از سوی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی صورت گرفت:

پذیرش پیشنهاد ثبت روز ملی سربدارن در تقویم رسمی کشور

وبسایت کنگره بین المللی سربداران در حالی از قول احمد برادران معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار خبر پذیرش پیشنهاد ثبت روز ملی سربداران در تقویم رسمی کشور را از سوی شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی مطرح کرده است، که هیچ تاریخ مشخصی برای آن اعلام نشده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، البته پذیرش این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی استان هنوز نه تنها پایان کار نیست بلکه حتی ابتدای کار محسوب می شود، زیرا مردم سبزوار پیش از این در بعضی موارد شاهد آن بوده اند که پروژه ثبت روز ملی به نام یکی از بزرگان یا رویدادهای مهم این شهر تا یک قدمی تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور که نهاد اصلی تصمیم گیرنده در این زمینه است، نیز پیش رفته اما در نهایت در متن تقویم رسمی ایران هنوز هیچ روزی به نام بزرگان و یا تاریخ سبزوار ثبت نیست! و فقط روز 8 اسفند در ضمیمه و نه متن تقویم ملی کشور به نام حکیم سبزواری درج شده است.
 
این در حالی است که در برخوردی تبعیض آمیز برخی دیگر از شهرهای کشور از جمله نیشابور در همسایگی سبزوار حتی دارای بیش از یک روز ملی ثبت شده در متن تقویم هستند، حال آنکه ارزش رویدادها و بزرگان سبزوار اگر از بسیاری از اسامی که تا کنون در تقویم کشور ثبت شده اند، بالاتر نباشند، مطمئناً هم سطح آنان هست و عدم ثبت حتی یک روز در تقویم ملی برای رویدادها یا مشاهیر سبزوار یقیناً به خاطر کم کاری و عدم پیگیری مناسب و اصولی مسئولان مربوطه در شهرستان و استان بوده است.
 
حالا این بار که کنگره بین المللی سربداران با این هزینه سنگین و هماهنگی های پیچیده و دشوار در حال برگزاری است، امید می رود طبق اعلام فرماندار سبزوار حداقل، ثبت یک روز در متن و نه در ضمیمه تقویم ملی کشور به نام نهضت سربداران که اولین تشکیل دهندگان حکومت شیعه 12 امامی و دولت انقلابی و مردمی در ایران هستند، آنقدر پیگیری شود تا در نهایت به عنوان یکی از نتایج عملی و ماندگار برگزاری چنین برنامه ای، به نتیجه مطلوب منتهی شود.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل خبر وبسایت کنگره بین المللی سربداران را در این زمینه منتشر می کند
 
پذیرش پیشنهاد ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز سربداران
 
معاون استانداراز تصویب پیشنهادات شورای سیاستگذاری کنگره از جمله ثبت روز سربداران در تقویم کشور و نواخته شدن زنگ سربداران همزمان با آیین کنگره در مدارس سراسر استان، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد.
 
احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در گفتگو با خبرنگار سایت کنگره گفت: با توجه به گزارشی که از سوی شورای سیاستگذاری کنگره در نشست شورای فرهنگ عمومی استان از روند اجرایی این همایش برای اعضاء ارائه شد، مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از روند برگزاری این همایش علمی در استان فعالیت های صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری کنگره سربداران در ادامه افزود: در این نشست از سوی شورای سیاستگذاری کنگره سربداران پیشنهاد ثبت روز به نام روز سربداران در تقویم رسمی کشور مطرح گردید که با توجه به موافقت اعضاء این پیشنهاد به تصویب شورا رسید.
 
معاون استاندار همچنین به نواخته شدن زنگ سربداران در روز چهارشنبه در مدارس سراسر اشاره و افزود: بر اساس دیگر مصوبات نشست و به منظور عمومیت بخشیدن و فرهنگ سازی قیام تاریخ ساز سربداران و با توجه به ضرورت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دانش آموزان ، زنگ سربداران در تمامی مدارس استان همزمان با آیین برگزاری کنگره بین المللی سربداران نواخته خواهد شد.
 

 

نظرت را بنویس
comments

مجید

سلام زمان و شرایط برگزاری کنگره سربداران چطوریه؟ اآیا حضور عموم مردم آزاده؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما