در اولین هفته مرداد 94

بررسی رتبه سایت های خبری و تحلیلی سبزوار بر اساس الکسا

جدول رتبه بندی سایت های خبری سبزوار طبق آمار الکسا که از چند ماه قبل توسط اسرارنامه به صورت هفتگی تنظیم می شود، در این دوره با اندکی تغییرات مواجه شده است.

بدین ترتیب ، دو سایت «بیهق نیوز» و «سبزخبر» که مدت کوتاهی بعد از راه اندازی از فعالیت متوقف شده اند و در چند هفته اخیر به واسطه تعطیلی کامل، رتبه هایی بسیار بالا (ضعیف) در الکسا آورده اند، ازجدول رتبه بندی این دوره حذف شده اند و این حذف تا زمانی که تغییری محسوس در وضعیت عملکرد این سایت ها به وجود نیاید ادامه خواهد یافت.

گفتنی است سایت «سربداران نیوز» یکی دیگر از سایت های نوپایی است که در چند هفته اخیر تعطیل بود و ممکن بود این هفته از جدول رتبه بندی اسرارنامه حذف شود، اما با درج یک پست جدید خبری فعلا از حالت تعطیل به فعال تغییر وضعیت داده است.

با این حال سایت هایی نظیر «سبزوارآنلاین» و «سبزواری ها» با اینکه هم اکنون حدود یک سال یا بیشتر از تعطیلی آن ها می گذرد، اما به خاطر سابقه فعالیت طولانی تر و نیز به خاطر وجودآرشیوی قابل توجه از اخبار و گزارش های پیرامون سبزوار که ممکن است هنوز هم بازدیدکننده داشته باشد، فعلا از جدول رتبه بندی اسرارنامه حذف نشده اند.

از طرفی دیگر این هفته یک سایت خبری جدید به نام «صبح سربداران» به جدول رتبه بندی الکسا در اسرارنامه اضافه شده است که بنابراین با دو مورد حذف سایت های غیرفعال و افزودن یک سایت جدید،تعداد سایت های بررسی شده در این هفته به 19 مورد رسیده است.

خاطر نشان می شود ملاک فعال بودن یک سایت در رتبه بندی های هفتگی اسرارنامه طبق الکسا، درج حداقل یک پست جدید (ترجیحا تولید شده توسط همان سایت)  و در صورت کپی بودن مطلب، حداقل بدون استفاده از سیستم های اتوماتیک خبرخوان است.

بر این اساس ممکن است سایت های «سبزوارخبر» و «اخبار زنده سبزوار» نیز به عنوان موتورهای اتوماتیک خبرخوان که صرفا اخبار و گزارش های دیگر سایت ها را توسط روبوت ها گردآوری نموده و خودشان به صورت مستقل تولید محتوای خبری ندارند، در هفته های آینده از جدول رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار حذف شوند.

همچنین سایت شهرداری سبزوار نیز که از ابتدا در جدول رتبه بندی اسرارنامه حضور داشته است، به دلیل اینکه سایتی وابسته به یک ارگان اداری است و ماهیت وجودی آن با سایت های عمومی خبری و تحلیلی تفاوت دارد، ممکن است در هفته های آینده از جدول رتبه بندی اسرارنامه حذف شود.

*    *    *

لازم به ذکر است، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان گرامی اسرارنامه می تواند به تکمیل و دقیق تر شدن جدول رتبه بندی سایت های خبری و تحلیلی سبزوار طبق الکسا یاری رساند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده وضعیت آمار سایت های سبزوار در پنج شنبه 25 تیر 94  روی اینجا کلیک کنید.

لازم به توضیح است رتبه بندی های alexa به صورت روزانه و بر اساس میزان بازدید سایت های مختلف، تغییر می کند. اما معمولا محدوده کلی رتبه سایت ها در یک مدت کوتاه چندان دستخوش تغییر نمی شود.

برای ورود به سایت alexa هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments

پیشنهاد می کنم تو جدول هاتون میانگین میزان ماندگار مخاطب در سایت رو که آلکسا به دقیقه و ثانیه می زنه رو هم بزنیدrnتا جایی که من می دونم بعضی سایت های سبزوار بالاترین زمان ماندگاری مخاطب بین سایت های خبری شهرستانی رو دارند و این یعنی تاثیر گذاری سایت های سبزوار بالاست و مخاطب توی اونا وقت می گذارهالبته فقط یک پیشنهاده

ششتمدی

در صورت امکان سایتهای مهم روستاها و شهرهای زیرمجموعه سبزوار راهم به لیست اضافه کنید

ششتمدی

حالا رتبه سایتهای روستایی پایینه ولی سایت های خبری در جوین و جغتای دیدم که رتبه الکسایی به مراتب بالاتر از خیلی سایتهای سبزوار دارند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما