بازدید رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از لوکیشن فیلم سینمایی کوپال / کاظم ملایی:خانم ابتکار حامی معنوی کوپال است

نگاه ویژه دانشگاه حکیم سبزواری به هنر و فعالان عرصه های فرهنگی و هنری  
 
رئیس و جمعی از مسولان دانشگاه حکیم سبزواری روز شنبه از لوکیشن فیلم کوپال در این دانشگاه بازدید و با کارگردان و هنرمندان این فیلم گفتگو کردند.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این بازدید گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های شرق کشور نگاه ویژه ای به هنر و هنرمندان دارد.
 
دکتر جواد حدادنیا با اشاره به این موضوع که تعامل دانشگاه و هنرمندان، در تقویت حوزه های فرهنگی موثر است، افزود: از آن جهت که ثبت مباحث فرهنگی و انتقال به نسل‌های آتی موضوع بسیار مهمی است و دانشگاه محلی برای پرورش نسل های آینده کشور است، دغدغه کار فرهنگی وحمایت از هنر و هنرمند همواره مورد توجه مسولان این دانشگاه بوده است.
 
رئیس دانشگاه تصریح کرد: بی شک تهیه و تولید این پروژه ی سینمایی کار دشواری است اما مطمئنم که نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت و ما در دانشگاه حکیم سبزواری به سهم خود تاکید می‌کنیم که هر کار و کمکی که از دستمان بربیاید،‌ دریغ نخواهیم کرد.
 
وی  در ادامه از عوامل فیلم دعوت کرد در جلسه ی به میزبانی دانشگاه به  نقد و بررسی  تولیدات سینمایی روز  کشور  برای دانشجویان بپردازند.
 
دکتر حدادنیا همچنین پیشنهاد داد به جهت جذابیت لوکیشن این فیلم امکانی فراهم شود که پس از اتمام فیلم برداری شرایط جهت بازدید عموم از این لوکیشن فراهم گردد.
 
کاظم ملایی کارگردان فیلم در این بازدید با اشاره به حمایت دانشگاه از گروه سازنده فیلم، گفت: خوشحالیم که دانشگاه حکیم سبزواری، کمر همت بست و در کنار سازندگان فیلم کمک کرد‌ تا این پروژه به بهترین شکل در این دیار تاریخی و فرهنگی اتفاق بیافتد و ما از پشتیبانی و همکاری فراوانی که این نهاد در امر تولید این فیلم داشت سپاسگزاریم .
 
این هنرمند سبزواری در ادامه با اشاره به داستان فیلم کوپال اظهار داشت: « کوپال» داستان مردی شکارچی را بازگو می کند که در آخرین روز سال درگیر مسائل و دچار تحولاتی می شود که سیر روایی جذاب و نفس‌گیری را رقم می زندو به واقع مضمون و محتوای با ارزشی را مطرح می‌کند.
 
ملایی همچنین از حمایت معنوی سازمان حفاظت محیط زیست در این پروژه خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که قصه‌ کوپال در راستای حفظ محیط زیست است، خانم دکتر ابتکار هم به عنوان حامی معنوی این کار همراه ما هستند.
 
ملایی با تاکید براین مهم که اساسی ترین و سخت ترین کارها می باشد و هر فیلمسازی تلاش و کوشش می کند تا لوکیشن مناسبی را بر اساس فیلمنامه انتخاب کند افزود: حدود چهل درصد فیلم برداری فیلم در این لوکیشن صورت می پذیرد.
 
وی اظهار داشت:سعی  و تلاش عوامل سازنده بر این است که پس از نمایش فیلم در جشنواره های بین المللی در فروردین ماه ۹۶ اکران کشور فیلم را داشته باشیم.
 
لازم به یادآوری است، فیلم سینمایی «کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی است که فیلم برداری آن با مدیریت فیلمبرداری مجید گرجیان، دی ماه سال جاری در شهرستان سبزوار آغاز شد و اینک فیلم برداری این فیلم درمحل دانشگاه حکیم سبزواری ادامه دارد.
 
دراین فیلم لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام بازی می کنند و نخستین فیلم بلند داستانی ساخته کاظم ملایی نیز به شمار می آید. این کارگردان پیش از این فیلم های کوتاهی چون «لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید»، «منها» و «دیلیت» را کارگردانی کرده است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما