ژیلا آگاه: کسب مجوز پذیرش دستیار تخصصی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

دکتر ژیلا آگاه رئیس دانشکده پزشکی اظهار داشت : مجوز پذیرش دستیار تخصصی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اخذ شد.
 
 
 به گزارش وبدا رئیس دانشکده پزشکی اظهار داشت: به استناد رای صادره در دویست و پنجاه و سومین شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه اندازی رشته تخصصی کودکان در بیمارستانهای حشمتیه و شهیدان مبینی موافقت به عمل آمد.
 
وی با اشاره به اینکه این رشته به لحاظ سطح علمی و رتبه ای بالاترین جایگاه را دارا  است  ، اظهار داشت : درخواست رشته دستیاری کودکان  از وزارت بهداشت در آبان ماه سال گذشته صورت گرفت و با بازدید های انجام شده از بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، بخش اطفال بیمارستان حشمتیه مطابق با استانداردهای موجود راه اندازی شد .
 
رئیس دانشکده پزشکی در ادامه افزود :  با توجه به طرح آمایش منطقه ای و با پیگیریهای بعمل آمده ، مسئولین EDC  و بورد اطفال استان در ششم اسفند ماه از امکانات دانشگاه بازدید بعمل آوردند و موافقت خود را به وزارت اعلام کردند و سپس در اردیبهشت ماه مجددا هیات اعزامی متشکل از کارشناسان ارشد هیات بورد اطفال وزارت از بیمارستان حشمتیه و مبینی بازدید نمودند . که در نهایت با توجه به فرآیندهای مطلوب آموزشی دانشکده  ،کادر هیات علمی ( تخصص و فوق تخصص اطفال )، امکانات ساختاری وتجهیزات بیمارستان حشمتیه ، خوشبختانه مورد تایید واقع شد و موافقت شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی  کشور در 16 خردا ماه اعلام شد .
 
وی افزود : ان شاءا... از مهر ماه امسال دانشکده پزشکی پذیرای 3 نفر دستیار تخصصی کودکان می باشد .
 
دکتر آگاه در پایان از حمایت ها و پیگیریهای رئیس دانشگاه ، معاون آموزشی ، مدیران بیمارستان های حشمتیه ، واسعی و مبینی و نیر گروه اطفال  قدردانی نمود و این موفقیت بزرگ را که زمینه ساز ارتقاء علمی چشمگیری در دانشگاه خواهد بود به مسئولین ، جامعه دانشگاهی و مردم  عزیز سبزوار  تبریک گفت .
 
شایان ذکر است ؛ دانشکده پزشکی ،علیرغم نو پا بودن حرکت های پویا و جدید آموزشی و علمی از جمله برگزاری آزمونهای مجازی جامع و آزمون صلاحیتهای بالینی به اجرا درآورد و همواره یکی از مراکزی است که در تعامل با شورای آموزشی کشور با پیشنهاد طرحها و حتی واحد های جدید در ارتقاء کوریکولوم آموزشی پزشکی کشور می کوشد و سال گذشته  اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی را برگزار نمود.
 
منبع: وبدا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
به خاطر توانمندی سبزوار در بحث بهداشتی و درمانی از دانشگاه علوم پزشکی و افزایش تخت های بیمارستانی حمایت خواهیم کرد
 

 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما