فرودگاه بین المللی سبزوار در ردیف پُر پروازترین فرودگاه های کشور به عتبات عالیات


فرودگاه بین المللی سبزوار در هشت ماهه نخست سال ۹۱ موفق شد ، در میان ۵۴ فرودگاه کشور رتبه نهم تعداد پروازها به عتبات عالیات را از آن خود کند و بدین ترتیب این فرودگاه در حال حاضر یکی از پرپروازترین فرودگاه های کشور به عتبات عالیات است.

این خبر غرورانگیز و افتخار آمیزی است که امروز وبسایت رسمی دکتر محسنی ثانی نماینده مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی به همراه یک گزارش تصویری زیبا منتشر کرده است.
پروازهای عتبات عالیات از سبزوار سهم به سزایی در کاهش هزینه های ساکنین عزیز شهرستان های غرب خراسان رضوی داشته است. چرا که مسیر آنها را در هریک از شهرهای جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد ، روداب ، بردسکن ، کاشمر ، خلیل آباد و ... که باشند تا نزدیک ترین فرودگاه دارای پرواز به عتبات عالیات ، به حدود یک سوم و حتی در برخی نواحی مانند جغتای ، داورزن و بردسکن فاصله آنها را به حدود یک چهارم کاهش می دهد.
علاوه بر آن در طولانی مدت زمینه های اشتغال و صرفه جویی ارزی در منطقه غرب ، مرکز و جنوب غرب خراسان رضوی را فراهم می آورد.و لذا راه اندازی پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار ، پروژه ای سراسر مبارک برای حدود یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق محسوب می شود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، در حدود کمتر از یک سال گذشته که در بهمن 90 پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار راه اندازی شد ، کمتر کسی گمان می کرد ، فرودگاه سبزوار در این مدت کوتاه به چنین جایگاه قابل توجهی در کشور ، دست یابد که حتی با فرودگاه کلان شهر شیراز وارد رقابتی تنگاتنگ شود.
حتی عده ای از کسانی که همیشه در لباس ظاهری انتقادگری ، قصد سیاه نمایی و ترویج بدبینی در جامعه را دارند ، درسال گذشته ، راه اندازی پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار را نقشه انتخاباتی و تبلیغاتی دکتر محسنی ثانی در آستانه انتخابات نهم مجلس معرفی می کردند و با قاطعیت می گفتند مدتی بعد از انتخابات این پروازها متوقف می شود.
اما همت ، غیرت و ایمان مردمان خطه سربداران و جدیّت مسوولان و نمایندگان نه تنها اجازه نداد این پروازها متوقف شود بلکه امروز جایگاه فرودگاه سبزوار را به رتبه نهم و بسیار نزدیک به جایگاه رتبه هشتم کشور ارتقاء داده است.
گفتنی است به دلیل اهمیتی که تأسیس فرودگاه ها در هر منطقه دارد ، وجود فرودگاه بین المللی در شهر سبزوار از زمان افتتاح تا کنون در برخی مناطق خراسان مورد توجه و حساسیت خاصی قرار گرفته است.
حتی مشاهده شده است که در بعضی از شهرهای خراسان ، عده ای سعی می کنند ،  آمار و گزارش هایی مأیوس کننده و برخلاف واقعیتی از عملکرد و دست آوردهای فرودگاه سبزوار منعکس کنند و در واقع به شکل ناشیانه ای تلاش می کنند اهمیت و ارزش وجود این اساسی ترین زیرساخت توسعه در سرزمین بیهق را نادیده بگیرند.
اما وجود چنین آمارهای روشن کننده ای و عرضه آنها به مخاطبان می تواند تأثیر مناسبی بر افزایش صحیح آگاهی های عمومی در مورد مسائل مهم منطقه ای داشته باشد.
پس از بیان این مقدمه کوتاه به انتشار متن کامل گزارش تحلیلی منتشر شده در وبسایت دکتر محسنی ثانی می پردازیم :
 
نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ، ضمن اعلام این خبر افزود : این آمار توسط شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور اعلام شده است و بر همین مبنا فرودگاه سبزوار در اکثر شاخص ها از قبیل تعداد پروازهای داخلی و خارجی ، تعدادمسافرین و بارهای جابه جا شده ، تعداد مقاصد مسافری از رتبه های مطلوبی برخوردار است.
دکتر محسنی ثانی همچنین اظهار داشت : فرودگاه سبزوار با برخورداری از ظرفیت های مهم منطقه ای توان آن را دارد که از پروازهایی به سایر مقاصد داخلی و خارجی برخوردار شود.
وی گفت : برقراری پروازهای حج عمره یکی از اهداف درحال پیگیری برای برای فرودگاه بین المللی سبزوار است.
به گزارش روابط عمومی وبسایت دکتر محسنی ثانی ، شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور اخیراً با انتشار یک ماهنامه الکترونیکی ، به ارائه گزارشی تفصیلی از میزان پروازهای رفت و برگشتی انجام شده در فرودگاه های ایران به عتبات عالیات پرداخته است.

طبق این گزارش از مجموع فرودگاه های ۵۴ گانه کشور در سال ۹۱ تنها ۱۸ فرودگاه به کشور عراق پرواز رفت و برگشت داشته اند ، که تقریباً همه این فرودگاه ها در شهرهای مرکز استان مستقر هستند.
برهمین اساس فرودگاه سبزوار موفق شده است ، در ۸ ماهه نخست سال ۹۱ باانجام ۲۳ فروند پرواز (برخاست و نشست) ، پس از فرودگاه های امام خمینی تهران ، مشهد ، اصفهان ، کرمان ، تبریز ، رشت ، ساری و شیراز ، رتبه نهم فرودگاه های کشور را به خود اختصاص دهد.
بررسی ها همچنین نشان می دهند ، پس از سبزوار ، رتبه بعدی میزان پروازهای عتبات عالیات به ترتیب به فرودگاه های ارومیه ، کرمانشاه ، بیرجند ، یزد ، زنجان ، گرگان ، اردبیل ، اهواز ، و زاهدان اختصاص دارد.
سایر فرودگاه های کشور به طور کل در این مدت هیچ پروازی به عتبات عالیات نداشته اند.
همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این منبع معتبر آماری ، در جریان پروازهای انجام شده به عتبات عالیات در فرودگاه سبزوار ، ۳ هزار و ۲۴۷ نفرمسافر به همراه ۳۷ هزار ۶۳۲ کیلوگرم بار جابه جا شده اند.
نکته جالب اینجاست که فاصله فرودگاه سبزوار در جایگاه نهم این جدول با فرودگاه شیراز که با ۲۵ پرواز رفت و برگشت به عتبات عالیات در جایگاه هشتم قرار دارد فقط  ۲ پرواز است.
و باز جالب تر این است که بدانیم هرچند تعداد پروازهای رفت و برگشتی شیراز به عتبات عالیات ۲ فروند بیشتر از فرودگاه سبزوار بوده است ، اما در همین تعداد پروازهای انجام گرفته حجم بار و مسافر منتقل شده در سبزوار بیشتر از شیراز می باشد. به طوری که تعداد مسافرانی که در ۸ ماهه نخست سال ۹۱ از فرودگاه شیراز به عتبات عالیات رفته و برگشته اند ۳ هزار و ۳۰ نفر به همراه ۲۷ هزار ۶۱۵ کیلوگرم بار بوده است که این مقادیر به طور آشکاری از رقم مسافران و بارهای جابه جا شده در سبزوار کمتر است.
بدین ترتیب می توان گفت : حتی فرودگاه سبزوار این توانمندی را دارد که به زودی با پشت سر گذاشتن فرودگاه شیراز به رتبه هشتم جدول پرپروازترین فرودگاه های ایران به کشور عراق دست یابد.

گفتنی است  طبق جدول ارائه شده توسط شرکت مادرتخصصی فرودگاه های ایران ، در حال حاضر ۱۴ استان کشور فاقد پرواز به عتبات عالیات بوده ، ۱۷ استان کشور تنها از یک فرودگاه فعال خود به مقصد عتبات عالیات پرواز دارند و فقط یک استان یعنی استان خراسان رضوی از طریق دو فرودگاه بین المللی به عتبات عالیات پرواز رفت  و برگشت دارد.
برای توضیح بیشتر باید بگوییم ، در حال حاضر در میان شهرستان های ۳۰ گانه خراسان رضوی تنها دو شهرستان مشهد و سبزوار دارای فرودگاه فعال هستند و به دلیل همین موقعیت انحصاری ، پروازهای عتبات عالیات در این فرودگاه ها از رونق خوب و چشم انداز بهتری در آینده برخوردار است.
چندی قبل نیز شماری از کارگزاران زحمت کش و پرتلاش دفاتر زیارتی موجود در شهرستان های غرب خراسان رضوی جهت تضمین و افزایش پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار با نمایندگانی از موسسه آبادانی دیار سربداران  جلسه ای تشکیل دادند که شرح کامل جلسه مذکور توسط وبسایت دکتر محسنی ثانی ، نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در آدرس زیر منتشر شده است .
پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه بین المللی سبزوار ادامه می یابد.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی سبزوار که کمتر از یک دهه از افتتاح و شروع به کار آن می گذرد در طول تمام سال های فعالیت خود به آرامی مسیر فعالیت روبه افزایشی را پیموده است.
این فرودگاه به عنوان یکی از اولین زیرساخت های اساسی توسعه در خطه سربداران (شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ) و نواحی مجاور محسوب می شود و در حال حاضر پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد نیز می باشد.
موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان یک نهادمردمی قدرتمند و با نفوذ در غرب خراسان رضوی از ابتدا تا کنون پشتیبان راه اندازی ، فعال سازی و توسعه فرودگاه بین المللی سبزوار بوده است.
منبع : وبسایت دکتر محسنی ثانی


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
راه نزدیک فرودگاه بین المللی سبزوار تا رسیدن به سوددهی اقتصادی
نظرت را بنویس
comments

مظاهری

عجب چشم شوری دارید اسرارنامه بعد از اینکه این مطلبو منتشر کردید دیگه پروازای عتبات عالیات سبزوار کنسل شد. نمی شد حالا شما این مطلبو منتشر نمی کردید!

ایمان

يكشنبهافتتاح دفتر گمرك در فرودگاه سبزواربه منظور تسهيل و تسريع انجام امور گمركي مسافران پروازهاي خارجي به ويژه زائران عتبات عاليات، دفتر گمركي در فرودگاه سبزوار آغاز به كار كرد. به گزارش روابط‌عمومي ستاد نظارت گمركات خراسان رضوي، افتتاح اين دفتر كه به طور شبانه‌روزي فعال خواهد بود، تشريفات گمركي زائران عتبات عاليات با سرعت و سهولت بيشتري انجام خواهد شد. پيش از اين مأموران گمرك مشهد برحسب مورد در فرودگاه سبزوار حضور پيدا مي‌كردند و امور گمركي زائران را انجام مي‌دادند. براساس اين گزارش گمرك فرودگاه سبزوار در ده ماهه سال جاري رتبه نهم را در زمينه انجام امورگمركي زائران عتبات عاليات به خود اختصاص داده و از آنجا كه شاخص تعداد مسافر پروازهاي خارجي در اين فرودگاه از وضعيت مطلوبي برخوردار است، انتظار مي‌رود در آينده نزديك با اضافه شدن به تعداد مسافران حج عمره، خدمات گمركي نيز افزايش يابد. http://www.irica.gov.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=405be8d0-db56-40b8-9397-4eb5f4c63f35&WebPartID=fdcafcc9-3030-4de4-b5ea-acd13bb32716&ID=3b460a11-ca3d-4a14-baca-2603b1aa3cb7

حامد

سلام در مورد پردیس شدن دانشگاه علوم تحقیقات نیشابور، اول باید بگم که خوشبختانه مشهدی های موفق نشدن برنده بشن و پردیس شدن منتفی شد ولی این اعتراض و تجمع دانشجویی توسط دانشجویان سبزواری از جمله خودم بود که استارت این کار و همه پیگیری ها توسط سبزواری ها بود چون نمیخواستیم مدرک بی ارزش بشه، تنها مرکزی که از 28 واحد علوم و تحقیقات اعتراض کردند و حرف های بسیار تند و کوبنده ای را زدند که در مقابل واکنش های تندی از سوی دکتر دانشجو و بقیه داشت همین علوم تحقیقات نیشابور و با کمک عظیم همشهری های سبزواری بود که اگر فیلم مراسم را ببینید اکثر کسانی که کوبنده حرف خود را زدند و اعتراض به پردیس شدن و نرفتن به کلاسها شدن، همین سبزواری های عزیز بودن که نگذاشتن حقشون پایمال بشه... درود بر سربداران و سبزواری ها...

مادوتا

سلام درسته پر پروازه ولي مسافراي عتبات عالياتمون يك ماه پيش به دليل بدي هوا ( البته به دروغ)به مشهد فرستاده شدن. و مسافراي مشهد ( به دليل اينكه خونشون رنگين تره) با هواپيماي سبزوار ( حق سبزواري ها) تو همون روز به مشهد فرستاده شدن يكم به خودمون احترام بزاريم

ایمان

درسایت سبزوار امروز 4بهمن نوشته بودند که به دلیل کمبود امکانات قصد حذف این پروازها را دارند متاسفانه در کشور ما به جای حل مساله به پاک کردن صورت مساله می پردازند که خیلی راحت تر می باشد من در این مساله شک دارم و مشکوک هستم زیرا هم اکنون فرودگاه سبزوار دارد رقیب مشهد می شود و این یعنی کاهش سود دهی فرودگاه مشهد و انها به دنبال بهانه هستند که این امتیاز را از سبزوار بگیرند و گرنه فرودگاه شیراز فقط با دو پروازبیشتر از فرودگاه سبزوار جایگاه هشتم را در بین فرودگاههای کشور دارد در ضمن تعداد مسافر ان کمتر است هم اکنون طبق اخرین اطلاعات من بانک ملت از امکانات فرودگاه سبزوار دیدن کرده است و اماده ایجاد باجه ارزی در انجاست و مجوز لازم هم دریافت شده است و ققط کمی باید طبق مقررات پیش برویم در اینجا از تمام همشهریان عزیز می خواهم با حداکثر توان و قدرت از این موهبت الهی و معنوی (سفر به عتبات ) و از فرودگاه حمایت کنند

نیما

انشالله به زودی به خود مکه ;)

ایمان

این را نگفتید که مردم شهرستان شاهرود هم برای رفتن به عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار استفاده می کنند زیرا اگر بخواهند به تهران بروند حدود 500 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی امام خمینی باید بروند ولی با فاصله 240 کیلومتری تا فرودگاه سبزوار راحت تر در رفت و امد هستند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما