گزارش کامل از مراسم تجلیل از دکتر محسنی ثانی نماینده سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی / سبزوار ایستاده تو را سپاس می گوید...

 تالار کاشفی شهرستان سبزوار در آخرین روز از اردیبهشت 95 شاهد برگزاری مراسمی بود که طی آن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات 8 ساله دکتر محسنی ثانی نماینده مردم سبزواربزرگ درمجلس شورای اسلامی، سخنان مهمی ازجانب شخصیت های بلندپایه شهرستان مطرح شد که عمل به این سخنان یا فراموش کردن آن ها در آینده می تواند بر سرنوشت توسعه دیار سربداران تأثیرات قطعی بگذارد.

 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در واقع مراسم تقدیر از محسنی ثانی علاوه بر اینکه به محفلی برای تجدید دوستی ها، همدلی ها و همکاری های گذشته تبدیل شد، نقشه راه خوبی را برای عملکرد پس از این مدیران ونمایندگان شهرستان سبزوار ترسیم کرد تا بدانند که اگر می خواهند موفقیت نسبی را که سبزواربزرگ در چند سال اخیر به دست آورده ، ادامه داده و گسترش دهند و نام و یاد نیکویی از خود بر جای گذارند اولین شرط مهم آن، رعایت اصل وفاق و همدلی و مهارت کار گروهی است.
 
از نکات مهمی که این مراسم داشت این بود که با حضور تقریبا تمام مسئولان سیاسی و اداری و مدیریتی شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن و بخش های روداب و ششتمد و البته شماری از مردم و فرهیختگان غرب خراسان رضوی برگزار شد که این حضور گسترده در طول تمام مدت مراسم برای تقدیر از نماینده ای که دیگر دوران کاری او در این سمت به پایان رسیده است، خود به تنهایی به منزله امضای قبولی پای کارنامه 8 ساله حضور محسنی ثانی در جایگاه نمایندگی سبزوار بود که هرچند ممکن است بر این دوره نقدهایی نیز وارد باشد، اما به هرحال آنقدر رضایت بخش بوده است که در اوج عزت و احترامی که تا کنون کمتر برای دیگر نمایندگان سابقه داشته است، به پایان برسد.
 
از نکات مهم دیگر این بود که در طول مراسم همین طور که سخنرانان مختلف پشت تریبون قرار می گرفتند روی صحنه تالار کاشفی به تدریج از هدایای نفیس و ارزشمندی پر می شد که خود به خود تبدیل به دکوری زیبا برای برنامه ای شد که هیچ هزینه ای برای دکور آن صرف نشده بود.

البته عده ای از چند روز قبل که خبر برگزاری این مراسم در رسانه ها منتشر شد، به اشکال مختلف سعی کردند برگزاری نشست تقدیر از محسنی ثانی را یک برنامه فرمایشی جلوه دهند و با لحن به دور از ادب و گستاخانه ای می خواستند وانمود کنند کسانی هم که در این برنامه حضور پیدا می کنند، صرفا قصد چاپلوسی و تعارف و تملق دارند. اما هیچ یک از این به ظاهر منتقدان نتوانستند به این سئوال پاسخ دهند که چاپلوسی و تعارف و تملق برای نماینده ای که دیگر دوران کاری وی به پایان رسیده و از این به بعد نمی تواند از جایگاه نمایندگی تأثیری بر امور شهرستان بگذارد، چه معنایی دارد؟ و در این موقعیت چه چیزی جز یک حس قدرشناسی عمیق و احترام قلبی و واقعی می تواند این تعداد زیاد از  مدیران سیاسی و اداری و همچنین شهروندان و فرهیختگان چند شهرستان غرب خراسان رضوی را به این شکل همدلانه در یک روز وساعت معین برای شرکت در چنین مراسمی دور هم جمع کند؟

شاید بهتر باشد، همه این موارد را که در بالا گفته شد، از زبان سخنرانانی بخوانیم که پنجشنبه گذشته یک به یک بر صحنه تالار کاشفی سبزوار ایستادند و از نیکویی های یار سربداری خود یاد کردند:

 

پشت هر مرد موفق

امام جمعه شهرستان سبزوار حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر محسنی ثانی ، به همکاری و هم پایی همسر ایشان هم اشاره کرد و گفت: همه آقایانی که مسئولیت های سنگینی در عرصه اجتماع ایفا می کنند، همسرانشان هم به همان اندازه بار مسئولیت سنگینی را در زندگی به دوش می کشند که هنگام تقدیر از این آقایان باید از زحمات همسرانشان هم تشکر کرد.

 
وی از همین رو به رسم قدردانی از زحمات 8 ساله نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، یک سفر زیارتی دو نفره به کربلای معلا را به دکتر محسنی و همسر وی هدیه کرد.
 
البته محسنی ثانی در هنگام سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد که چون خودش از قبل قصد داشته بعد از پایان دوران نمایندگیش به همراه همسرش به این سفر معنوی مشرف شود، این هدیه ارزشمند امام جمعه سبزوار را به خانواده اولین شهید مدافع حرم سبزوار، شهید رضا دامرودی تقدیم می کند.

 

اصالت خانوادگی، بزرگواری و مناعت طبع ویژگی های شخصیتی محسنی ثانی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این مراسم گفت: در دوره قبل شاهد رشد و شکوفایی و به عبارتی تحقق خیلی از آرمان ها در سطح شهرستان بودیم و زحمات و پیگیری زیادی هم توسط نمایندگان محترم انجام شده است.

مهندس احمد برادران افزود: نمایندگان مردم به وظیفه خودشان خوب عمل کرده اند. نمی خواهیم سیاه نمایی کنیم و عملکرد گذشتگان را زیر سئوال ببریم ولی حقا و انصافا در طول این دو دوره با همدلی و هم افزایی که در سطح شهرستان حداقل در دو سالی که در دوره مسئولیت من بوده، شهادت می دهم که زحمات و اقدامات بسیار شایسته ای را در شاخص های مختلف در سطح شهرستان سبزوار بزرگ انجام  داده اند که این اقدامات به منصه ظهور رسیده و این ظرفیت ها مدیون همدلی و هماهنگی نمایندگان محترم و دستگاه های اجرایی بوده است.

وی سپس ضمن قدردانی از زحمات دکتر محسنی، به یادآوری این خاطره پرداخت که: در زمانی که ایشان معاون سیاسی استانداری خراسان بزرگ و سرپرست استانداری خراسان بزرگ بودند و من خودم که در سال 71 امکان حضورم در سبزوار فراهم شد، مصاحبه ام توسط دکتر محسنی انجام شد و دلیلش هم ا ین بود که به دلیل حساسیتی که برای شهرستان سبزوار قائل بودند تا سطوح معاون فرماندار هم ایشان مصاحبه را انجام می دادند.

برادران  ادامه داد: من حداقل به حضور 12 نفر از رئسای سازمان ها، وزرا و معاونان رئیس جمهور به همراه دو نماینده بزرگوار رسیده ام.جایگاهی که دکتر محسنی در بین نمایندگان مجلس و مدیران کشور داشتند هم به خاطر تجربیات و هم به جهات ویژگی های شخصیتی و فردی ایشان جایگاه ویژه ای بود. 

فرماندار سبزوار همچنین گفت: ویژگی های شخصیتی و فردی ایشان از قبیل اصالت خانوادگی، بزرگواری و مناعت طبع، و ویژگی هایی که شاید راضی نباشد عرض بکنم انصافا ممتاز و ویژه بوده است و خدا را سپاسگزارم که چنین شخصیتی را در شهرستان داریم.

وی افزود: امیدواریم که همین فضا و همین موضوعاتی که عرض کردم که برونداد آن ها به توسعه شهرستان منجر می شود در نمایندگان منتخب هم باشد که خوشبختانه ، هست و نمایندگان منتخب ازهمان روز اول که موضوع رقابت تمام شد باالاتفاق نشان دادند که درهمین مسیر قرار دارند.

برادران در پایان ضمن ارزوی توفیق برای دکتر محسنی از وی دعوت کرد کما فی السابق در حوزه توسعه شهرستان حضور داشته باشد.

 

صداقت گفتار و رفتار محسنی ثانی در بین نمایندگان زبانزد بود

رمضانعلی سبحانی فر نماینده دوره نهم و منتخب دهم مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از عوامل اصلی توسعه هر منطقه وحدت ، همدلی، و همراهی بین مسئولان با همدیگر است و این وحدت و همدلی بین مسئولان و مردم، و نمایندگان مجلس که نقش به سزایی دارند وجود داشت و یکی از مواردی که قبلاً،همیشه مردم منطقه ما را آزرده خاطر می کرد، اختلافاتی بود که به وجود می آمد، و این نگرانی در ابتدای حضور بنده درمجلس شورای اسلامی هم وجود داشت که توانستیم در این دوره بر این ها نگرانی ها فائق بیاییم.

وی ادامه داد همدلی و وحدت قطعاً فقط با زبان نیست بلکه باید با صداقت در گفتار و رفتار و کردارمان هم باشد تا بتوانیم به آن وحدت و همدلی واقعی برسیم.

سبحانی فر همچنین گفت: در دوره گذشته با کمک برادر ارجمندم جناب اقای محسنی که صداقت در گفتار و کردار و رفتار و شخصیت ایمانی و اعتقادی وی در بین نمایندگان زبانزد بود، توانستیم توسعه منطقه را داشته باشیم وامروز شاهد باشیم که در اکثر شاخص ها توانسته ایم در سطح میانگین استانی که قبلا شاید پایین تر بودیم به نقطه قابل قبولی برسیم.

وی در ادامه گزارشی از اقداماتی که در زمینه توسعه انجام شده است ارائه داد و به وضعیت گاز، آب و راه روستایی اشاره کرد که پیشرفت های خوبی نسبت به گذشته داشته است.

سبحانی فر همچنین در بخش فرهنگی به توسعه و افزایش دانشگاه ها و از جمله دانشگاه فناوری نوین، و در بخش سلامت که به تبدیل شدن سبزوار به به قطب گردشگری سلامت غرب استان خراسان اشاره کرد.

این نماینده دوره نهم و منتخب دهم سبزوار همچنین گفت: امروز منطقه سبزوار در بخش صنعت رشد پنج برابری پیدا کرده است و می بینیم ه کارخانه هایی مثل داروسازی طاها که سال ها معطل بود امروز دارد جذب نیرو می کند، کارخانه فولاد آزمون برگزار می کند.

وی در ادامه به کارخانه بتن های سبک ، اسید سیتریک جوین، و همچنین کارخانه هایی که در شهرک های صنعتی شماره 1، 2 و ... احداث شده و در حال تکمیل شدن  است اشاره کرد و گفت نواحی صنعتی ما که زیرساخت هایش فراهم نبود، به تدریج فراهم شده است و قرارداد مشارکت نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار به مبلغ 227 میلیون یورو در دو هفته قبل با صندوق توسعه اشاره بسته شده و این یعنی ورود 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان سبزوار.

سبحانی فر در ادامه اظهار داشت: امروز به جایگاهی رسیده ایم که سبزوار از شهرستان های کمتر توسعه یافته به لحاظ شاخص ها خارج شده و به عنوان شهرستان توسعه یافته شناخته شده است واین نشان می دهد که شاخص های شهرستان بالا رفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با همان همدلی و وحدتی که در این دوره داشتیم برپایه صداقت گفتار وکردار و رفتار در دوره آینده نیز قطعا موجبات توسعه و پیشرفت شهرستان و منطقه را فراهم خواهیم آورد.

 

همه افسوس می خورند که دیگر محسنی ثانی در مجلس نیست

دیگر نماینده منتخب مردم سبزوار برای مجلس دهم شورای اسلامی نیز در مراسم تقدیر از محسنی ثانی گفت: بنده در این جمع آمده ام تا، به عنوان کسی که مدتی عضو شورای شهر و شهردار سبزوار بودم شهادت بدهم که دکتر محسنی چه قدر صادقانه وخالصانه کار کرده است.

وی افزود: یادم نمی رود که زمانی که آقای نیکزاد وزیر مسکن دولت وقت را می خواستیم ببینیم، ساعت 12:30 شب بود که جلسه ای بادکتر محسنی و سبحانی عزیز برگزار شد و پیگیر مشکلات سبزوار بودند. یا زمانی که دولت روحانی وزرای خود را معرفی کرده بود، جناب دکتر محسنی با اینکه نگاه سیاسی دارد، اما در بحث رأی اعتماد دادن به نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با ما معلمین مشورت و نظر خواهی می کرد و به بعضی از مسائلی که شاید از لحاظ سیاسی با ایشان همخوانی نداشت  نظر مثبت می داد و این است مرد با  اخلاق. کسی که به فکر کشور و اجرایی شدن سیاست های مقام مظعم رهبری و ریل گذاری دقیق برای دولت است و شماها دیدید و شنیدید که از همراهان خوب دولت بود.

مقصودی ادامه داد: بنده در این چند روز که با با بعضی نمایندگان  مجلس و مسئولان ارتباط داشتم انصافا خدا را شاهد می گیرم که همه آن ها چه در جناح اصلاح طلب و چه درجناح اصولگرا افسوس می خوردند از اینکه دکتر محسنی در این دوره در مجلس حضور ندارد و همه از ایشان به عنوان مرد اخلاق یاد می کردند. یک نفر را ندیدم و نشیدم که افسوس نخورد وقتی می فهمیدن دکتر دیگر نیست.

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دهم شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: من شبی که هنوز تا 12 شب برای انصراف یا انتقال به حوزه انتخابیه دیگر وقت بود، به ایشان و به دوستان دیگرشان پیامک زدم که اگر شما از مشهد انصراف دهید و به سبزوار بیایید، من حاضرم شاگردیتان را بکنم.

وی سپس گفت: اکنون هم به خاطر ارادت ما و همه مردم سبزوار به ایشان است که این مجلس خوب برگزار شد.

مقصودی در ادامه گفت: دوره دهم در حالی آغاز می شود که حساسیت زیادی بر جهان و ایران حاکم است و همه شما می دانید و شنیده اید که دشمنان نتوانسته اند از راه تحریم و جنگ و .... ضربه ای به ما بزنند اما اکنون با تفرقه افکنی و از طریق گروه های تروریستی نظیر داعش سعی دارند به جهان اسلام ضربه ب زنند.

وی سپس افزود: دوران برجام در مجلس نهم به پایان رسیده و  یکی از واقعیت های مهم این است که تصویب برجام از ضرورت های تاریخ کشور ایران اسلامی بود و به همت کسانی مثل دکتر محسنی و دیگر همراهانشان به تصویب رسید.

امروز مجلس دهم با درک حساسیت هایی که بر جهان اسلام حاکم است و در دوران پس از برجام آغاز می شود و ما باید ببینیم برای ایران اسلامی و حوزه انتخابیه سبزوار چه می خواهیم بکنیم. و هر کار بخواهیم بکنیم به راهنمایی وتجربیات بزرگ مردانی مثل دکتر محسنی نیاز داریم. و اگر بگوییم نیاز نداریم نقطه شروع شکست است.

 

از هرچه بگذریم ...

هرچند تعداد میهمانان برجسته ای که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند و هریک می توانستند به نکاتی درباره عملکرد 8 ساله دکتر محسنی اشاره کنند، بسیار زیاد بود، اما به دلیل کمبود وقت پس از سخنرانی امام جمعه، فرماندار و دو نماینده منتخب مجلس دهم، به مثابه شعر معروف «از هرچه بگذریم سخن دوست خوش تر است....» نوبت به سخنرانی نماینده مردم سبزوار در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی رسید.

دکتر محسنی ثانی نیز در این مراسم گفت: دو دوره پر فراز و نشیب را در خدمت شما بودم. دوره اول در کنار یار صدیق و همراهم جناب آقای بروغنی فعالیت را شروع کردیم و در دوره دوم با جناب سبحانی همراه شدیم و همدلانه برای توسعه منطقه کوشیدیم.

 در دوره اول وقتی همراه اقای بروغنی بودیم حداقل روزی دو میلیون و 600 هزاربشکه نفت صادر می کردیم و برمبنای آن فروش هایمان و منابع دولتی که خوب بود یک حرکت خوبی انجام شد چه  در خط انتقال 48 اینچ گاز که انجام گرفت که تا آن زمان سبزوار از نظر گاز در یک بن بست بود و عبور الحمدالله خط پرقدرت کشوری توانست سر و سامانی به گازرسانی حوزه انتخابیه بدهد و چه در زمینه های دیگر.

ما در همان دوره همه وزرا و معاونان رئیس جمهور و رئسای سازمان های کشوری را حداقل یک و بعضی را دوبار و سه بار آوردیم و توانستیم از هر کدام اینها پول و اعتباری بگیریم و این وضعیت رقم بخورد که سبزواری که از لحاظ توسعه و عمران در اکثر شاخص ها در قعر جدول استان بود امروز به ردیف های دوم و سوم رسیده است. 

 

رمزگشایی از چگونگی رکورددار شدن سبزوار در تقسیمات کشوری

دکتر محسنی ثانی سپس درباره چگونگی تأسیس 4 شهرستان جدید در حوزه سبزواربزرگ در مدت 4 سال که رکوردی در تقسیمات کشوری محسوب می شود ، گفت: در بدو ورودم به مجلس آن زمان مجموعه حوزه انتخابیه فقط یک شهرستان بود. با آمار و ارقامی که از دستگاه های مختلف گرفتم سبزوار از نظر وضعیت توسعه ای در ردیف آخر جدول البته قبل ازکلات نادر بود. مشکلات و تنگناهای زیادی وجود داشت و من هم به عنوان یک مدیر که سال های سال در دستگاه های مختلف به خصوص در وزارت کشور مدیریت کرده بودم این وضعیت برایم قابل قبول نبود، بنابراین آنچه را رصد کردم و به عنوان پله کانی برای توسعه های مختلف در بخش های گوناگون مد نظرم قرار گرفت، ارتقاء بخش های سبزوار بزرگ به شهرستان های مختلف بود.به خصوص با توجه به مطالباتی که مردم داشتند به ویژه در دو بخش جوین و جغتای آن زمان این بود که تصمیم گرفتیم تقسیمات کشوری را در حوزه انتخابیه رقم بزنیم.

وی ادامه داد: آن زمان آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بود و ما از زمان وزارت کشوری و استانداری و فرمانداری ها از قبل با هم رفیق 30 ساله بودیم. در شورای نگهبان هم من 5 سالی مدیرکل انتخابات در استان ها بودم و باز در آنجا هم با دکتر احمدی نژاد ارتباط داشتم و یک رفاقت چند جانبه بین مان وجود داشت که البته بعد این ها ورق خورد و قصه فرق کرد.

از طرف دیگر با مرحوم کردان هم از زمانی که دراوایل انقلاب فرماندار آمل بودم و ایشان دادستان انقلاب شهرستان آمل بودند آشنایی داشتم و این آشنایی وهمکاری بعدها هم ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام من شدم نماینده، مرحوم کردان شد وزیر کشور و احمدی نژاد شد رئیس جمهور و در استانداری خراسان  رضوی نیز همکاران خودم از زمانی که مسئولیت استانداری خراسان بزرگ را داشتم حضور داشتند و بدین ترتیب زمینه برای اینکه ارتقائات در شهرستان سبزوار انجام شود، فراهم شد. بنابراین ما شروع کردیم و انصافا موسسه آبادانی دیار سربداران در این زمینه زحمت زیادی کشیدند و پیمانکار و مشاور گرفتند و طرح ها را آماده کردند و توانستیم در مدت بسیار کوتاهی این دو بخش عمده را از بخش به شهرستان ارتقاء دهیم و پشت سرش هم خوشاب و داورزن ارتقاء یافتند. که این گامی اساسی بود برای ارتقاء منطقه زیرا طبیعتا یک فرمانداری به 5 فرمانداری تبدیل شد، ادارات مختلفی در همه شهرستان ها مستقر شدند و بودجه ، ردیف ، امکانات و همه چیز یک مرتبه 5 برابر شد .

و چنین شد که رکوردی در تقسیمات کشوری ایران به وجود آمد و شما الان می بینید همین نیشابور خودمان بعد از این همه مدت بخش های بزرگی که سه برابر بخش های ما جمعیت داشتند هنوز به شهرستان ارتقاء نیافتند  و علاوه بر آن 60 واحد تقسیماتی در خراسان رضوی داریم که از همان زمان باقی مانده اند و هنوز بلاتکلیفند ولی استثنائا در سبزوار اینطور رقم خورد.

 

نگاهی اجمالی به سایر دستاوردهای سبزوار بزرگ

وی سپس به دستاوردهای سبزوار در حوزه های صنعتی، دانشگاهی، بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: ما الان تنها شهری هستیم که بعد از مشهد در شمال شرق کشور و حتی با حساب دو استان خراسان شمالی و جنوبی دارای بخش جراحی قلب باز هستیم و در همین مدت بیمارستان حشمتیه به کل خراب شد و دوباره به عنوان بیک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ساخته شد و همین بیمارستان زیرساختی شد که ما توانستیم برپایه همین بیمارستان رشته دکترای تخصصی اطفال را برای سبزوار بگیریم که وزن این رشته شاید از بیمارستان حشمیته کمتر نباشد.

محسنی افزود: در زمینه دانشگاهی نیز علاوه بر توسعه و ارتقاء خوبی  که در دانشگاه های حکیم سبزواری و علوم پزشکی داشتیم ، خلق دانشگاه های جدیدی نظیر فناوریهای نوین و علوم قرآنی نیز از دیگر دستاوردهای این دوره است.

وی در ادامه به فعالیت های عمرانی صورت گرفته از جمله آب و گاز رسانی به روستاها و احداث راه های روستایی ، خرید چندهزارتن قیر برای شهرداری و ...اشاره کرد که همه این موارد البته با مساعدت دولت ها و دولتمردان و مسئولان به ثمر رسیده است.

وی تأکید کرد، بعضی از این مسائل هم بر می گردد به یک سری امکاناتی که به هرحال مورد عنایت ویژه ای قرار گرفت. ما بر مبنای قرابتی که با عالم عامل و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله واعظ طبسی داشتیم از ایشان تقاضا کردیم که در سبزوار هم پرچم آقا علی بن موسی الرضا به اهتزاز در بیاید و دلمان می خواهد یک یادگاری ماندگاری هم از آستان قدس رضوی اینجا باشد و ایشان هم درخواست ما را قبول کردند و مجتمع فرهنگی فاخری در اینجا با سرمایه آستان قدس رضوی احداث شد و اکنون آماده افتتاح است اما چون به بیماری و سپس درگذشت آیت الله طبسی برخورد کردیم، افتتاح فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) به تأخیر افتاد. اما چند روز قبل به خدمت تولیت جدید استان قدس رسیدیم و برای مدیریت و بهره برداریش با هم رایزنی کردیم.

 

پایانی بر یک تاریخ اختلاف ، درگیری و تشتت

وی در ادامه اظهار داشت: به هرحال همه خدماتی که انجام شد چه در برقراری پل هوایی از طریق فرودگاه سبزوار و چه دردانشگاه، صنعت، ارتقاء بخش ها و گاز و راه روستایی و لازمه همه اش یک چیز بود و آن هم بعد از لطف الهی، وحدت، همسویی، همدلی و همراهی مسئولان بود و من به این خاطر 8 سال قبل خدمت شما گرامیان رسیدم و این بار سنگین امانت را بر دوش کشیدم تا بتوانم  به یک تاریخ اختلاف و درگیری و تشتت پایان بدهم , ثابت کنم دو نفر نماینده حتی با سلایق گوناگون می توانند در کنار هم نسبت به عمران و توسعه و آبادانی شهرستانشان کار کنند و خدمت کنند و به شهر و جامعه شان آرامش ببخشند. شما در این 8 سال واقعا ارامش دیددید و درگیری و تشتت ندیدید. دست در دست هم دادیم و توفیق هایی اصل شد.

 

توصیه ای چکیده یک عمر تجربه

محسنی ثانی در ادامه گفت: در اینجا من توصیه ای می خواهم داشته باشم به عنوان کسی که بر مبنای شناسنامه اش چند صباحی از این دو نماینده عزیز مجلس دهم بزرگتر است و 37 سال مطابق عمر انقلاب در مسئولیت های مختلف انقلاب خدمت کرده و طبیعتا با ساختارها و سازمان های نظام جمهوری اسلامی اشناست و بضاعت ناچیزی را کسب کرده است می خواهم عرض کنم اگر واقعا می خواهید موفق باشید چنین همراهی، همدلی و همزبانی را به خاطر خدا ومردم که لایق خدمتند واقعا بین خود ایجاد کنید. و اگر  توانستید این همدلی را ایجاد کنید، یقین می دانم که انچه تا الان انجام شده می تواند با سرعت بیشتری انجام شود. به خصوص در دوران پسابرجام به برکت این اتفاقات خوبی که در برجام افتاد در دوران پسابرجام 

 

روایت روزهای سخت

نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی سپس اظهار داشت: انصافا در این دوره دوم یک کار سختی را داشتیم با آقای سبحانی فر. زیرا فضای سختی بر کشور حاکم بود. بودجه های کشور وضع بدی داشت و شما می دانید که دیگر ما آن مقدار بشکه نفت را نمی توانستیم صادر کنیم بر مبنای قطعنامه هایی که آن زمان کاغذپاره نامیده شد  و همان ها اثر خود را گذاشت و کسی نفت را نمی خرید تا جایی که سال گذشته باید میزان فروش نفتمان به صفر می رسید و باید هیچ کشتی ما درهیچ بندری پهلو نمی گرفت و هیچ هواپیمای ما درهیچ فرودگاه نمی نشست و هیچ گونه رابطه بانکی ، پولی دلاری وجود نداشت. و طوری شد که ما حتی برای اینکه بتوانیم حقوق سفیران مان را بدهیم باید با چمدان به صورت قاچاق چیزی می فرستادیم.

این محدودیت ها که به وجود امده بود و قیمت نفت که از 120 دلار به زیر 40 دلار رسید تنگناهای های سنگینی به وجود اورد اما با وجود همه این محدودیت ها با تلاش هایی که انجام دادیم و انصافا آقای سبحانی فر هم تمام توانشان را گذاشتند تا با هم در راستای پیشرفت منطقه کار کنیم.

 

دو نکته اخلاقی

محسنی ثانی درآخرین لحظات سخنرانیش به دو نکته اخلاقی نیز اشاره کردر و به همه مسئولان به ویژه نمایندگان منتخب مجلس دهم گفت: قانون اساسی بر مبنای اصول 82 تا 89 واصول دیگر ظرفیت بسیار سنگین و و شخصیت بسیار سنگینی را برای نمایندگان قائل شده است. سنگینی این ظرفیت و شخصیت حقوقی که بر دوش نمایندگان گذاشته شده است، به سنگینی خون شهداست.

وی همچنین اظهار داشت : برادران عزیز بر مبنای تجاربم عرض می کنم که هر چه قدر که دامنه مسئولیت ها وسیع تر و گسترده تر می شود دام شیطان هم وسیع تر و پیچیده تر می شود. و باید بسیار مواظب لغزش ها باشید.

 

غزلی زیبا از قیصر امین پور زبان حال نماینده سبزوار و پایان بخش سخنانش

محسنی ثانی در پایان غزلی از قیصر امین پور را به عنوان حسن ختام سخنانش قرائت کرد:

 
سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
 
چو گلدان خالی لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
 
اگر داغ دل بود ما دیده ایم
اگر خون دل بود ما خورده ایم
 
اگر دل دلیل است آورده ایم
اگر داغ شرط است ما برده ایم
 
اگر دشنه ی دشمنان,گردنیم
اگر خنجر دوستان,گرده ایم
 
گواهی بخواهید:اینک گواه
همین زخم هایی که نشمرده ایم
 
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم
 
 
 
حاشیه ها:
 
1- مجری مراسم کاظم کرامت رئیس شورای شهر سبزوار بود که  در لابه لای سخنرانی میهمانان اشعار، احادیث و نکات ادبی و حکمی فراوانی و البته لطیفه گویی و شوخ طبعی همیشگی را نیز در اجرای خود داشت و در انتهای مراسم از آنجایی که در پوستر این برنامه عبارت«سبزوار ایستاده تو را سپاس می گوید» درج شده بود، از همه حضار سالن خواست تا دقایقی سرپا بایستند و به صورت پیوسته برای تقدیر از زحمات محسنی ثانی کف بزنند.
 
2- امام جمعه سبزوار هنگام سخنرانی به دلیل کسالت نتوانست به بالای صحنه و پشت تریبون برود و در پایین مقابل حضار ایستاد و دقایقی سخنرانی کرد.
 
3- کاظم کرامت مجری مراسم اعلام کرد، در این برنامه به خاطر کمبود وقت و برخی دلایل دیگر نتوانسته اند برنامه های هنری متنوعی بگنجانند، و تنها بخش هنری برنامه اجرای ضرب نوازی و مرشدخوانی دو تن از هنرمندان جوان شهرستان سبزوار آقایان سید مجید نقیب زاده و علی مومنی مقدم بود.
 
4- اکثر هدایایی که در این مراسم از سوی شخصیت های سیاسی و اداری و هنرمندان و فرهیختگان سبزوار به محسنی ثانی تقدیم شد، شامل چندین لوح تقدیر، دسته گل، قالیچه ، تابلو فرش، تابلو نقاشی، تابلو معرق کاری و نیز ظروف زیبای صنایع دستی از قبیل میناکاری و خاتم کاری بود که در خود سبزوار تولید شده بودند.
آقای حامد شعبانی منش از هنرمندان صنایع دستی سبزوار که در سال های اخیر کارگاه تولید و فروشگاه ظروف میناکاری و خاتم کاری را در سبزوار راه انداخته و بخش عمده ای از هدایای این مراسم از کارگاه وی تهیه شده بود، خود در این مراسم حضور پیدا کرده بود و در گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار اسرارنامه داشت از استقبال خوب همشهریان سبزواری از هنر او ابراز خشنودی کرد و گفت در این مدت کوتاه موفق به توسعه فضای کارگاه خود شده است و از مسئولان درخواست داشت که با حمایت از این صنعت نوپا در سبزوار زمینه بومی سازی کامل این هنر ارزشمند را که هم اکنون بخشی از آن در اصفهان انجام می شود، فراهم آورند.
 
5- در پایان مجری برنامه یک قطعه رباعی را که توسط یکی از شاعران شهرستان برای تجلیل از دکتر محسنی ثانی سروده شده است، به شرح زیر قرائت کرد:
 
این کشور اگر فضای روحانی داشت
دنیای دلش شبی چراغانی داشت
از همت محسنی و تدبیر و امید
این ها همه را به شهر ارزانی داشت
 
*   *   *

گفتنی است، اسرارنامه پیش از این طی مطلبی مفصل به بررسی کارنامه عمکلرد 8 ساله محسنی ثانی پرداخته است. شما گرامیان هم اکنون می توانید آن مطلب را در پیوندهای زیر مطالعه کنید:

 
 
لازم به ذکر است نام محمدرضا محسنی ثانی در فهرست مدیران و چهره های سیاسی سبزواربزرگ که مدتی است توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

به من هم میلیونی پول بدن یه مراسم باشکوهی واسه خود شما برگزار میکنم.. مردن رو چی فرض کردی بزرگوار؟؟؟؟!!!!

منطقی

آقا معلومه شما همینطوری داری یک چیزی میگی که گفته باشی به کی پول داده یعنی فکرمیکنی بنده خدا اومده یک روز همه مسئولان فرمانداران امامان جمعه اعضای شورای شهر و رئسای دانشگاه ها و مردم و بقیه رو جمع کرده به هرکدومشون چند میلیون پول داده که براش مراسم بزرگداشت بگیرن؟ اصلا به نظر خودت چنین چیزی منطقیه؟ آدمی که مسئولیتش توی یک پست تموم شده پولش بیشتر به دردش میخوره تا اینکه بیاد پولشو هزینه کنه چهارتا ادمی که خودشون چندصباح دیگه بیشتر روی کار نیستن بیان براش مراسم تقدیر بگیرن!

جوان

اگر دکتر محسنی خراب شدنی بود و با اون حرف دروغی که شما بهش نسبت میدید خراب شده بود، چنین مراسم تجلیل با شکوهی براش برگزار نمیشد. اگر خودتون در مراسم حضور نداشتید از روی عکس ها و مطالب خبری هم میتونید بفهمید علی رغم همه تلاش هایی که مغرضانی مثل شما انجام دادن تا دکتر رو خراب کنن هیچ کس باور نمیکنه که دکتر محسنی با چنین سابقه شخصی و خانوادگی در علاقه به سبزوار و خدمت به این شهر قصد پشت کردن به مردم شهر و روستاهای سبزوار رو داشته باشه اگر اینطوری بود از همون اول وقتی در شهرها ومناطق دیگه کشور پست های مهم مدیریتی داشت نمیومد همه رو ول کنه و دو دوره از سبزوار نماینده بشه این چیزی هم که شما میگید بریده ای از یک یادداشت کامل ایشونه که قبل و بعدش دلایلشو کامل توضیح داده بود و اصلا از یادداشت اصلی ایشون چنین برداشتی نمیشد که شما با نامردی یا با ناآگاهی و تحت تاثیر الغایی که بهتون شده دارید به دکتر نسبت میدید به هرحال عزت و خواری ادم ها دست خداست و همونطور که در مراسم با شکوه تجلیل از دکتر محسنی دیدید این حرف و حدیث ها و تهمت ها نتونسته بود از احترام و شایستگی دکتر نزد مردم و مسئولان کم کنه

ناصر

فقط حیف که این آخر کار خودشو خراب کرد بیچاره گفت من نمی خوام وقتم رو برای مسایل روستاهای سبزوار بذارم و رفت مسایل کلان شهرها رو حل کنه

یار سربدار

شامن و منزلت افرادو پست و مقامی که میگیرن تعیین نمیکنهrnبلکه شان و منزلت افراد میتونه اون پست و مقام رو هم ارتقابده یا پایین بیارهrnسبزوار شهر بزرگ و با عظمتیه مسئولیتهای مهمش باید به دست افرادی سپرده شه که قدر وارزش این شهررو میفهمن و و توانایی کارکردنو دارن حالا میخواد محسنی باشه یا میخواد هرشخصیت ملی دیگه ای

همشهری

اقای محسنی بهترین گزینه برای فرمانداری سبزوار هستن مظفری نیشابور در مقابل تجربه و کاردانی ایشون باید شاگردی کنه

ببخشید همشهری عزیز من یک سئوال دارم این ایده تنهایی به ذهن شما رسید یا با کسی فکر کردید؟ خوب عزیز من کسی که استاندار بوده و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بوده و معاون استاندار خراسان بزرگ بوده و کمترین سمتش فرمانداری کلانشهرهای مشهد و قم بوده باز یعنی بعد از این همه سال تجربه میاد فرماندار یک شهر کوچیک شه؟ الان دیگه کمتر از وزارت و سفارت و معاونت رئیس جمهوری برای اقای محسنی شایسته نیست

ا.ت

ممنون از گزارش کاملتون درود بر دکتر محسنی بسیار مرد بزرگی هستند و منش بالایی دارن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما