افزایش چشمگیر بازدید مسافران نوروزی از موزه های سبزوار / استقبال بی نظیر از موزه نفت

وبسایت میراث آریا متعلق به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد:
 
افزايش چشم گير بازديد مسافران نوروزي از موزه هاي شهرستان سبزوار
 
معاون ميراث فرهنگي، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به وجود موزه هاي ارزشمند و افخر در شهرستان سبزوار گفت: بر اساس آمار ارائه شده در نوروز امسال شاهد افزايش چشمگير بازديد مسافران نوروزي از موزه هاي اين شهرستان هستيم.
 
به گزارش روابط عمومي دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر استان خراسان رضوي، محمد ركني با اعلام اين خبر افزود: موزه هاي سبزوار كه شامل موزه مردم شناسي، حيات وحش،موزه وقف، موزه شهداء و موزه نفت مي باشند در نوروز امسال ميزبان تعداد بسيار زيادي از گردشگران و مسافران نوروزي بود.
 
وي گفت: در اين ميان موزه نفت به عنوان يكي از زيباترين موزه هاي شهرستان سبزوار با استقبال بي نظير گردشگران و مسافران نوروزي در اين شهرستان روبه رو شده است.
 
به گفته ركني، اين موزه كه به معرفي تاريخچه نفت در اين شهرستان و سابقه توزيع نفت مي پردازد در تعطيلات نوروز امسال ميزبان بازديدكنندگان بسيار زيادي بود به گونه اي كه گاه حتي ساعت بازديد از اين موزه در نوورز امسال با افزايش همراه بود.
 
معاون ميراث فرهنگي، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: موزه نفت به معرفي تاريخچه نفت در شهرستان سبزوار و نحوه توزيع اين مايه حياتي مي پردازد و در اين موزه، نازل، مخزن، شيرها و ابزار و سايل مرتبط با توزيع نفت و هم چنين عكس ها و اسنادي در خصوص توزيع نفت در ساليان گذشته به نمايش درآمده سات.
 
وي خاطر نشان كرد: با تمهيدات صورت گرفته در نوروز امسال شاهد افزايش چشمگير تعداد بازديد كنندگان از موزه ها واماكن فرهنگي – تاريخي استان و به ويژه شهرستان سبزوار بوديم.
 
قدمت بنای موزه [نفت] سبزوار به سال‌های دهه 1320 شمسی باز می‌گردد. این موزه که یک جایگاه پخش بنزین و فرآورده های نفتی بوده، ابتدا تحت عنوان ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس شناخته می شد که پس از ملی شدن صنعت نفت به ساختمان شرکت ملی نفت ایران تغییر نام داد.
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما