کارخانه اسید سیتریک جوین آماده بهره برداری شد

علی امید بخش رئیس اداره صنعت و معدن سبزوار که طی یک هفته گذشته روزهای پر چالشی را به خاطر اعتراضات بعضی کارمندان و رسانه های شهرستان علیه عملکرد خود، سپری کرد(منبع)، امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا از آماده شدن یک پروژه صنعتی در غرب خراسان رضوی برای بهره برداری خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه امیدبخش که عملکردش طبق ادعای بعضی کارمندان اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به خاطر جانبداری از یکی از نمایندگان فعلی و نامزدهای انتخابات آینده مجلس و سوق دادن بعضی تسهیلات دولتی به سمت مصارف انتخاباتی در جریان انتخابات پیش رو، زیر سئوال رفته بود و باعث شده بود در یکی از روزهای کاری حق ورود به اداره را پیدا نکند، در مصاحبه جدید خود هیچ اشاره ای به جریانات اخیر این اداره نکرده است و فقط به ارائه توضیحاتی درباره آمادگی کارخانه اسیدسیتریک جوین برای بهره برداری پرداخته است.

گفتنی است، بعد از جریانات یک هفته گذشته اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار که بعضی از کارمندان در اعتراض به عملکرد رئیس اداره حاضر نشدند در یک روز کاری امیدبخش را به داخل اداره راه بدهند، کارمندان معترض برای مدتی بازداشت شدند و بعد از آن هرچند این اتفاق مهمی در حوزه سیاسی و اداری شهرستان محسوب می شد، اما تا به این لحظه هیچ یک از مقامات مسئول برای تنویر افکار عمومی در هیچ یک از رسانه های رسمی شهرستان توضیح روشنی از شرح جریانات پیش آمده نداده اند!

اسرارنامه در ادامه متن اظهارات امیدبخش درباره کارخانه اسیدسیتریک جوین را منتشر می کند:

کارخانه اسید سیتریک جوین آماده بهره برداری شد
 
سبزوار- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: طرح کارخانه اسید سیتریک جوین در پی تجهیز و کسب مجوز فعالیت آماده بهره برداری شد.
 
علی امیدبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این کارخانه که اخیرا مجوز فعالیتش از سوی وزارت صنعت و معدن صادر شد، به دلیل مشکلات مالی در سالهای گذشته تکمیل و تجهیز نشده بود.
 
وی ادامه داد: بر این اساس و با عنایت دولت تدبیر و امید 470 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل و راه اندازی این طرح پرداخت شد . 
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: کار ساخت این طرح سال 1378 با سرمایه اولیه 125 میلیارد ریال با محوریت شرکت کشت صنعت جوین آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبارات و نقدینگی راکد مانده بود. 
 
وی سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت جوین برای اجرای این طرح را هزار و 330 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با بهره برداری از کارخانه اسید سیتریک 200 نفر اشغال مستقیم ایجاد شد. 
 
امیدبخش افزود: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید 20 هزار تن اسید سیتریک را دارد که می تواند بخشی از نیاز های داخلی کشور را در صنایع غذایی رفع کند. 
 
وی ادامه داد: این کارخانه در آینده نزدیک با حضور جمعی از مسئولان بطور رسمی افتتاح شود. 
 
240 کارخانه و کارگاه بزرگ و کوچک در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی فعال هستند. 
 
جوین در 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما