کتاب «دادخواست» با اشعار اعتراضی حمید سبزواری منتشر شد

«دادخواست» در مشهد منتشر شد
 
چاپ نهم کتاب «دادخواست» توسط انتشارات «سپیده باوران» در مشهد منتشر شد.
 
به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اشعار این کتاب شعر را امید مهدی‌نژاد گردآوری کرده است.
 
در کتاب «دادخواست»، 100 شعر با مضمون اعتراض از شاعران متعددی گردآوری شده است.
 
قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی، مریم آریان، محمدرضا آغاسی، عباس احمدی، بیژن ارژن، حسین اسرافیلی، مهدی اشرفی، محمود اکرامی‌فر، مرتضی امیری‌اسفندقه، ساعد باقری، قاسم رفیعا، حمید سبزواری و ... شاعرانی هستند که اشعارشان در این کتاب آمده است.
 
دردنامه، توسعه، ترانه‌های زمین، کابوس، قصیده، ظهور فتنه، کنار خیابان، قاب، وهم نقاب، باران آخر، شب یلدا، کاغذپران، کفران، ابوذر، غم نان، مردان بلدرچین، در روزگار قحطی وجدان، نان و عشق و گل، بغض و ... اشعار کتاب «دادخواست» هستند.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «این شعر اعتراض که ما می‌شناسیم و در این دفتر نمونه‌هایی از آن دیده می‌شود، در دامان انقلاب اسلامی بالیده و غالبا متعهد به حفظ ارزش‌هایی است که این انقلاب با آ‌نها بنا شده است.
 
به همین سبب موضع این شعرها غالبا موضعی اصلاحی است، نه رویارویی و براندازی. این شعر را می‌توان وسیله‌ای برای تحکیم آن ارزش‌ها و این نظام دانست، البته تحکیم به مدد اصلاح کج‌روی‌ها و نه با چشم بستن و زبان در کام کشیدن به بهانه حفظ نظام و ندادن بهانه به دست دشمن.»
 
کتاب «دادخواست» در 256 صفحه با قطع رقعی و جلد شومیز منتشر شده است.
 
تیراژ این کتاب هزار نسخه است و با قیمت 12هزار تومان عرضه می‌شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما