار و داروسازی طاها سرمایه گذاری و مشارکت نموده اند . شاید به گمان عده ای که در سرمایه گذاری انتظار سودهای بالا و زودرس داشته اند این پروژه ها رضایت بخش نبوده که باید گفت سرمایه گذاری از طریق موسسات مالی نیز امنیت خود را از دست داده و آسیب های اجتماعی فراوانی را به دنبال داشته است ، اما تفکر مشارکتی بسیاری که علاوه بر سرمایه گذاری ، توسعه صنعتی ، اقتصادی و بالطبع فرهنگی و اجتماعی را از طریق کمک به چرخه تولید کشور و ایجاد اشتغال برای فرزندانشان و همشهریان خود هدف قرار داده اند گواه و شاهد کارکرد و گذران زندگی بیش از هفتصد نفر در کارخانه سیمان و نیز بکارگیری بیش از یکصد نفر نیروی متخصص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در کارخانه طاها در آینده نزدیک را به همراه داشته که بدون شک همان مصداق کار عملی برای دیگران در رفتار مولا علی (ع) می باشد .
 
از سال 1378 تقریبا حس مشارکت مردم به توسعه در کشور شکل گرفت .
 
سال 1380 در شهر سبزوار عده ای با انگیزه رشد و توسعه شهری و حمایت فرماندار وقت شروع به پیگیری و راه اندازی پروژه های مشارکتی در منطقه نمودند. اولین پروژه احداث کارخانه سیمان لار سبزوار بود که با شراکت بیش از 14000 سهامدار بعنوان یکی از بزرگترین پروژه های مشارکتی در کشور رقم خورد.
 
به قول جناب مهندس جهانگیری وزیر صنایع وقت در این پروژه واقعا قصد مردم سبزوار سرمایه گذاری نبود بلکه مشارکت در توسعه سبزوار هدف اصلی بود . پس از آن و در سال 84 شرکت دیگری با عنوان شرکت صنایع مشارکتی طاها شکل گرفت.اولین تعریف سرمایه گذاری در این شرکت احداث کارخانه تولید دارو بود که با این عنوان حدود 2000 نفر مشارکت و سرمایه گذاری نمودند.سرمایه اولیه و در اولین افزایش سرمایه 9 میلیارد ریال بود که با اعلام مرحله دوم افزایش سرمایه تا سقف 18 میلیارد ریال حدود 80% آن یعنی 15 میلیارد ریال جهت تاسیس کارخانه داروسازی طاها جمع آوری گردید.
 
اولین هیات مدیره شرکت 25 نفر تعیین گردید و قرار شد تا در زمینی به مساحت 5 هکتار و در انتهای شهرک صنعتی سبزوار این کارخانه تاسیس گردد. شرکت کار و تدبیر به عنوان مشاور اقدامات اولیه جهت تهیه نقشه های اجرایی از کمپانی ZMI چین و با هدف داروهای آنتی بیوتیکی را انجام و حدود هفت میلیارد ریال بابت آن هزینه نمود و اجرای فنداسیون و اسکلت بتنی بدون سقف سالن تولید به مساحت حدود 3000 هزار متر مربع انجام گرفت اما بدلیل اتمام منابع ریالی پروژه در سال 1386 متوقف شد.
 
طبیعتا کمبود نقدینگی و شرایط سیاه تحریم در کشور به یکدیگر کمک کردند تا بانکهای مختلف از جمله بانک ملت ، سپه و ... از مشارکت و پرداخت تسهیلات برای آن سر باز زدند و پس از چندین سال پیگیری و توقف بانک صنعت و معدن به عنوان حامی صنعت کشور در سال 1391 تسهیلاتی معادل 45 میلیارد ریال و 770 هزار یورو را به این پروژه اختصاص داد. در این زمان و با تغییر مشاور ماشین آلات توسط شرکت IPF (طلایه داران صنعت فرآیند) ساخت ماشین آلات جهت راه اندازی خط تولید مواد موثره دارویی در خانواده مولکول های استروئیدی آغاز شد. اما با دریافت مبلغی از وام ریالی توسط پروژه و عدم ارائه گزارش پیشرفت در بخش ساختمانی بانک وام خود را صرفا به ساخت ماشین آلات اختصاص داده و تا اوایل سال 1393 حدود 45 هزار یورو در بخش ارزی و 22 میلیارد ریال در بخش ریالی را تامین نمود اما به دلیل عدم نگهداری صحیح از ماشین آلات ساخته شده بانک صنعت و معدن نیز تصمیم به توقف پرداخت نمود. در این زمان زمین های گرفته شده بصورت اقساطی از شرکت شهرک ها نیز به دلیل عدم پرداخت اقساط به واحد حقوقی جهت تامین دلیل برای خلع ید و امتیاز برق 600 کیلو وات نیز به دلیل عدم پرداخت مانده تعهدات به 260 کیلو وات ساعت تقلیل یافته بود. در بهمن ماه 1393 و با تصمیم هیات مدیره وقت تغییری در مجموعه مدیریتی گرفته شد و دوباره پروژه شروع به کار کرد و از این تاریخ به بعد با پیگیری بسیار جدی و بی وقفه مجموعه مدیریتی جدید و استفاده از تمام ابزارهای موجود صرفا جهت بازگشت حس مشارکت مردمی در سرمایه گذاری های محلی بالاخره مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع گردید.
 
مجموعه داروسازی طاها پس از مدت زمان زیادی توقف، بالاخره طی هجده ماه گذشته شکل گرفت و به زودی در مرحله تولید قرار میگیرد . آنچه مهم است نه تنها توفیق راه اندازی یک مجموعه تولیدی دارو در کشور ، بلکه کمک به وابستگی کمتر جامعه به واردات مواد موثره دارویی می باشد که تاکید معاونت محترم وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو جناب دکتر دیناروند در جریان بازدید از این کارخانه نیز بر همین بوده است .
 
خداوند منان را سپاسگزاریم که طی یکسال گذشته توانستیم با استفاده از شرایط موجود و نیروهای موثر منطقه ای و کشوری بالاخره شاهد پیشرفت دور از انتظاری برای این مجموعه باشیم تا جایی که رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوی خانم مهندس علیرضایی در جریان بازدید خود تعبیر زنده کردن یک مرده صنعتی را به کار برده و این پروژه را در حال حاضر از اولویت های سازمان می دانند.
 
پیشکش تمام عزیزان و سهامداران که صبورانه تحمل نموده اند .
 
در طول هجده ماه گذشته بطور متوسط روزانه بیش از 35 نفر در قالب امانی و یا پیمانی در کارخانه مشغول به کار بوده اند.نیروهای اجرایی و اداری شرکت نیز در قالب یک تیم ده نفره در بخش های عمرانی ، اداری و مالی و خدمات کار کرده اند که متاسفانه یکی از نیروهای موثر شرکت همکار گرامی مرحوم محمد کهن پور بر اثر بیماری قلبی چندی پیش از بین ایشان رفتند . از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواهانیم . هیات مدیره شرکت بدون چشم داشت مالی به همراه بازرس محترم پیگیری دلسوزانه و راهبردی مجموعه را به درستی انجام داده است . شرکت محترم سیمان با اعتماد و فروش سیمان به شرکت در قالب بازپرداخت یکساله کمک بسیار موثری در عملیات اجرایی ایفا کرده و حتی از امکانات موجود خود نیز صرفا" جهت همکاری کمک های شایسته ای نموده است . پیمانکاران ساختمانی و در راس آنها شرکت فولاد بتن سبزوار و پیمانکار و مشاور نصب ماشین آلات شرکت طلایه داران فرآیند در اجرای پروژه سهیم بوده اند. بدون شک حمایت دستگاههای اجرایی شهرستان و در راس همه معاونت محترم استاندار و فرماندار شهرستان جناب آقای برادران و مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خاصه حضور و حمایت نمایندگان محترم مردم شریف سبزوار و مجلس شورای اسلامی جناب آقای مهندس سبحانی فر و جناب آقای دکتر محسنی نیز از موثرترین عوامل بشمار می رود .
 
 
قائم مقام شرکت و مدیر بخش دارویی
علی دسترس
 
 
نظرت را بنویس
comments

علی

سلام از کی میتونیم سهام را خرید و فروش کنیم عده ای هستند منتظر فروش هستند که خریداری مشاهده نمیشه چرا شرکت خودش اقدام نمیکنه تا رونقی هم بین مردم بگیره و خرید و فروش پا بگیرد انشالله

برو بابا مولا علی کجا گفته خانما رو استخدام نکنید؟ توی دنیایی که زنا رئیس جمهور و توی کشوری که خان نم ها وزیر میشن به نظر خودتون مدیرعامل یک شرکت صنعتی متوسط توی یک شهرستان کوچیک شدن خیلی مهمه؟

همین آقا میگن خانمارو استخدام نمیکنیم ولی خانم خودشو گذاشته سر کار منظورم این بود که مولا علی گفته تبعیض؟.خانم خودش چه فرقی با بقیه خانم های تحصیل کرده سبزوار داره؟

مولا علی میگفت خانما رو استخدام نکنید ولی خانم خودتونو مدیر عامل کنید؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما