پنجمین هفته استانی فناوری نانو با موفقیت در دانشگاه های سبزوار برگزار شد

همایش دو روزه “هفته فناوری نانو” با محوریت اجرایی دانشگاه حکیم سبزواری در دانشگاه های شهرستان برگزار شد. 
 
دبیر ستاد برگزاری پنجمین هفته استانی فناوری نانو در شهرستان سبزوار از برگزاری موفق این مراسم در سطح دانشگاه های سبزوار خبر داد.
 
دکتر حمید رضا اویسی با اشاره به استقبال بسیار خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های شهرستان از این همایش گفت: این همایش با محوریت اجرایی معاونت پژوهش و فناوری و گروه مواد و متالورژی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
 
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های  صورت گرفته توسط ستاد برگزاری،  برنامه های پنجمین هفته استانی نانو فناوری طی مدت زمانی دو روز و در سه دانشگاه شهرستان برگزار شد.
 
مدیر گروه مواد و متالورژی دانشگاه تصریح کرد : روز اول این همایش ( دوشنبه  ۱۲اردیبهشت)  مراسم  در دو نوبت صبح و عصر برنامه ریزی شده بود که در دو دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در نوبت صبح این همایش، که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برپاشد،  سه سخنرانی  با عنوان ” شناخت و اهمیت نانو فناوری و کاربردهای آن” (دکتر اویسی)، “بسته بندی نانو زیست فعال برای صنایع غذایی”(دکتر فرزی) و “حذف و شناسایی آلاینده ها با استفاده از مواد نانوساختار” (دکتر ذوالفقاری) ارائه گردید و استقبال دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد به گونه ای بود که به تعادل فکری در بحث های پژوهشی و ارتباطات دو دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد منجر شد.
 
دکتر اویسی عنوان کرد: بخش دوم  این برنامه عصر روز دوشنبه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در این بخش سخنرانی هایی با عناوین، “نانو فناوری و درمان سرطان” (دکتر فرزی) و “نانو ذرات تولید شده به روش بیولوژیکی وکاربرد آن در زیست پزشکی” (دکتر ملانیا) ارائه شد که باید بدانید این بخش نیز با استقبال بسیار پرشور اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه مواجه گردید.
 
مدیرگروه مواد و متالورژی دانشگاه یادآور شد: روز دوم همایش پنجمین هفته نانو در شهرستان سبزوار اختصاص به دانشگاه حکیم سبزواری  داشت و با توجه به تعدد اعضای هیات علمی متخصص در این حیطه در دانشگاه  برنامه ریزی جهت برگزاری آن از روزها قبل آغاز شد و با حمایتی که از طرف ریاست دانشکده فنی و مهندسی و  همکاری خوبی که انجمن های علمی دانشکده داشتند این همایش با بهترین کیفیت برگزار شد به طوری که به عقیده حاضران کیفیت برگزاری این همایش از سطح استانی بالاتر بود.
 
وی با اشاره به ارائه چهار عنوان سخنرانی در روز سه شنبه یادآور شد: این سخنرانی ها با عناوین “شناخت و اهمیت نانو فناوری و کاربردهای آن” (دکتر اویسی)”مواد نانو متخلخل و کاربردهای آنها” (دکتر بدیعی – استاد تمام دانشگاه تهران)، “نانو کامپوزیت های پلیمری : حال و آینده” (دکتر فرزی) و “چالش های موجود برای نانو فوتونیک در حوزه سلول های خورشیدی و دیود های نوری” (دکتر الداغی) ارائه شد.
 
دبیر ستاد برگزاری پنجمین هفته استانی نانو  در شهرستان سبزوار عنوان داشت: در اولین سخنرانی  با عنوان  شناخت و اهمیت نانو فناوری و کاربردهای آن، که توسط بنده ارائه شد، مباحثی در رابطه با آشنا کردن اعضای هیات علمی و دانشجویان با علم نانو و بیان مفاهیم مربوط به روش های تولید، نحوه شناسایی و کاربردهای نانو فناوری در ساخت مواد پیشرفته در تجهیزات پزشکی، صنایع نظامی و همچنین سایر محصولات مورد نیاز کشور در سالهای اخیر مطرح گردید.
 
اویسی ادامه داد: سخنران دوم همایش دکتر بدیعی استاد تمام دانشگاه تهران و اندیشمند و محقق برجسته کشور بود که در مبحث “مواد نانو متخلخل و کاربردهای آنها” به سخنرانی پرداخت.
 
وی ادامه داد: دکتر بدیعی در سخنرانی خود ابتدا به اهمیت نگاه هوشمندانه به محیط و طبیعت  و الهام گرفتن از این قابلیت ها برای ساخت مواد جدید و شناخت پدیده هایی که در طبیعت وجود دارد پرداخت سپس در رابطه با نانو مواد متخلخل و روش ساخت و کاربردها و چگونگی ثبت اختراعات در  حیطه این علم  توضیحاتی را ارائه کرد.
 
مدیرگروه مواد و متالورژی دانشگاه افزود: در سخنرانی سوم دکتر فرزی درباره اهمیت نانو کامپوزیت های پلیمری و  اهمیت گرایش و رفتن به سمت این مواد مباحثی مطرح کرد و در چهارمین سخنرانی دکتر الداغی در مبحث سلول های خورشیدی به ارائه مطالبی پرداختند.
 
وی ادامه داد: برنامه عصر این همایش برگزاری  “کارگاه آموزشی تصویربرداری با میکروسکوپ نیروی اتمیAFM ” بود که مدرس این کارگاه تکتم گرامی پور دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم بود که این کارگاه آموزشی نیز مورد استقبال  چشمگیر دانشجویان کلیه رشته ها قرار گرفت و در پایان کارگاه برای افراد حاضر گواهی حضور در کارگاه صادر شد.
 
دبیر ستاد برگزاری پنجمین هفته استانی نانو  در شهرستان سبزوار خاطر نشان کرد: از جمله نکات بسیار ارزنده و مهم برگزاری این مراسم در دانشگاه حکیم سبزواری حضور مسئولین و نمایندگانی از صنایع شهرستان سبزوار در این همایش بود.
 
وی در خاتمه با اشاره به پتانسیل های خوب دانشگاه حکیم سبزورای اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد برگزاری همایش های ملی و کشوری در زمینه های مختلف پژوهشی به میزبانی این دانشگاه  باشیم.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما