در محل پارک فاطمی

جوانان سبزواری به یاد 19 سرباز کشته شده وطن شمع روشن کردند

شب گذشته هم آوا با سوگ سراسری ایرانیان در غم از دست دادن 19 سرباز وطن طی حادثه ای دلخراش، شماری از مردم و به ویژه جوانان شهر سبزوار در پارک فاطمی این شهر به روشن کردن شمع پرداختند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند ظاهرا اولین دعوت ها برای برپایی این مراسم از سوی جمعیت های اصلاح طلبان کشور اتفاق افتاده بود، اما بعضی از حاضران مراسم پارک فاطمی سبزوار می گویند این برنامه بدون رنگ و بوی سیاسی و فقط در راستای احترام به روح 19 سرباز وطن برگزار شده است.

البته در بعضی اطلاعیه های دعوت برای شرکت در این مراسم که عمدتاً در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، علاوه بر روشن کردن شمع برای ادای احترام به روح 19 سرباز، انگیزه گرامی داشت یاد دو محیط بان شهید شده در جنوب کشور به دست شکارچیان غیرمجاز و نیز شهدای مدافع حرم نیز برای این مراسم ذکر شده بود. اما آرایش شمع هایی که در پارک فاطمی سبزوار به شکل عدد 19 روشن شد، نشان می داد شرکت کنندگان این مراسم به طور ویژه ای روی بزرگداشت 19 سرباز فوت شده در حادثه رانندگی محور سیرجان نی ریز متمرکز هستند.

گفتنی است از نخستین ساعاتی که اطلاعیه مراسم روشن کردن شمع به یاد سربازان کشته شده در شبکه های اجتماعی منتشر شد، عده ای با بدبینی به این موضوع نگاه کردند و آن را توطئه ای سازمان دهی شده از طرف دشمن برای متفرق کردن مردم از مساجد در شب های قدر برشمردند تا به جای عبادت در این شب ها، مشغول روشن کردن شمع در پارک ها و تفریح شوند!

عده ای دیگر اما معتقد بودند، اصولا روشن کردن شمع به یاد سربازان کشته شده وطن که خود یک برنامه سوگواری است، منافاتی با اجر و منزلت شب های قدر و ضربت خوردن حضرت علی (ع) ندارد و به لحاظ مدت زمان برگزاری نیز، آنقدر طولانی نیست که مانع پرداختن شرکت کنندگان این مراسم به آیین های ویژه شب قدر بشود.

به هرحال شب گذشته در پارک فاطمی سبزوار هم پای دیگر نقاط کشور چندین شمع به یاد سربازان کشته شده وطن روشن شد تا علاوه بر همدردی با خانواده های داغدار ، شاید از پس این اقدامات نمادین، مسئولان و تصمیم گیرندگان کشور با توجه به حساسیت مردم روی اینگونه مسائل، بودجه و همت بیشتری را صرف ساخت و بهبود زیرساخت های توسعه از جمله در بخش حمل و نقل جاده ای کرده و به خصوص به وضعیت نامطلوب سربازان در پادگان ها، که از آن به عنوان دوران خدمت اجباری یاد می شود، به صورت ویژه ای رسیدگی کنند.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد از شبکه های مختلف اجتماعی گرفته شده است:

 

 

 

 

نظرت را بنویس
comments

محمد

با سلام و عرض تسلیت بسیار حرکت خوبیست و ای کاش همین طور که برای این 13 سرباز عزیز وطن مراسم میگیریم زمانی هم که 13 مدافع مظلوم حرم در خان طومان مظلومانه شهید شدند و اجسادشان نیز ناپیداست مراسمات مشابهی برگزار میشد .(ضمنا از 19 کشته شده حادثه تصادف 13 نفر سرباز بودند.)

ذره بین

خوب چه اشکالی داشت همین کارو توی یکی از مساجد یا حسینیه های محل برگزاری مراسم احیا انجام میدادن؟ اگه قصد و غرضی تو کارشون نبوده و واقعا نمیخواستن حواس مردمو از ایین های شب قدر پرت کنن بهتر بود توی یکی از مساجد بزرگ مثل جامع یا حسینیه عطارها این برنامه شمع روشن کردنو میذاشتن

محمد حسین

نه اتفاقا همون پارک ها بهتر بود برای شمع روشن کردن چون اگر مساجدو انتخاب میکردن این شب ها توی مساجد به خاطر مراسم احیا و عزاداری خود به خود شمع روشن میکنن و این دیگه به چشم نمیومد و با مراسم های شب قدر ادغام میشد در حالیکه مردم میخواستن هم خانواده های داغدار و هم رئیس رئسای کشور متوجه اهمیت این موضوع برای مردم بشن. تازه توی مساجد چون برنامه های شب قدر طولانی و مفصله ممکن بود تداخل پیدا کنه و کسانی که برای برنامه های مذهبی لیالی قدر میرن مسجد معذب بشن

تلسکوپ

درشب قدر مهم تراز بیداری کشیدن . بیدارشدن است. دعا کنیم که بیدار باشیم،حالا هرجا .........التماس تفکر ذره بین............

جوانان شب زنده دار شبهای قدر

چرا اینقدر کج سلیقه هستی عزیز. اگه ذره بین تو بیشتر زوم کنی وهم سوی جوانان باشی بعداز پارک فاطمی که واقعا یه مراسم روحانی ومعنوی برگزار شد جوان ها رفتند مساجداشون وشب احیا رو گرامی داشتند .هرچندهم این مراسم واقعا گرامی بود.

بسیار کار زیبا وخداپسنده ای است ،متاسفم در جایی زندگی میکنم که همه چیز رو حزبی نگاه میکنند ،اتفاقابسیار کاری انسانی اعتقادی ومعنوی بوده است . آن هم در شب ظربت خوردن مولای متقیان . مولایی که خود یار ویاور ودلسوزهمه مردم آن زمان بود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما