علی همتی:

فرودگاه سبزوار یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی شهرستان است

مدیر فرودگاه سبزوار در گفت‌وگو با تسنیم:
افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار در دستور کار قرار دارد
 
مدیر فرودگاه سبزوار گفت: افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار در دستور کار قرار گرفته است.
 
علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: فرودگاه سبزوار از نظر ساختاری، عملیاتی و زیرساختی به عنوان پشتیبان پروازهای فرودگاه مشهد محسوب می‌شود.
 
وی افزود: در سال 85 این فرودگاه به عنوان مرز هوایی بین‌المللی شناخته شده و همین امر ظرفیت پذیرش پروازهای خارجی را برای ما فراهم کرده است.
 
همتی با تاکید بر‌اینکه این فرودگاه توانایی پذیرش هواپیماهایی تا رده بدنه متوسط و پایین‌تر از آن دارد عنوان کرد: روند حرکتی فرودگاه سبزوار از زمانی که وارد چرخه صنعت هوایی کشور شده دارای فراز و نشیب های زیادی بوده است.
 
وی با بیان اینکه اوج پروازهای فرودگاه سبزوار از 12 سال گذشته تاکنون در سال‌های 90 و 91 رقم می‌خورد تصریح کرد: متاسفانه با آغاز تحریم‌ها و روند کاهش خدمات پروازی در کشور شرکت‌های هواپیمایی نیز دچار مشکلاتی شدند که این موضوع بر روند پروازهای این فرودگاه نیز تاثیر گذاشت.
 
همتی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون شاهد رکود جدی در برقراری پروازهای فرودگاه سبزوار بوده‌ایم گفت: از سه ماه گذشته و با پیگیری‌های انجام شده و عنایت دولت تدبیر و امید و سازمان هواپیمایی کشور روند اجرای پروازهای فرودگاه سبزوار از سر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به استقبال مردم شهرستان‌های غرب خراسان‌رضوی از پروازهای فرودگاه سبزوار عنوان کرد: در حال حاضر ما در هر هفته چهار پرواز داریم که به صورت منظم اجرا می‌شود.
 
مدیر فرودگاه سبزوار با اشاره به آمادگی فرودگاه سبزوار برای اجرای پروازهای عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در این زمینه ما نیاز به هماهنگی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی سفرهای زیارتی عتبات عالیات داریم.
 
همتی با بیان اینکه وجود فرودگاه در هر منطقه‌ای از مهمترین زیرساخت‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود یادآور شد: زیرساخت لازم برای صنعتگران، صادرکنندگان و بازرگانان سبزواری در زمینه صادارت محصولاتشان از طریق این فرودگاه آماده فراهم است.
 
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای ارتقاء سطح کاری فرودگاه توسعه و بهره وری از همه ظرفیت هایی است که به دلیل بروز مشکلات مختلف نتوانسته‌ایم به آنها بپردازیم.
 
مدیر فرودگاه سبزوار عنوان کرد: افزایش پروازها، توسعه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر با افزایش طول باند، زمینه سازی برای افزایش شرکت‌های هواپیمایی و معرفی فرودگاه سبزوار به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی شهرستان از این برنامه‌ها است.
 
همتی ادامه داد: فرودگاه سبزوار به عنوان یک مجموعه شهرستانی از معدود فرودگاه هایی که از سیستم روشنایی در شب برخوردار است و توانایی پذیرش سطوح پروازی در شب را نیز دارد.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما